Dag dames, Een vraagje! Mijn zoontje krijgt een schepje Johannesbroodpitmeel door zn flesvoeding, nu heb ik het pas zonder geprobeerd. maar dan geeft hij naderhand toch wat voeding terug. hoelang kun je dat eigenlijk geven johannesbroodpitmeel?
Wij hadden eerst drie schepjes , nu langzaam afbouwen en inmiddels zitten we op een schepje. Als het op is doe ik het zonder om te kijken hoe dat gaat.
De huisarts vertelde mij dat het maagklepje vanaf 6 maanden beter gaat functioneren, maar dat het met 1 jaar pas echt goed werkt. Onze dochter is nu 6 maanden en krijgt momenteel nog 1 schepje per fles. Dit omdat ze last kreeg met de ontlasting. Ik durf niet te zeggen of er een eindleeftijd aan vast zit. Ik denk het niet aangezien je het al vanaf de geboorte zou mogen geven omdat er eigenlijk niet echt wat inzit maar het alleen maar verdikt zodat het beter in het maagje blijft zitten.
Opzich is het niet erg als je zoontje wat voeding terug geeft toch? Zolang hij geen hele flessen uitspuugt Hier de eerste 6 maanden comfort voeding gebruikt en toen we over gingen op nr. 2 gewoon de standaard gaan gebruiken. Hij spuugde inderdaad in het begin weer wat meer, maar naar mate hij meer wende aan de voeding en de vaste voeding verder uitbreidde nam het spugen weer af. Moet zeggen sinds hij 's morgens en 's middags een boterham krijgt na zijn fles is het zo goed als over. Na zijn avondfles heeft hij gek genoeg eigenlijk nooit echt veel gespuugd. Ik zou het gewoon eens een weekje zonder proberen en als je echt het idee hebt dat je zoontje weer veel meer gaat spugen dan kan je altijd nog weer terug gaan. Maar je kindje heeft ook even nodig om eraan te wennen
Onze zoon heeft het tot 1 jaar gehad. Toen had ik de indruk dat hij het niet meer nodig had en zijn we gestopt. Met succes. Daarna telefonisch contact gehad met de KA om ook de Nexium te stoppen en die beaamde toen dat dit inderdaad de periode is waarin ze er meestal overheen gegroeid zijn.
Zolang hij nog flessen dronk had hij het nodig. Dus zo'n maand of 9-10. Gewoon drinken waren kleinere hoeveelheden dus daar had hij geen last van.
Het teruggeven van melk op zichzelf is ook niet erg he? Alleen als je zoontje er zelf last van heeft. En je wasmachine heeft er misschien last van dan. Hier ben ik ermee gestopt toen ze ook steeds meer vast voedsel ging eten, ook rond 7 mnd. Ze spuugde dan nog steeds weleens terug (maar deed ze ook met Nutriton), maar vond het toen wel goed geweest.