even een vraagje voor advies. Mijn kleine sam (zondag wordt hij 1 jaar) wordt af en toe s nachts wakker. Niet heel vaak maar hij heeft van die periodes. Eigelijk nam ik hem dan altijd een uurtje bij mij in bed en daarna legde ik hem weer terug. Hij heeft tot 7 maanden bijna elke nacht de gehele nacht bij mij geslapen ivm borstvoeding dus erg vind ik dat niet zo. Probleem is, ik heb nu medicijnen tegen enorme hoestbuien (codeine) en daar wordt ik een beetje suf van. Dus dan durf ik hem niet bij mij in bed te nemen. Gisteren dus maar een uur beneden gezeten en hem een flesje melk gegeven. Maar goed, dat ga ik niet meerdere nachten volhouden. Iemand tips wat ik moet doen? Of anders gewoon maar stoppen met de medicijnen (zal je zien dat ie dan net weer gaat doorslapen).
Hier een ander voorbeeld, maar mijn zoontje kan gewoon niet slapen bij ons in bed (echt niet leuk en praktisch). Wij hebben heel wat nachten op zijn kamer gelogeerd. Hij in zijn bed (enige plek waar hij kan slapen) en ik ernaast op een matras en ik hield zijn hand vast. Vooral in de verlatingsangst fase (tussen 11 en 14mnd) hebben we dit veel gedaan. Wil hij niet anders met papa in bed dat jij elders gaat liggen?
adi mijn man werkt s avonds en komt pas rond 4 uur thuis. Dus dat kan niet helaas. Ik ga dat wel eens proberen er een matrasje naast te leggen. Hij is idd erg op mij gericht de laatste tijd. Maar ik ben er ook (bijna) altijd. Thnx voor de tip!
Hier ga ik ook naast haar bed zitten en hand vasthouden... inmiddels zit/lig/hang ik wat handiger omdat er een matras ligt zodat ze zacht valt als ze uit bed kukelt.. Gelukkig niet veel keer nodig geweest de laatste dagen...
Wij hebben laatst een tijdje zijn ledikantje met een open zijde tegen ons bed gezet, hand op zijn buikje en dan kunnen we alledrie lekker slapen. Ondertussen slaapt hij weer min of meer door op zijn eigen kamer
Wij hebben ook van een tweedehands ledikantje een co-sleeper gemaakt. Mijn dochter is nu twee, maar slaapt er nog geregeld in als ze 's nachts begint te huilen. Ik ben te lui om haar dan alleen maar op haar kamer te troosten.
Hahaha ja dat heb ik dus ook moet zeggen dat ze steeds meer in der eigen bed doorslaapt..! Gelukkig!! Komt vast vanzelf goed
ik heb wel een cosleeper gehad maar die heb ik weggedaan... hij bleef er niet in liggen, wilde echt tegen me aan liggen dan. Volgens mij kan de zijkant van het ledikant er niet af. Gelukkig heeft hij vannacht doorgeslapen, op 2 keer speentje na. Helaas dacht mijn dochter van 2,5 daar anders over. Maar goed die heb ik wel in bed genomen. Die is zo groot, daar ga ik niet boven op liggen
Het gebeurt bij ons zelden dat onze zoon 's nachts wakker wordt en niet zelf weer in slaap valt. Als dit gebeurt slaapt een van ons op een matras naast zijn ledikant. Dit werkt bij ons supergoed. Zoonlief ligt toch lekker in z'n eigen bedje, maar heeft wel papa of mama in de buurt. We hebben dit nu 2 of 3 keer gedaan en met een nachtje of 2 is het altijd wel over en slaapt hij de hele nacht lekker door. Ik vind het best fijn om hem bij ons in bed te nemen, maar dan slaap ik zelf niet zo goed. Op een matras naast zijn ledikant slaap ik ook prima en staan we de volgende ochtend allemaal uitgerust op! Succes!
Ik kan Tycho niet bij ons in bed nemen want hij ziet het als een groot feest bij papa en mama in bed. Dan komt er van slapen dus helemaal niks meer terecht! Dus als Tycho midden in de nacht wakker wordt blijf ik altijd naast zn bedje zitten tot hij slaapt. Soms neem ik hem uit zn bedje op mijn schoot op een stoel die bij hem op zn kamer staat, dit gaat ook goed. Maar anders indd matras ernaast en daar slapen. xx