Sinds mijn kleine meid 3 flesvoedingen per dag krijgt, heeft ze ineens heel veel moeite met poepen. Vanmorgen vond ik 1 klein keuteltje in haar luier na een half uur persen. Nu heb ik Kindicol van VSM gehaald. Heeft iemand daar ervaring mee? Verder zal ik 10 cc extra water in haar flesje doen (120+4). Heeft iemand verder nog een gouden tip? Groetjes Wendy.
Ik hoop het maar! Ik vind het zo zielig voor mijn kleine meisje. Met de borstvoeding ging het zo makkelijk en nu met de flesvoeding (Friso HA) zo moeilijk. Groetjes Wendy.
Kindycol werkte bij Jasmijn ook perfect. Wat ook bj haar hielp was wat extra lauw water geven (ongeveer 10cc). Succes, want het is zo zielig om te zien.
Hoe lang krijgt ze nu al flesvoeding? Darmen hebben meestal een week of 2 nodig om te wennen aan nieuwe voeding, ik zou niet te snel naar hulpmiddeltjes grijpen (tenzij je natuurlijk al heel lang in deze situatie zit).
Mijn Siem zit sinds een week op 4 flessen en dat gaat heel goed. Hij heeft echter ook sindsdien meer moeite met poepen. Hij zit ook in een sprongetje. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik ga vanmiddag kindicol halen, want zijn laatste poepluier was van dinsdagmorgen. Daarna enige keutels, maar meer niet. Bedankt voor deze tip. PS: Siem is al 14 weken gewend aan deze voeding.
Na 2 dagen Kindicol hebben we gisteren eindelijk resultaat geboekt! Ik heb gisteren met een grote glimlach een poepluier mogen verschonen en wat voor een! Daarna lekker in bad en ik heb mijn eigen lieve meisje weer terug! Ze heeft gisteren de hele dag liggen persen en amper geslapen, zo zielig. Ik hoop dat het nu zo blijft. Groetjes Wendy.
Als het weer gebeurt kun je ook in iedere fles een paar drupjes olijfolie doen. En bij de apotheek lactulose siroop helen. Dat helpt ook.
Fijn Wendy, dat het jouw meisje zo geholpen heeft. Heb nu 4 doses kindicol gebruikt, maar Siem blijft veel pijn hebben. Hij mag nog 2 x vandaag en vanaf morgen 3 doses. Ik hoop zo dat het werkt.