Pijn tandjes/kiezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blessings, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Bij mijn arme kleine gup van 11 maanden komen de 4 hoektanden en 4 kiezen allemaal tegelijk door :eek: Hij voelt zich helemaal niet lekker (logisch!). De hele dag is hij huilerig en zit hij op zijn vingers te bijten (bijtring of iets dergelijks doet hij niks mee). En s nachts wordt hij elk half uur wakker van de pijn :(
    Nu heb ik bij de apotheek spul gehad om op de zere plekken te smeren, maar dit is niet te doen! Hij wordt woest als ik met mn handen in de buurt van zn mond kom. Hij houd zijn kaken stijf op elkaar, maait met zijn armen in het rond en schudt zijn hoofd. We moeten hem met zn tweeen in bedwang houden om dat spul in zijn mond te krijgen. Kind hysterisch.. dus dat doe ik ook niet meer.
    Nu dacht ik om in iedergeval in de nacht een zetpil te geven. Zou dat helpen? Hebben jullie misschien nog andere ideeeen?

2. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mag je wel zn tanden poetsen? Dan kan je het op de tandenborstel doen.
    Mijn zoontje wil nu helaas geen tanden meer laten poetsen hij wil het zelf doen. Maar met een beetje hulp van mij lukt het nog redelijk.

3. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Wil hij inderdaad ook zelf doen, dus ik laat hem meestal eerst zelf poetsen en ondertussen help ik een beetje mee (daar raakt hij ook geïrriteerd door, maar het is gelukkig nog te doen :p)
    Maar goed idee idd om het dan op de tandenborstel te smeren! Ga ik proberen :)

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Er zijn ook druppeltjes van vsm (chamodent) die je op een lepeltje kan geven. Werkt pijnstillend. Het hielp goed bij onze zoon, ook voor andere pijntjes. Een zetpil deden we nog weleens 's nachts en dan overdag die druppels.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier ook chamodent druppels & een zetpil voor de nacht.

6. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ook wij gebruiken chamodent en zetpil voor de nacht als ze erg last heeft.
    Chamodent druppel ik gewoon in haar mond ipv via lepeltje. Mondje gaat er graag voor open.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    In het begin gaven we een zetpil 's nachts, later werd dat echt onmogelijk een zijn we overgegaan op de druppels van VSM(chamodent). Wat een wondermiddel zeg en heel gemakkelijk op een lepeltje inderdaad.

8. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Thanks voor de tips! Chamodent ga ik in huis halen :thumup:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier ibuprofen, dochter reageert niet op paracetamol. Wel ff laten checken bij je huisarts of die t ok vindt als je t nog niet eerder gebruikt hebt. Het is vrij te verkrijgen maar niet zo 'vriendelijk' als paracetamol dr zitten wat meer bijwerkingen en risico's aan vast en is wel een heftig middel.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als onze dochter s nachts pijn heeft krijgt ze absoluut een zetpilletje! Dus zeker doen indien nodig!

Deel Deze Pagina