dreumes/peuter jongens zomerschoen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik lees ook mee, heb t zelfde probleem!
    Wat zijn die jongenssandalen toch altijd lelijk zeg....:)
    Deze zijn op zich nog wel leuk......

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Zag het plaatje en dacht neeeeeeeee (sorry voor degene die ze wel mooi vinden) toen pas las ik de tekst hahaha!

Ik vind sandalen ook verschrikkelijk. Ik heb voor Gijs wel wens teva's (hurricane ofzo) gehad, die stonden wel oke en niet sullig ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Jaaa jij dacht natuurlijk..aha weer zo'n krab met slechte smaak;)

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik hou ook echt niet van sandalen, vind ze zelfs voor meisjes vaak niet mooi.

Het enige wat ik nog acceptabel vind zijn sandalen a la birkenstock, dus die had ik vorig jaar, en dit jaar ook weer. Is echt het enige wat ik dus wel oké vind.

5. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
  6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoons dragen bijna het hele jaar sandalen. Wat ik belangrijk vind bij vooral mijn oudste met smalle voeten is dat er een dichte hiel bij hem zit zodat hij niet slipt. Verder moet hij hem zelf goed aan- en uittrekken dus geen gezeik met gespjes dnzo. Ik kom vaak uit bij het sportievere model zoals die van Geox omdat mijn kinderen die zelf mooi vinden. Maar goed, ze zijn natuurlijk al wat ouder.
    Verder snap ik de obsessie in Nederland niet zo met sandalen vinden. Ligt er zeker aan dat het zo kort zomer is. Ik kom echt elk jaar dezelfde topics tegen over de lelijke "sportieve" sandalen.

Dichte schoenen krijgen mijn kinderen maar heel zelden aan. Veel te warm. Crocs, teenslippers en dat soort dingen zijn hier op school verboden met als uitzondering dat Crocs alleen worden toegestaan op de schooldagen dat ze schoolzwemmen hebben.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk niet dat het een obsessie is..het is gewoon een kwestie van smaak. Jij mag de geox sandalen mooi vinden, maar ik vind dat dus absoluut niet..mag toch. En ook als mijn zoontje groter is krijgt hij zulke niet. Net zo goed als mijn dochter geen schoenen met prinsessem of lampjes oid mag. Ik heb de uiteindelijke beslissing.

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik begrijp je probleem volkomen, tuc, ik vind al die dikke jongenssandalen zó gruwelijk!!

Mijn zoontje was 14 maanden in de zomer en toen begon hij met de eerste stapjes, hij had oranje teva'tjes, zo schattig! Nu nog steeds Teva's, ik vind die dus mooi!

Verder vind ik niks mooi, haha!

Ik weet niet hoeveel je zoontje al loopt, maar Allstars zijn wel heel plat. Mijn zoontje kreeg ze met zijn 4e, die van de H&M, hij liep er super op.

9. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind onderstaande sandaal ook superleuk
    Bundgaard Sandalen - Bruin - Zalando.nl

Wij hadden vorig jaar een soortgelijke van Zara, veel gave reacties op gehad. Die zijn niet zo bergwandelachtig, beetje hip, toch comfortabel (dichte teen.. wat erg handig is met die klautertjes)
    Zie hieronder:

Leather sandal - Shoes - Baby boy (3 months - 3 years) - KIDS | ZARA Belgium

Maar dan in een donkerbruine kleur

Hihi snap niet dat jullie het moeilijk vinden om te vinden, er zijn zoveel leuke modelletjes naast die bergsandalen. Ook heel leuke zomerschoenen collectie bij Zara (alhoewel je je wel moet afvragen wat de kwaliteit van die schoenen betreft, een goede houding is natuurlijk het belangrijkste.. maar voor een sandaal/schoen erbij ideaal toch :))

10. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Bijzonder dat veel mama's het 'uiterlijk' van de schoenen belangrijker vinden dan het comfort :)
    Ok, ik vind birckenstocks of teva's ook mooier dan echte sandalen, maar het comfort voor die kleintjes is zoveel beter met een goede leren sandaal met een lekker zacht voetbad. Daarom heb ik vorig jaar toch van die echte sandalen gekocht, waar hij dagen op kon lopen zonder zere voetjes. Dit na advies in de schoenwinkel.
    Maar dat is mijn mening :)

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Van mij mag je. Net zoals ik me mag verwonderen over deze obsessie. Vriendinnen klagen ook altijd. Die sandalen van Bundgaard vind ik echt lelijk. Mijn oudste van vijf vindt dat ook. Hij gaat nog eerder op blote voeten naar school lol.

Edit: ik heb een uitzondering voor Birki's gemaakt omdat die schoenen wel fijn zijn voor dreumesen denk ik. Ik heb mijn kinderen in ieder geval nog niet horen klagen toen ze klein waren.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Tja hier ben ik er voor dat mijn kinderen zelf een stempel mogen drukken in de kleding en schoenen die ze leuk vinden. Wij als ouders trekken een grens wanneer ze iets uitzoeken waarvan wij vinden dat de schoenen niet goed zijn qua pasvorm.

Als ik dan kinderen zie lopen op schoenen waarvan je duidelijk kunt zien dat ze geen enkele vorm van steun aan de voeten geven (lees ze lopen gewoon naast de zolen) dan heb ik daar wel mijn mening over .

Vorig jaar had mijn zoon er een paar van de geox uitgezocht met lampjes in de zolen en mijn dochter een paar rozen met heel veel bandjes (wat niet echt handig aantrekken was) maar dat is wat hun mooi vinden en dat mag gewoon

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad jouw mening.
    Mijn zoon heeft heel gevoelige voeten en loopt supergoed op Teva's.
    Met een zeer goed voetbed en demping. Zowel de Tanza (zeer goed te stellen) of de Hurricane (heerlijk voor als het heet is en op het strand).
    Ik neem aan dat je ze dus niet kent.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Haha het worden idd teva's...man heeft zn veto uitgesproken;)

Zoontje loopt heel goed al..loopt praktisch alleen nog maar. Hij heeft voor buiten spelen idd van die h&m gympen..beetje zonde van zn shoesme's haha.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind beide heel belangrijk.
    Goede schoenen zijn echt niet per definitie lelijk. Ik ga dus goed zoeken naar mooie én goede sandalen!
    Bijzondere conclusie van je, dat anderen uiterlijk voor comfort zouden laten gaan.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Op de leeftijd van mijn zoontje vind ik zijn mening niet belangrijk;) op de leeftijd van de oudste wel...samen met haar kies ik kleding uit..of ik koop het en laat het door haar keuren. Maar ik heb duidelijke grenzen. Lampjesschoenen en kleding met (disney) prints zoals prinsessen, card e.d. komt er hier niet in!
    Dat zijn voorbeelden van dingen die ik afschuwelijk en vind en tja pech voor mijn kinderen maar dan houdt het op. Mijn dochter heeft 90% jurken in de kast omdat ze die het liefste draagt, ik zou iets anders ook best leuk vinden maar ik luister wel naar haar. Maar dan wel jurken die binnen mijn smaak vallen.

Deel Deze Pagina