Mijn dochter heeft moeite met haar ontlasting. Het doet haar pijn en het zijn echt keutels. Ze krijgt nutramigen en heb al olijfolie geprobeerd en extra water. Is er iets homeopathisch op de markt? Hoorde dat lactulose op basis van koemelk is?
Op het internet staat dat lactulose een kunstmatige suiker is. Heb je geprobeerd de melk wat dunner te maken, of geef ze anders wat vaker kleine slokjes water. Houdt haar anusje in ieder geval goed vettig, dan komt het er vaak ook wat soepeler uit.
De arts van het cb zei het. Ze drinkt haar flessen niet altijd goed leeg dus ze mag geen extra water bij de fles, tussendoor kan ik wel proberen ja. Ze heeft verder helemaal geen last van darmkrampjes alleen als ze dus moet poepen dan heeft ze het moeilijk en dat is maar 1x per dag. Ben bang als ik haar iets van lactulose geef ze dan wel last krijgt van darmkrampjes en daar dus meer last van krijgt dan van haar ontlasting
die kreeg ze sowieso al doordat ze verstopt zat..ik vond het eng maar omdat het haar echt niet lukte toch maar gegeven. maar ze was toen wel drie maanden. van jou is nog heel erg jong. soms helpt veranderen van voeding ook. dat hielp wel bij mijn zoon. die kon niet tegen de melk die hij kreeg alsmaar verstopt.. toen veranderde ik van voeding en ging het over.. succes ermee
Hier het zelfde probleem gehad. Van alles geprobeerd, maar mocht niet baten. Ha gebeld en een weekje laxeermiddel gegeven op recept. Soms moeten de darmpjes even goed leeg zijn om alles weer op gang te krijgen. Kijk het even aan en overleg eventueel met de ha als het niet verbetert.