Bad "ritueel" een keer overslaan erg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 10 weken gaat elke avond voor zijn een na laatste fles in bad. Daarna maak ik hem tussen 23.00 en 00.00 wakker voor zijn laatste fles. Meestal doet ie dan niet eens zn ogen open maar drinkt zn fles wel leeg en slaapt daarna goed door. Nu hebben we vandaag bij mn ouders gegeten, en dacht ik dus ik schuif het badje wel op naar voor de laatste fles. Maar ik twijfel of ik het een keertje oversla, of gooi ik dan z'n ritme in de war?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als hij normaal zn laatste fles slapend drinkt zou ik hem zeker niet wakker maken voor een badje. Morgen even een washandje over t koppie en de billen en morgenavond weer n kans.
    Kind mag ook wennen dat het niet altijd kan.. beetje flexibel blijven. Overigens vind ik slaap ook belangrijker dan een badje.

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch niet he.. Twijfelde maar vind het zo zielig om hem helemaal uit zn slaap te rukken :)

4. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trouwens, bedankt voor je super snelle reactie!!

5. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik zal het je nog sterker vertellen een baby hoeft eigenlijk maar 2x in de week in bad of onder de douche! Kop, kont wassen is wel heel belangrijk natuurlijk maar de huid is nog zo dun dat ze zelfs liever in het ziekenhuis etc vertellen dat 2x per week meer dan voldoende is.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Geen dank! En inderdaad wat wachtend zegt.. wij hebben een middenweg: eens in de twee dagen, waarvan er om de beurt wel en niet zeep/shampoo gebruikt wordt. Hij wordt dua maar 1x per 4 dagen echt van top tot teen helemaal gewassen. De keren ertussen spoelen we hem af en laten we hem gewoon lekker genieten vd warmte.
    Succes :)

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik inderdaad ook wel eens over gelezen. Ik doe hem ook maar een paar keer per week echt helemaal inzepen. Voor de rest alleen ff lekker in het warme water. En natuurlijk idd de billen en het gezicht wel elke dag goed schoon. Maarja ik doe het echt als "ritueel" voor het slapen gaan. Heb dit bij mijn dochter ook altijd gedaan :)

8. wachtend

Hier was zoon ontzettend exceem gevoelig en ging zelfs maar 1x per week onder de douche ook op aanraden van de kinderarts want water droogt de huid ontzettend uit.
    Dochter gaat 2x per week onder de douche zodra haar haartjes vettig worden word ze gedoucht of ze moet een enorme poepbroek hebben dan meteen :D

9. wachtend

Het is ook maar gewoon of je zoon ertegen kan hoor. Als hij er heerlijk op slaapt en er niet gevoelig voor is heerlijk zo laten!

10. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot nu toe zeker niet gevoelig voor. Alleen het is een beetje een moeilijk ventje geweest, dus vandaar dat ik me zo vast houd aan die ritme en regelmaat. Ben bang dat als ik hem niet in bad doet ie straks helemaal uit z'n doen is. Maar denk eigenlijk ook wel dat hem helemaal uit zn slaap halen erger is dan een keer z'n badje overslaan :D

11. wachtend

Geloof mij dat is het zeker! En wat ik ook deed en nu nog doe (geloof mij lastige kinderen maken ben ik erg goed in ;) ) is juist dingen doen die je overal kan doen. Dus structuur goed maar alles in de juiste volgorde bedje opdekken zoals thuis, knuffels exact overal dezelfde plek geven. Want stel je zit ergens en je kan geen badje geven heb je al een probleem. Ik heb nu een dochter die van iedereen inclusief papa weigert de fles te accepteren, haar naar bed te brengen etc geloof mij zeer vermoeiend en zeker ook niet leuk voor papa!

12. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat klinkt echt heel logisch. Ik heb hem dus van de week voor het eerst op bed gelegd bij m'n ouders. Ik was helemaal zenuwachtig ik denk dat wordt niks.. Zelfde dingen als thuis. Inbakeren, gordijnen dicht, in bed, kus heel toevallig hetzelfde muziekje :p en weg was ie!

Oh dat lijkt me inderdaad heel lastig! En zeker niet leuk voor papa.. Maar daar blijf je wel.mee proberen, of heeft dat totaal geen nut?

13. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ritme en regelmaat is denk ik meer vwb voeding en rust. Nu kun je slapen niet afdwingen natuurlijk.. denk niet dat een badritueel met 10 weken al veel impact heeft. Ik sluit me wederom aan bij wachtend.
    Wat een team, wachtend en ik :D

14. wachtend

Haha geloof mij door schade en schande word je wijs en met 2 kinderen die een hele sterke wil hebben sta je als ouder met de rug tegen de muur en hoop je alleen maar dat je het beste doet voor ze ;)

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Man en ik zijn allebei eigenwijs en rebels.. dus ik vrees het ergste maar ik ga uit van het beste. Wie wewt.. hier zijn we nog niet zo ver ;)

16. wachtend

Vaak laat ik het papa oplossen want ook deze mama Moet af en toe even aan zichzelf denken of met de oudste aan de slag maar zodra ze mij hoort of ziet is het einde verhaal en kan je het vergeten.

Hoe vaak ik wel niet buiten een sigaret sta te roken als papa de fles geeft zodat ze mij niet kan horen of zien dat wil je niet weten ;)

Beide kinderen zijn verzot op papa hoor echt waar het is ook de liefste papa die je je als kind maar zou kunnen wensen maar ze zijn beide heel erg gehecht aan mij. Zoon nu 3 jaar is ook heel erg aanvankelijk naar mij en ik kan mijn kont nog niet keren of het is waar is mama? ( maar ik ben thuisblijfmoeder en nog geen dag weggeweest van mijn kinderen)

17. wachtend

Hehe heel veel succes! Hier is zoon net zo'n temperament ding als ik maar ook net zo'n stijfkop als papa. Hij was 6 weken oud en we kregen van de KA te horen "heel veel succes u heeft 3 kinderen in 1" *SLIK* En ze heeft gelijk mijn oudste is gelijk aan 3 kinderen ;)

Mijn jongste word er 1 die naar je luisterd, zegt niets en doet vervolgens wat ze zelf wilt ik zie het nu al in haar blik haha. Ach ze zijn mij beide even lief en ze zijn beide ook heel erg aanhankelijk naar mij gelukkig.

18. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    3 kinderen in 1, wauw! Sterkte! :p
    Mijn dochter was, en is nog steeds super makkelijk. Die nam ik altijd overal mee naartoe, geen rust regelmaat en weet ik t wat. Die sliep gewoon als ze moe was en at als ze honger had. Nu 3 jaar en slaapt 14 uur per nacht aan 1 stuk, en is nooit eenkennig geweest.

Dus ja, als je dan ineens een kind hebt die het tegenovergestelde is, dan ben je zoooo onzeker haha

Btw, net de fles gegeven, zonder bad. Mener viel bijna in slaap en verslikte zich in z'n laatste slokje. Gelijk klaarwakker natuurlijk.. Wat liggen mopperen in bed en nu wel stil, dus hopen dat we lekker kunnen slapen

19. wachtend

Ik hoop het voor je en ga voor je duimen! Hier is dochter sinds 1 uurtje ook stil bezig met haar geweest vanaf 19:00 uur en maar huilen dit terwijl zij goddank nooit echt huilt!

Morgen maar even aankijken ik ben er bang voor dat ze het virus van zoon heeft overgenomen en 3 in 1 ja het is wennen en ja soms ook zwaar maar hij is ook zo ontzettend lief en heel erg cute om te zien dat iedereen hem overal herkend haha.

20. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje ja als ze bijna nooit huilt dan ga je zeker wel denken dat er iets aan de hand is. Hopelijk valt het mee!!

Deel Deze Pagina