Campingbedje en matras

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door mimi1988, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    wij gaan binnenkort op vakantie naar Frankrijk. Onze zoon gaat dan in een campingbedje slapen.
    In het voorjaar lag hij nog hoog in het bedje en hadden we hier een speciaal matrasje voor (hoorde bij het bedje). Hij sliep toen nog op zinn rug. Nu ligt hij laag en vraag ik mij af wat wijsheid is? Hij is een Buikslaper. Leg ik hem op het hardere matrasje (plankjes) met een plastic laag er over, of leg ik daar boven op het matrasje dat wat zachter is? We zouden eventueel ook het matrasje kunnen meenemen van het ledikantje met de toplaag van aerosleep. Deze past.
     
  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Voor het camping bedje heb ik een apart matrasje de goedkoopste van de IKEA zo vaak slaapt ze er toch niet in bij ons dus voor die periode in de vakantie kan dat geen kwaad. Zeker ook omdat ze dan toch dicht bij je ligt en je het sneller in de gaten hebt.
     
  4. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

  5. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben nooit een extra matrasje gebruikt. Ik snap dat ook niet zo goed. Het hele idee van zo'n camping bedje is dat het zo weinig mogelijk plek in neemt met reizen en dan komt een weer een los matrasje bij... Hier hebben ze altijd prima op het matrasje/de bodem van het bedje geslapen.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er wordt geadviseerd geen extra matrasje erin te gebruiken, kinderen kunnen eronder komen en stikken.

    https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/welk-bedje/campingbed
    Plaats geen extra matras in het campingbed, ook niet als het matras speciaal bedoeld is voor gebruik in een campingbed. Bij gebruik van een extra matras ontstaat het risico dat je baby tussen het matras en de flexibele zijwand van het bedje terechtkomt en daardoor niet goed kan ademhalen.
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113

    Ja wat had ik ook al eens gelezen. Maar met zijn snufferd op het plastic laagje om de bodem heen vind ik ook eng. Weet nu niet wat wijsheid is. Hij zal er zo'n 10 nachtjes op slapen namelijk.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je zou er ook een badlaken op kunnen leggen en dan de aerosleep. Maar matrasje extra zou ik echt niet doen. Hij is oud genoeg om niet met z'n neus op het plastic te gaan liggen en ook oud genoeg omdat tussen het extra matrasje en de zijkant van het campingbed te komen...
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    De aerosleep moet je vast maken aan de hoeken. Dat kan niet bij dit campingbedje. Die maak je aan de onderkant vast aan het bedje. Zodat het matrasje niet gaat schuiven.
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Nou, weet je hoe hard zo'n matrasje is van het campingbedje. En hoe dan komt het kindje vast te zitten?? Ik zie dat niet zo hoor. Maar misschien ben ik wel te lax. Maar mijn zoontje (21 maanden) word echt niet blij van zo'n houten plankje erin.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat weet ik, heb zelf ook campingbedjes gehad ;). Kinderen sliepen daar prima op. Er zijn kindjes overleden die met hun hoofd klem kwamen te zitten tussen matras en (zachte) zijkant van het campingbed. Liever op iets hards slapen dan dood toch?

    https://risico-monitor.nl/Openbaar/Tabs/Info/Nieuws/Campingbed/
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Nou, dat zie ik dus echt niet snel gebeuren. Dat is hetzelfde als dat je geen matras in je ledikant doet. Daar kunnen ze ook tussen raken. Ik vind zelf dat mensen ook kunnen overdrijven hoor.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er is een baby door overleden, dus als jij dat overdreven vindt? Een ledikant is hard, een campingbed niet, daarom kan een baby in een campingbed klem komen te zitten. En een kind slaapt prima op een hard matras, het is alleen ons idee als volwassenen dat het niet lekker zou liggen. Mijn jongste van 7 slaapt regelmatig op de grond (omdat ze dan zelf wil hoor ;)), gaat ook prima :)
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ja, er is een kind aan overleden. Maar dat zijn altijd lastige dingen. Want ja, we moeten ook een aerosleep nemen en een autozitje wat achterwaarts vervoerd... en zo zijn er nog wel meer dingen.
    Maar goed, laten we er maar over ophouden. Allebei onze mening toch.
     

Deel Deze Pagina