Dag dames, Ik zit ergens mee. Mijn dochtertje van 4 maanden huilt altijd als ze mijn zusje ziet. Dit is al vanaf het begin zo geweest. Verder huilt ze eigenlijk bij niemand, maar zodra mijn zusje in de buurt komt zet ze een pruillip op en begint ze ontroostbaar te huilen. Ik vind het zo sneu voor mijn zusje. Ze is dol op haar eerste nichtje, wil haar graag knuffelen, maar mijn dochtertje laat het echt niet toe. Herkent iemand dit?
Heeft ze misschien een bril? Mijn dochter reageerde daar ook heel fel op. Toch mort je het blijven proberen en niet aan toegeven, maar leuk is het niet. Ik ken ook een baby die reageerde op mijn donkere haar met donkere ogen. Beide ouders en familie waren blond en zij was dat niet gewend en begon heel hard te huilen bij mij.
Nee, mijn zusje heeft geen bril. Sterker nog; ze lijkt precies op mij! We geven niet toe en blijven het proberen. Het zal vast ooit overgaan, maar leuk is idd anders...
Herkenbaar! Onze dichter deed bij mijn schoonmoeder. We hebben het nooit geforceerd en weten ook niet waar het aan heeft gelegen. Als mijn schoonmoeder binnen kwam zei ze hallo tegen onze dochter en ging dan gewoon zitten. Als ze dan naar mijn schoonmoeder lachte gaven we der. Begon ze te huilen nam ik der terug en dan was het goed. Met negen maanden was het ineens goed! Nu logeert ze er elke maand 1 x
Hier een vriendin wiens zoontje een pruillip trekt en begint te brullen als hij zijn tante ziet. Al vanaf begin af aan, hij is nu 6 maanden. Elke keer proberen ze het weer maar zet hij het op een brullen en gaat dan weer naar mama.
Niet teveel forceren, laat je zusje geen aandacht meer trekken trekken en geef je dochter pas als zij haar aandacht probeert te trekken. Het steeds proberen terwijl ze huilt is ook geen fijne ervaring.
onze jongste wil niks van mijn vader weten. sinds dat ze 5maanden was. nu gaat het langzaamaan beter sinds mijn vader iets lekkers had klaargemaakt nadat ze was blijven logeren. sindsdien zijn ze dikke vriendjes vanaf een kleine afstand. gek doen tijdens het spelen op de grond gaat prima, maar op schoot wil ze niet. onze oudste had precies hetzelfde, maar dat duurde maar een paar weken en opa is nu zijm grote held. alles draait om opa dus ik gok dat het met onze dochter niet vewl anders zal gaan
Ik herken het niet bij Lucas, maar mijn jongste nichtje deed dit ook altijd zodra ze mijn vader zag. Dat vond hij ook altijd erg jammer, want hij is zo gek op kinderen. Toen ze ouder werd ging dit vanzelf over. Dat zal bij jou vast ook het geval zijn.
Mijn zoontje is inmiddels twee en huilt nog steeds als mijn schoonzusje hem oppakt. Dit heeft hij vanaf het begin gedaan. Hij is verder erg makkelijk maar hij vind haar echt niet lief ofzo denk ik. (ze is heel erg lief voor hem hoor!) Ze heeft zichzelf inmiddels gekscherend 'tante heks' genoemd.
Mijn dochter had het heel lang bij mijn schoonmoeder. Uiteindelijk bleek ze af en toe een te harde stem op te zetten en dat vond ze eng. Zelf niks in de gaten gehad omdat haar stem op zich niet hard is maar toch had een bepaalde toonhoogte waar ze bang van werd.
Ik heb ergens gelezen dat het vooral met geur en stem te maken heeft van betreffende persoon, welke voor de baby als onprettig wordt ervaren. Hoe reageert je zus daarnaast op de kleine? Pakt ze hem op bij binnenkomst? Geef je hem aan haar ook als die huilt? Dat zou ik niet doen, is heel onveilig voor de baby. Last haar gewoon op de bank zitten, en ga met de baby op jouw schoot erbij zitten (niet direct ernaast). Baby's zijn uit zichzelf nieuwsgierig en gaan uiteindelijk zelf contact zoeken. Zeg tegen je zus dat ze pas direct contact moet maken als de baby de eerste benadering/ haar aandacht zoekt. ( dus naar haar gaat brabbelen, lachen, nieuwsgierig kijken en)
Dat is vervelend he! Ook sneu voor je zus! Chloë heeft het vooral bij mensen met een dikke zwarte bril en bij mijn schoonmoeder en haar oom. Het gaat al steeds beter. Hier hielp het om haar eerst rustig zelf op schoot te houden en zo een tijdje er naast te zitten. Idd niet forceren zo wordt het denk ik alleen maar erger.
Ik geef haar nooit huilend weg. Als mijn zusje met haar wil babbelen oid en ze begint te huilen loop ik altijd even met haar weg. Ik ga tegen mijn zus zeggen dat ze geen aandacht moet trekken maar dat Esmee naar haar moet komen. Ben benieuwd!