Hoi allemaal! Ik lees nu al een aantal keer op het forum dat 210/7 best veel is om in de fles te geven.. en nou vroeg ik me af of ik hem niet te veel eten geef.. Levi wordt volgende week 5 maanden en krijgt nog 5 voedingen (ik probeer naar 4 voedingen te gaan) per dag. Vaak 3 of 4 van deze voedingen krijgt hij BV (een enkele keer 2 voedingen per dag). Als hij een fles krijgt dan krijgt hij een fles van 210/7 en heel soms een fles van 240/8 voor het slapen gaan.. Dit zal nu niet meer voorkomen, omdat ik de laatste fles 210/7 met rijstebloem ga mengen. Had hiervoor nog geen goede speen . Verder krijgt hij een paar hapjes groente per dag (hij moet er nog aan wennen). Het cb zei dat hij er gezond uit zag en dat alles goed was.. ook zit hij qua groei en gewicht precies op de curve. Hij was twee weken terug 63,5 cm en 6,8kg.. Geef ik hem te veel in de fles? Of mag dit wel omdat ik een combi geef van bv en kv? Ik wordt nu een beetje onzeker door alles wat ik hier op zp lees hihi Alvast bedankt!
Als je kindje het nodig heeft, is er niks mis mee lijkt mij. Mijn dochter drinkt minimaal, 160/5 en dan 5 voedingen, maar ze drinkt alleen 2 voedingen helemaal van 160/5 en de overige 3, laat ze 40 a 50 cc van staan. Meer krijg ik er niet in. CB zeikt hier over wel, maar ik kan het er moeilijk gaan inproppen. Meer wil ze gewoon echt niet. Jouw zoon heeft het blijkbaar nodig.
ik vind het wel veel maar dat is omdat mijn mannetje extreem weinig drinkt, het andere uiterste dus hier is het schema ongeveer 8.00u : 150+5 10.00u : fruitje en 60cc melk maar hij drinkt dan maar de helft 13.00u : 150+5, drinkt hij niet op 17.00u : 150+5 drinkt hij niet op 19.30u: 150+5 en rijstebloem, soms drinkt hij de helft en soms kan ik nog 30cc melk bijmaken soms een nachtvoeding, de laatste dagen niet meer hier dus extreem weinig, gewoon je mannetje volgen, soms geef ik ook wat groenten als hij de voorgaande flesjes redelijk goed heeft gedronken
Zelfde schema als bij mijn dochter lees ik. Wat zegt het CB hiervan? Want bij mij zijn ze totaal niet tevreden, maar ja je kan het er moeilijk inproppen he.
Je kan je kindje idd niet dwingen om meer te drinken. En als ze erop groeien.. Misschien komt dat vanzelf dat ze meer gaan drinken? Hier is het juist andersom.. Levi drinkt echt ALLES op! Volgens mij is het pas 2 of 3x voorgekomen dat hij iets laat staan.. en dan is het maar 20cc of minder Ik denk dat het te maken heeft met de eerste 4 weken van zijn leventje.. hij heeft toen bijna niets binnengekregen.. bv ging toen niet goed. zou dat kunnen?
Ik zou geen 150/6 geven meer maar 150/5 of gewoon zien wat hij opkrijgt van 180/6 Maar dit is niet erg goed
Ik heb zelf nooit 210+7 gegeven, en al helemaal niet 240+8 (wist niet eens dat er mensen waren die dat gaven). Met 180+6 heeft hij niet genoeg?
owww nee ik geef ook 5 schepjes, heb me vergist ik ga mn bericht even aanpassen. stom,... cb zegt er niks van, hier vinden ze altijd alles goed, zijn gewicht is op het middelste lijntje en lengte is iets kleiner, hij dronk zelfs een tijdje nog slechter maar had wel genoeg plasluiers, zeiden ze "ach hij heeft toch genoeg reserve"
ts, drinkt hij zijn flesjes snel leeg? misschien kan je er wat nutriton bij toevoegen? zijn maagje zal er niet voller van worden maar hij zal ze wel langzamer drinken misschien heeft hij veel zuigebehoefte en drinkt ze daarom leeg?
Hij doet ongeveer 20 - 30 minuten over een fles. Dus niet extreem snel. Als ik hem 180/6 geef is hij niet tevreden. Bij 210/7 wel. Het zijn maar gemiddeld 2 voedingen per dag, maar toch. Die 240/8 vindt ik ook erg veel en dat wil ik hem liever niet meer geven! Maar als ik hem 's avonds 210/7 (zonder rijstebloem) geef dan wordt hij 's nachts wakker. Ik ben benieuwd hoe het is als ik hem 210/7 met rijstebloem ga geven. Misschien dat hij strakjes wel tevreden is met 180/6 als hij wat meer groente hapjes gaat eten..? En anders de nutriton proberen.. Ik geef trouwens niet iets meer zonder te overleggen met het cb.. vind het wel vreemd dat ze zeggen dat het goed is als ik hem zo veel geef. Het is dat ik het in een ander topic las dat dat niet goed was.. anders was ik er gewoon mee door gegaan
Nou die van mij heeft dus niet echt reserves genoeg. Ze weegt nog geen 5400 gram. Hiervoor gaf ik BV, en kwam ze ook minimaal aan volgens het CB. Maar door mijn nieuwe zwangerschap stopte mijn BV volledig en moest ik wel overgaan op fles. Dus ik dacht, dan gaat ze vast wel wat meer drinken (dacht al die tijd dat mijn BV niet voldoende was) Maar helaas, ze drinkt nog maar minimaal. Ik heb mij er maar bij neergelegd, blijkbaar is dat voor haar voldoende.
ik overleg nooit iets met het cb, ze vragen meestal wat ik doe en zeggen dat het goed is hij drinkt niet te snel dus nutriton is denk ik niet nodig misschien voeding voor hongerige baby's? als je rijstebloem gaat geven stilletjes opbouwen om te kijken of het maagje er tegen kan en een speentje met groter gaatje anders komt er niks uit
Het is niet persee slecht het is gewoon erg veel voor zo een klein maagje ! Hier was dochterlief ook een tijd lang niet blij als haar fles leeg was. Ik gaf dan de speen en het was zo over. Nog kan ze soms jengelen als dr papfles leeg is.