Dreumes slaapt niet meer door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door reckless, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Onze kleine man was altijd een goede slaper en heeft doorgeslapen vanaf dat hij 2 maanden was. Sinds februari (11 maanden) slaapt hij ineens niet meer door. Hij wordt ergens in de nacht wakker, maar huilt in eerste instantie niet. Als we te lang wachten slaat het helaas wel om. We hebben al van alles geprobeerd, troosten en knuffelen en weer terugleggen, muziekje aan, knuffeltje in bed, maar niks werkt. Het enige dat werkt is een flesje. Deze drinkt hij leeg en daarna valt hij weer in slaap.
    We dachten eerst dat het een sprongetje was en wel weer over zou gaan, maar na 3 maanden ben ik er wel een beetje klaar mee.
    Overdag is er niets aan de hand, hij slaapt 's middags nog zo'n 2 uur.
    Iemand tips? Ik weet het ff niet meer........

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hmmm, onze dochter had precies hetzelfde ook ongeveer vanaf dat ze een jaar was. Sindsdien is het een lange tijd niet goed meer gegaan met doorslapen- ongeveer 5 a 6 nachten per week werd ze 1 of meerdere keren per nacht wakker. Pas sinds een paar weken gaat het weer iets beter, mits ze niet ziekig is of kiezen krijgt. Waardoor ze zo lang nauwelijks doorsliep zou ik echt niet weten. Er speelt zoveel in zo'n klein lijfje in klein hoofdje... Gelukkig ging het bij ons dus na ongeveer een maand of 6 weer iets beter. Hopelijk gebeurt dit bij jullie ook vanzelf.

Succes!

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Heeft hij of zij het niet koud?
    Dat was bij ons wel een trigger

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou zelf gwn een flesje geven maar ben daar ook wel makkelijk mee. Misschien droomt hij en heeft ie dat nodig om weer rustig in slaap te vallen

5. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Caithy: koud heeft hij het niet, hij voelt gewoon lekker warm aan.

Veera: wij zijn er ook makkelijker in geworden. Als hij een fles wil, dan krijgt hij die. Maar was benieuwd of er meer kindjes zijn die dit doen :)

Humptydumpty: jeetje, 6 maanden! Nou ja, dan zouden wij nu op de helft zijn :D

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." is mijn slogan voor dit soort momenten. Het slaapgedrag van kindjes gaat soms alle kanten op. Ja er zijn kinderen die volgens het boekje slapen of die vanaf zoveel weken doorslaapt en dat blijft doen, iedereen lijkt er zo eentje te hebben behalve wij. Mijn advies: buig mee, accepteer en geniet van periodes dat het weer beter gaat. Het gaat over en rustige periodes worden steeds langer. (tenminste tot nu toe > zl is 2,5 nu). Ik denk dat het vanaf 1,5 bij ons steeds beter ging. Maar de cosleeper staat er nog. Die gebruiken we nog iets van 1 keer per maand, maar als het zo ver is ben ik zo blij dat ie er nog staat :D.
    Ik zei ook vaak tegen mezelf dat het maar goed is dat hij in lastige periodes aangeeft dat hij mij 's nachts nodig heeft/nachtvoeding nodig had. Het zou pas een probleem zijn als hij dat wel zou voelen, maar niet zou uitten.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier was dat rond die leeftijd ook zo en heeft zeker zon twee maanden geduurd, ik werd er gek van want ik was gewend dat hij gewoon de hele nacht doorsliep en nu werd hij soms wel twee keer per nacht wakker en kon ik hem alleen rustig krijgen met de borst of een flesje en dan bij ons weer in slaap laten vallen. Gebroken nachten maar opeens hield het toch weer op..

Deel Deze Pagina