Julie heeft sinds 2 weken haar eerste tandjes ! Haar eerste verjaardag vierde ze met een roze tandeloos smoeltje, een week later had ze vier tanden, de bovenste snij- en hoektanden, vier op een rij. Onder heeft ze nog niks, maar dat duurt ook niet lang meer, ik zie het al wit doorschemeren. Maar nu mijn vraag. Haar voortandjes staan niet tegen elkaar aan, er zit een behoorlijke ruimte tussen. Natuurlijk moeten de tanden nog groeien, maar is zo'n spleet "normaal"? Of kan ik vast een afspraak bij de orthodontist gaan maken ?
hoi, toen mijn dochter tanden kreeg stonden ze ook uit elkaar. ze zijn allemaal vanzelf netjes op een rij gaan staan en dichter tegen elkaar. bovendien is dit nog maar haar melkgebitje he? ik zou me geen zorgen maken en nog geen afspraken plannen .
Haha dit had Thomas ook en alle andere kindjes die ik ken. Ze gaan steeds meer naar elkaar groeien naarmate hij er meer krijgt en ze langer worden dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het zijn ook tenslotte maar melktanden.
Jara heeft het ook! En haar vriendjes en vriendinnetjes (van ongeveer dezelfde leeftijd) ook! Volgens mij is het normaal op deze leeftijd, al moet ik zeggen dat ik mezelf ook wel even afvroeg of dit wel goed was toen ze net doorkwamen... Haha!!
Volgens mij staan de tandjes bij onze meid nu minder ver uit elkaar, dan toen ze minder tanden had. Eerst had ze ook een spleetje nu bijna niet meer.
Hihi, mijn dochter heeft dit ook! Onder heeft ze inmiddels 4 tanden en boven ook. Alleen haar twee voortanden staan zover uit elkaar dat er onderhand nog een tand tussen past! Ik vroeg me ook al af of dit normaal is... Ik was al bang dat ze de rest van haar jeugd met zo'n afschuwelijk Rob-de-Nijs spleet moest rondlopen! En wij maar zingen: "Malle Babbe is rond....." Liefs Isa
Hier was de spleet tussen Luc zijn tanden ook zo groot dat er bijna nog een andere tand tussen past. Ik was dus ook al bijna begonnen met sparen voor een beugel maar ondertussen staat alles keurig tegen elkaar aan. Komt dus helemaal goed.
Mijn tandarts zei altijd tegen mij dat een spleet juist wel goed is ivm meer ruimte in de kaken voor als ze gaan wisselen en ze de grote tanden krijgen. Mijn oudste dochter had ook een spleet en haar tanden staan nu netjes naast elkaar, mijn oudste zoon had melktandjes strak naast elkaar en bij hem kun je zien dat ze niet echt de ruimte hebben zoals mijn dochter had (effe simpel uitgelegd).
Dat heeft Gijs ook.. een fietsenrekje.. Hij krijgt t ook voor elkaar om zijn ondertanden voor de boventanden langs te "bijten". Dat ziet er zo komisch uit...
Gelukkig hebben meer kindjes dit. Hier ook een flinke spleet tussen de voortandjes, hihi. Hij heeft een hoog konijngehalte... Maar vind het ook wel schattig hoor.
Poe ben toch wel beetje opgelucht dit van jullie te horen.. wist niet dat het zo normaal was haha! Het ziet er nu wel heel grappig uit, maar ik was al bang dat die enorme spleet zou blijven... ik ben weer gerustgesteld in ieder geval, thanx!
Hallo allemaal, mijn dochtertje heeft het ook. Zelf had ik het ook als kind maar bij mij zijn ze niet tegen elkaar aan gegroeid. Ik had dus wel een beugel nodig. Dan moet ik er wel bij zeggen dat er bij mij een tand tussen had gepast en ik duimde heel erg veel. Toch groeit het bij de meeste kinderen (bijna) helemaal dicht.