ons zoontje is nu 3,5 maand....vanaf de 8 weken slaapt hij heel goed 's-nachts ( 23.00-6.00 ) de laatste 2 weken is hij ineens wakker tussen 4.00-6.00 met speentje lukt het niet echt om hem terug in slaap te krijgen...hij is dan max.15 minuten stil volgens mij wordt hij wakker van de honger of is dit een fase rond de 3 maanden alle tips zijn welkom
Kan inderdaad een fase zijn, maar het kan even duren. Mijn dochter wordt nog steeds iedere nacht wakker. De ene keer slaapt ze weer na een speentje, de andere keer kost het een hoop moeite haar weer in slaap te krijgen. Zo'n kleintje doet dingen nog niet bewust, maar is wel gevoelig voor patronen. Je kunt dus wel gewoontes aanleren! Mijn tip: Bedenk wat je wel en niet wilt 's nachts en wees daar consequent in! Wij hebben bijvoorbeeld gesteld dat de nacht is om te slapen en niet om te eten, spelen, kletsen, knuffelen, e.d. We laten haar dus in bed liggen, praten niet tegen haar, doen niet het licht aan, raken haar wél aan. Als het echt te lang duurt, krijgt ze soms een paar slokjes water en wij hebben er geen problemen mee haar af en toe in bed te nemen (dit komt tijdens de sprongetjes voor). Maar dan zijn keuzes die je voor jezelf moet maken..
chocoladekoekje....hier vinden wij dat ook 's-nachts is om te slapen het wordt dus ook niet "gezellig" gemaakt....geen grote lampen aan...niet uitgebreid kletsen etik aai hem over zn bolletje, speentje, kusje weltrusten en ik snap dat de.kleine dit niet bewust doet maar waarom snap ik niet helemaal hij lijkt om 4.00 echt weer honger te hebben....nachtvoeding is er allang af en ik ben bang dat als ik daar aan toe ga geven hij weer nachtvoeding nodig blijft houden als het te gortig word komt hij ook bij ons in bed in het slaapritueel is verder niks veranderd
Volgens mij nog vrij normaal rond die leeftijd?? Hier sliep ze ook al door met 6-7wkn, maar rond de drie maanden kwam ze ook weer 's nachts. Kreeg ze gewoon wat te drinken (BV) en sliep daarna weer snel in en door tot de volgende morgen... Het ritme veranderd nog zo vaak rond die leeftijd! Zelfs met een maand of 7 kwam ze nog wel eens 's nachts, dan kreeg ze gewoon een klein flesje (90/3 of zelfs 90/2) en dan was het weer goed...
O ja, het is weer zo'n faaaaaseeee... wij hadden hem ook, ze sliep al weken van 20-8 en ineens kwam ze weer snachts. Ik dacht eerst aan honger, dus de 5e fles om 23 uur weer ingevoerd, maar ze bleef gewoon komen, werd zelfs nog vroeger! Dan de laatste fles weer vervroegd en alle flessen met maar 3 uur ertussen gegeven zodat ze toch aan 5 flessen kwam, maar was een drama, ze dronk de helft niet leeg, zat te proppen niet normaal, en moest dr soms wakker maken omdat het "weer tijd was voor de fles"... al hielp t wel wat betreft doorslapen ... maar nee geen goeie oplossing. Dus weer terug naar 4 flessen, inmiddels waren we ook al 1,5 week aan het klooien geweest en verrek... de fase was over!!! Ik geloof nu officieel in de 12 weken sprong!! * Nu komt ze eens per week nog weleens snachts en heeft ze echt trek, tikt zo een volle fles achterover... binnenkort starten met bijvoeden, misschien wordt die trek snachts ook minder dan?*