Hallo, Wij liggen al 3 weken met ons babytje in het zkh.. Eerst het rs virus waarbij ze heel kritiek heeft gelegen (overplaatsing enz) en precies toen ze opknapte een flinke buikgriep. Nu 3 weken verder lijkt de buikgriep op zn einde te lopen, alleen nog diaree. Van het rs heeft ze nauwelijks last, alleen na inspanning en nog een snotneus. Ze heeft nu dus al 3 weken een sonde, nu drinkt ze dus niet meer dan 20/40cc van de 100 en wat over is gaat in de sonde. We mogen pas naar huis als ze al haar flesjes weer zf kan drinken. Ze plast nu eindelijk weer wat meer (nog steeds erg weinig) e. Is veel afgevallen dus we kunnen niet tot hongerprovocatie overgaan.. Ik hoop zo dat ze het drinken zf weer op gaat pakken en tot die tijd zitten we hier nog. Met de oudste is het al zkh in zkh uit en nu ook de jongste, eerst een week na de geboorte en nu heeft ze in de kleine 3 mnd dat ze er is al een maand van in het zkh doorgebracht. Wou even me verhaal kwijt...liefs
Heftig he? Hier verschillende ziekenhuisopnames gehad met Caitlyn en dat is gewoon allemaal heel heftig Hopelijk pakt ze het nu snel weer zelf op en kunnen jullie vlug weer terug naar huis! Let er even op dat je bij een opname van 4 weken of langer aaneengesloten recht hebt op vergoeding van reiskosten door je zorgverzekeraar en evt ook recht op aftrek van kosten van de belasting. Dat scheelt dan iig nog weer even iets...
hooyo, het zit jullie echt niet mee he.... Heel veel sterkte de komende tijd! Houd vast aan elkaar. Zolang je samen blijft communiceren sla je je er wel doorheen!
Rozemarijntje: is dat per kind of in algemeen per jaar? Menoudste heeft namelijk dit jaar ookal 3/4 weken zkh erop zitten alles bij elkaar en ik zelf 8 weken gedurende de zwschap.. Voor jullie ook heftig, heb het e.e.a. Gelezen.. Sterkte ook met alles! Deelight: wat lief van je! Gelukkig zijn me man en ik enorme praters en dat is erg fijn ondanks dat het soms wel ze spanningen geeft. Scheelt ook dat dit een fijn zkh is en een kinderzkh maar niet groot dus veel personeel wat ons al kon van de afgelopen jaren met de oudste.. En we verblijven in het rmd huis, wat op de 3 etage nog geen 5 min lopen van de vpl afdeling zit.
Volgens mij is dat per opname. Dus als je de pech hebt dat er meerdere opnames zijn geweest van zo lang, dan krijg je dat volgens mij voor elke opname weer vergoed, zodra die opname langer dan 4 weken duurt... 4 weken achter elkaar dus he? Wij hebben bij elkaar ook al wel zoveel ziekenhuis gezien met Caitlyn, maar elke keer een paar dagen en dan weer een paar dagen thuis en dan weer een paar dagen ziekenhuis, en hebben daarom geen recht op vergoeding van reiskosten Maar zolang je dus echt 4 weken aaneengesloten opgenomen bent, geldt dit wel.
Bedankt voor de tip! Ik heb zelf i i g 8 weken aaneengesloten opgenomen gelegen en me oudste steeds een week en dan weer thuis weer 2 weken maar geen 4 idd... Ga morgen wel even de vzk bellen.
Onze dochter heeft ook een tijd in hetvziekenhuus gelegen toen ze 2,5 maand was. Ze mocht ook pas naar huis als ze het flesje leeg kon drinken. Ik dacht dat wel even zou duren maar toen ze opknapte, ging het ineens als een speer! Sterkte.
Heel veel sterkte gewenst! En inderdaad, als ze de smaak van het drinken eenmaal weer te pakken hebben kan het snel gaan hoor! Wat die reiskosten betreft: Wij kregen niks vergoed omdat we te dicht bij het ziekenhuis woonden (Simone lag 5 weken in het ziekenhuis). Maar niet geschoten is altijd mis...
ik wou je even heel veel sterkte wensen.. onze oudste lag om de haveklap in het ziekenhuis bah wat een rottijd!! hopelijk mag ze snel naar huis.
Bedankt allemaal! Gelukkig voelt de kleine zich beter alleen het drinken is echt nix. Die uitschieter van 50 gister heeft ze helaas niet volgehouden. Blijft nu haken op 10/20cc Op naar 2013 een zkh vrij jaar...en hopen dat ze nu niet weer een virus oppikt want ik heb zelf ook griep.
Hopen dat jullie snel naar huis mogen! Beterschap! Drama he die opnames, hier ook een aantal gehad...
Beterschap voor jullie meisje! Ziekenhuis is niet leuk, wij weten ook hoe het voelt om zo'n kleintje niet thuis te hebben. Ook voor jullie oudste is het natuurlijk heel vreemd. Is er een baby, maar jullie moeten steeds naar het ziekenhuis. Sterkte en ik hoop dat jullie toch een fijne kerst hebben samen.