Onze kleine dreumes heeft de afgelopen week al 3 keer overgegeven 's avonds... ik zit me toch echt af te vragen hoe het komt. Dus ik vraag even jullie mening/advies! Julie eet niet veel (vind ik dan). 's Ochtends 150 melk/Bambix, tussendoor fruit (dat vindt ze heerlijk). dan bij de lunch op z'n hoogst 1 boterham (met moeite!) en 90/3 of 120/4 peutergroeimelk. 's Middags krijgt ze als tussendoortje wat diksap en een rijstwafeltje/half soepstengeltje, soms een klein biscuitje. Het avondeten eet ze met de pot mee meestal. Dat ging de laatste tijd best goed. Ze at geen grote hoeveelheden, maar dat hoeft ook niet, het is maar een klein meiske. Maar ze lust alles, smikkelt van alles met ons mee. De laatste week weigert ze het grootste deel van haar avondeten. Ze eet drie hapjes en dat was het dan. We willen haar niet gaan zitten dwingen, eten moet wel leuk blijven. Na het eten krijgt ze nog een bakje volle yoghurt, dat gaat er wel in dan, maar de laatste week eet ze het ook niet leeg. Voor het slapen gaan om 19:30-19:45 krijgt en kreeg ze altijd nog een flesje melk van 150/5. Nu begon ze dat afg. week ook al te weigeren... Na een beetje aandringen dronk ze het toch steeds leeg. Normaal ben ik niet zo van het aandringen, maar ik vond toch wel dat ze iets moest binnenkrijgen. Nu is het dus al 3 keer gebeurd dat ze een half uur nadat ze in slaap is gevallen wakker wordt en vervolgens avondeten en melk helemaal uitspuugt. Heb al drie keer 's avonds haar hele kamer moeten poetsen . maar bovenal maak ik me toch wel wat zorgen... Wat denken jullie? Toch maar niet aandringen met die laatste melk en haar zo weinig laten eten? Voorheen dronk ze 's avonds na het warm eten nog vrolijk 180/6 zonder te spugen.
Ik zou sowieso niet aandringen, hoe frustrerend het ook is, ik denk dat het uiteindelijk averechts zou werken. Kan het niet zijn dat ze zich niet lekker voelt? (op mijn werk was ook iemand met buikgriep deze week..) Ik denk dat je niet teveel geeft en zeker omdat ze het eerst wel gewoon allemaal nam. Even afwachten en ondertussen alles geduldig aan blijven bieden. Als het te lang duurt even advies an ha vragen?
ik dacht ook aan een buikgriepje.. en omdat melk moeilijk verteerbaar is gaan ze daar gauw van overgeven. aandringen zou ik ook zeker niet doen. het is vervelend dat je meisje nu wat minder goed eet dan dat je gewend bent maar als ze zich niet lekker voelt moet je het voor deze keer maar door de vingers zien. kan nooit kwaad om de ha. te bellen. wij hier willen zullen natuurlijk altijd met je meedenken maarja..wij zijn geen artsen. belletje kan geen kwaad en denk dat jij dan ook een stuk geruster bent.
Hoi Hoi, Wat vervelend voor jou en je meisje! Ik dacht meteen aan tanden en/ of een verkoudheid? Mijn mannetje is nu verkouden en heeft nu ook al 2 dagen achtereen wat melk uitgespuugd. Het was dan wel alleen melk en niet zo heel veel.... Krijgt ze geen kiesjes ofzo?
ik zou idd dan ook de melk savonds weg laten als ze het niet wilt. als ze dan snachts toch wakker word van de honger kan je haar even goed nog dat flesje geven toch.. ik denk misschien ook tandjes of misschien griepje! succes
Luister naar je dochter (hoe moeilijk ook) als hier Kylian eten weigerd (hij is dan wel een stukje ouder) dan is dat vaak omdat hem iets dwars zit. Alle keren dat wij hem bemoedigden om toch wat te eten kwam dit er ook weer uit. Ben er gisteren nog weer ingetuint, toen wilde hij ook niet eten, hij was de hele dag normaal geweest en dus geen indicatie dat hij ziek zou zijn. Een half uur na het eten kwam het er weer uit (van voor en achter) en daarna knapte hij weer op en vroeg hij om een boterham. GroetjeSAnita
Een buikgriep denk ik niet, ze is totaal niet ziek, ontlasting is ook normaal. Ze is actief en speels als normaal, ook niet hangeriger ofzo (hoewel ze wel in een klamp- en knuffelfase zit). Tandjes zouden het wel kunnen zijn... Vanavond had ze zin in haar eten, ze heeft lekker warm gegeten, haar yoghurt op en om 20:00 haar melk. Ze wide alles graag, dus ik dacht mooi, dat hebben we ook weer gehad. Maar mijn man legde haar in bed en flats, weer alles ondergespuugd . De rest van de dag spuugt ze niet, dat vind ik zo raar. Ik heb totaal niet aan zitten dringen vanavond...
Ik kan je ook niet vertellen wat het is, maar het is misschien een troost/bevestiging dat het hier momenteel ook precies zo gaat. Ook een mannetje dat al dagenlang amper iets wil eten (vandaag heeft hij een paar stukjes brood gegeten, een stuk komkommer, een half biscuitje en een 3/4 fles pap), en die de hele tijd aan het kokhalzen, en af en toe aan het overgeven is. Zijn ontlasting is normaal. Hij heeft wel keelpijn (veel hoesten en dan gaan huilen), dus ik denk zelf dat het toch iets van een verkoudheid is. Het zal wel weer overgaan, maar lastig is het zeker...
Ik zou de melk achterwege laten, ze heeft hem niet echt meer nodig en het kan net de reden zijn waardoor ze moet spugen. Kindjes van die leeftijd geven zelf goed aan wanneer ze niet meer willen en vaak is daar wel een reden voor.
Ik zou de melk inderdaad laten voor wat het is. Lekker laten slapen en als ze wakker wordt en honger heeft, meldt ze zich wel. Het zou best tanden kunnen zijn trouwens. Aaron eet dan warm altijd heel slecht tot niet en brood meestal ook. Ook is hij dan wat spugerig en als ze tand helemaal doorkomt, is het echt braken. Sterkte met je meisje!
Heb hier dezelfde ervaring. En inderdaad is hij dan soms al na een uurtje ofzo alweer opgeknapt en wil hij zelf weer eten. Als jouw meisje dat spugen blijft doen (ook al dring je niet meer aan en laat je de laatste fles vallen), dan is het misschien handig om toch even de huisarts te bellen. Dat het een paar keer gebeurt kan natuurlijk, maar als het langer aanhoudt zou je toch denken dat ze misschien wat onder de leden heeft.