Mijn dochter is een echte taaie. Ze valt regelmatig, stoeit als een kerel en is zelfs niet bang voor de hond van de buurvrouw (Akita van dik 40kg). Ze heeft er de grootste lol mee ze is een echte doordouwer zeg maar! De onderbuurman geeft stiekem hints dat ze best wel kan stampen. Nu is dat ook wel zo.. we hebben afgesproken dat ik zeker 's ochtends vroeg onze slaapkamerdeur dicht houdt. Hij ligt dan nl nog te slapen en wordt wakker van haar gestamp (zegt hij). Onze dochter komt in het weekend bij ons in bed, daar glijdt ze dan vanaf, haalt speelgoed, loopt terug, stampt dan ook en klomt weer in bed. Hij zegt dan: het ligt niet aan jullie maar aan de ondervloer Ook adviseert hij vloerbedekking op onze slaapkamer. Prima, als hij sponsort We houden al rekening met elkaar want de flat is echt wel gehorig. Ondanks dat ik de buurman met een korreltje zout neem, hoe kan ik mijn dochter aanleren dat ze niet stampt maar loopt? Ze loopt al los vanaf 13 maanden. (Oja svp niet de buurman afkraken svp, daar heb ik weinig aan!)
Vloerkleed op de kamer? Extra paar sokken aan? Corrigeren als ze dat doet, misschien dat ze het op den duur snapt.
Ik heb eens bovenburen gehad met jonge kinderen en slechte ondervloer. Ik kan je vertellen dat het vreselijk was en dat ik erdoor ben verhuisd. Een kind is een kind en je kan een dreumes moeilijk uitleggen dat ze op de tenen moeten lopen. Ook is het normaal dat ze gewoon mag spelen, je hoeft niet de hele dag op eieren te lopen. Maar je kunt zelf wel zoveel mogelijk doen om het wat te beperken. Het is namelijk echt veel storender dan je denkt. Niet boven die slaapkamer laten spelen. Kleden of vloerbedekking neerleggen. Vroeg in de ochtend wat rustigere spelletjes doen. Actief zijn buiten ipv binnen. In een flat moet je nou eenmaal meer rekening houden met elkaar. Kinderen mogen spelen maar je zal misschien iets vaker buiten even moeten uitrazen zodat ze binnen wat minder behoefte heeft aan stoeien en rennen.
Ik zou idd sokjes aantrekken of sloffen met een dikke zachte zool. Om het een kind te leren gaat niet lukken maar die sloffen is denk ik wel een goedkoop alternatief? Misschien de woningbouw bellen en vragen of ze kunnen vergoede de vloer? Als er niet gekocht is althans.
Ik snap je helemaal en ik ben echt niet boos op de buurman hihi maar ik vroeg me af hoe ik dit nu het beste kan aanpakken zonder dat beide partijen er slechter van worden natuurlijk. Sloffen is idd nog een optie. Ze heeft al anti-slip sokken aan om te voorkomen dat ze continue op dr giechel gaat. Maar ik ben ook niet van plan om de hele dag politieagentje te spelen. Ik ben van het positief benaderen naar mijn dochter en hoe meer ik waarschuw, hoe chagrijniger ik word en mijn dochter ook natuurlijk. Desondanks wil ik werken aan een oplossing. Wie weet als we vloerbedekking neerleggen of de meubels gelijk teruggeplaatst mogen worden?
Je krijgt vaak nog geen nieuwe kraan als die lekt, dus ik denk niet dat ze je een nieuwe vloer geven. Ik zou inderdaad haar slofjes of sokjes aantrekken, haar toch proberen bij te brengen dat ze 's morgens zachtjes moet lopen en misschien al wat speelgoed binnen handbereik leggen, als je weet dat ze toch in de ochtend naar jullie komt. Het kan namelijk echt heel erg irritant zijn, een stampend kind boven je. Ik woon nu ook nog in een flat en wil hier snel weg met mijn dochtertje. Als ze laat in de avond, in de nacht of erg vroeg in de ochtend huilt, ga ik ook altijd een de woonkamer met haar zitten, zodat onze onder en bovenburen minder last van haar hebben. Desondanks is hier wel ons geboortebord vernield. Kan vandalisme zijn, maar wij vermoeden boze onderburen (ivm geluid wat ze 'terug' gingen maken). En het zijn kinderen, ik weet het, en tot een bepaalde grens moet je echt wel wat van ze kunnen verdragen. Maar het komt iedereen ten goede als de buurman een uurtje langer kan slapen
Toe in vloerbedekking had laten leggen moest ik 1 dag wachten... Oh ja woningbouw is anders, ik heb een makelaar en die is vrij soepel. Toen mijn buurman last had ( als wij er zijn ) toen hebben buurman, ik en de makelaar betaald een geluiddempende ondervloer te plaatsen onder mijn houten vloer
Ga ik toch ff de woningbouw bellen! Ik wil ook best meewerken hoor, maar hij heeft zelf een puberende dochter. Hij zegt ook: ik weet hoe het is...... alleen het gestamp he... ik snap ook dat het irri is! Heb m wel uitgelegd dat een kind, ook als het wat ouder wordt, niet altijd zin gaat hebben om te luisteren. Ben niet van plan politie te spelen. Maar goed, vloerbedekking...... het gaat mn om de ochtend. Hij zei: de rest van de dag maakt mij niet uit. Wellicht met een paar regels dat we de vloerbedekking nog niet nodig hebben.
Maar je kunt toch gewoon zorgen dat je kind in de ochtenden niet boven zijn slaapkamer speelt? Dat je wanneer zij wakker is naar de woonkamer gaat? Ook zou ik proberen om dan in de vroege uurtjes rustige spelletjes te doen. Op de bank of een dik kleed. Zeker omdat hij het vriendelijk aangeeft en alleen moeite heeft met het geluid in de ochtend, zou ik hem zeker tegemoet komen. Het lijkt me dan een kleine moeite.
Het is inmiddels opgelost door de slaapkamerdeur dicht te houden. Ik ga m inderdaad tegemoed komen daarin.
Mij boeit het weinig het is kind en die leert niet te stampen nog lang niet. Ze loopt of speelt hier binnen normale tijden en hey is woongeluid daar kan niemand wat zeggen. We hebben zelf bij verbouwing rekening gehoudenude planken-underlayment 18mm-parket 2.5cm ondergrond gelijmd dus meer kan je niet. Buurvrouw onder moet maar eens dan haat plafond isoleren als ze wens. Hier klagt ze vaak ook dat we lopen snachts of bed kraakt:tsja als kind niet doorslaapt loop je 20x heen weer op je tenen is ook niet goed. We luisteren en zeggen ja hoor doen we zachtjes. Maar meer kunnen we zelf niet doen we moeten ook zelf gaan leven en niet elke stap als hel ervaren. Ook onze dochter niet. We hadden hier wijkagent keertje omdat naaste buren geluide produceren van vrijen als in een stevige film, hele speeltuin en buren kunnen genieten. Na paar waarschuwingen en dat wijkagent kan verplichten isoleren is het goed nu maat we vroegen toch ons ook hoe zit het met rennende kind en huil etc ze zei dat het normale leven woon geluiden en als daarover word geklagt dan is het probleem van dege die klaagt hij moet dan zijn eigen woning isoleren. Uiteraad als jou vloer schrotjes zijn dan moet je dat ook aanpassen maar vloer van 5cm massief hout kan je niet meer isoleren dan het is. Verder tja ik zou nooit huis kopen met boven buren. Haha
Het is een huurhuis En ik zou dan liever stampen horen dan dat andere Ik weet niet hoe ze gaan isoleren en of dat gebeurd. En niet iedereen is in de luxe positie om te een huis te kopen of om te verhuizen. Maar iig bedankt voor je reactie.
Zou gewoon in de ochtend eerst rustig tv laten kijken en daarna ontbijten, is er al weer een uurtje voorbij waarin buurman langer kan slapen. Maar het is voor beide heel vervelend. Vind de buurman wel netjes overkomen trouwens.