Dreumes slaapt ineens slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nino12, 10 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

onze dochter van bijna 17 mnd oud slaapt sinds een paar weken heel slecht. Ze was altijd een hele goede slaapster, sliep ook makkelijk tot 8 uur half 9. Nu wordt ze heel vaak huilend wakker s nachts, gooit haar speen uit bed, en is steeds vroeger wakker. Ze is verder niet ziek (op wat hoesten na maar dat doet ze ook op en af). Het ging een paar dagen beter en nu is het weer een drama. Laten huilen is geen optie dan gaat ze helemaal overstuur. We moeten er soms wel 6/7 keer uit s nachts. Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn waarom het ineens zo is. Heeft iemand tips? Of herkend iemand dit?

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Vervelend he!!! Hier ook gehad (zoals je in mijn topic hebt gelezen;)) duurde echt 6 weken ofzo. Meerdere keren wakker snachts en in de ochtend na 5 uur ging hij echt niet meer slapen, terwijl hij daarvoor áltijd van 19 tot 7 sliep. Nooit uitzonderingen. Hier gaat het nu ineens dus een heel stuk beter. Niet meer wakker in de nacht, alleen af en toe nog vroeg in de ochtend maar nu gaat hij na een flesje en schone luier gelukkig toch weer slapen tot 7 a 7.30 uur. Denk dus dat het echt een fase is die erbij hoort bij 1,5 jaar oud en dus ook weer vanzelf over zal gaan. Sterkte!

Nino12 vindt dit leuk.
  3. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    pfoeeee ik ga mij dan maar vasthouden aan die gedachten:rolleyes:. Zo gek dat het dan ineens zo kan omslaan. Wat super fijn dat het nu wel weer goed gaat!

Marlena vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Volgens mij is er nog een slaapregressie rond de 18 maanden. Zou er vanuitgaan dat dat het is en het over een paar weken wel weer beter gaat.
    Heb je al wat extra spenen in d'r bed liggen? Zodat ze makkelijk een andere vind en misschien weer verder slaapt?
    Verder niks veranderd aan dutje en slaaptijden?
    Hopelijk gaat t snel weer beter, nooit fijn die flinke onderbroken nachten.:confused:

5. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    ja klopt dat had ik ook gelezen dat het misschien dat ook kan zijn. We hebben 2 spenen maar die gooit ze er dan ook gewoon uit:eek:. Ze is over van 2 naar 1 slaapje omdat ze haar middagslaapje nooit meer deed thuis. Wel geprobeerd om toch weer naar 2 terug te gaan maar dit was geen succes :rolleyes: ze zit nu ook ik sprong 10….. hopelijk is het snel weer over :roflmao:

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Knuffeltje aan haar speen doen? Kan ze hem ook niet zomaar meer uit bed gooien! En echt gewoon een stuk of 5 spenen in bed leggen. Zodra ze hier de spenen zelf konden pakken hebben wij het zo gedaan en ‘s nachts er vrijwel nooit uit gehoeven voor de speen ;)!

Wat al eerder word gezegd. Zou rekening houden met de 18 maanden sprong. Kan het ook zomaar zijn.

Succes, hopelijk slaapt ze snel weer door!

Nino12 vindt dit leuk.
  7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    Er zit al zo’n lama knuffeltje aan! Of bedoel je dan echt een knuffel knuffel zeg maar haha. Ik ga meteen meer spenen bestellen hahaha. Dankjewel :)

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik zou gezien de leeftijd denken aan de slaapregressie van 18 maanden. Hebben wij hier ook gehad en het ging hier hetzelfde zoals jij omschrijft. Helaas uitzitten en na een week of 6-8 werd het hier weer beter.

Deel Deze Pagina