Schoentjes dreumes 1 jaar. hoe en wat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sanjor, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Hallo!

Ik heb schoentjes gekocht voor mijn dochtertje. Ze loopt veel achter haar loopkarretje aan en gaat steeds meer zelf staan enz...

Maar waar moet ik nou precies rekening mee houden met het kopen van schoentjes?

Heb al schoentjes van Elephant maar wil ook voor binnen met zachte zool.
    Had van Puma gehaald maar daar houdt ze een halve centimeter bij haar teentjes over. Dat is te weinig he? Zal ik dan een maat groter kopen?

Ik weet het niet meer eigenlijk hahaha.

Bedankt!

2. fafa

fafa Niet meer actief

Zoals ik het begrijp loopt ze nog niet los? Of aan één handje? Dan hoeft ze voorlopig nog geen schoentjes. Pas als ze echt buiten gaat lopen zou ik schoentjes aantrekken. En binnen sowieso alleen sokjes met antislip of slofjes met leren zool: is veel beter voor de ontwikkeling van haar voetjes.

3. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje loopt nu 3,5 mnd los..en loopt nog steeds op flexizool schoentjes...van Bardossa....

ik heb begrepen dat dit het beste is in de eerste periode...minimaal 3 mnd zo moeten lopen..

ik ga nog wel snowboots en laarsjes bvoor hem halen...dus harde zolen...maarja hij loopt al heel goed...rennen zelfs ! hihi..

ik koop 1 maat groter.,,geowon inde iwnkel opmeten en 1 maat groter kopen..wa smij geadviseerd

4. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Ik haal ten eerste het zooltje (als ie los ligt) uit het schoentje en zet daar het voetje op. Laat je kindje staan als je past, dan buigt de zool goed door. Daarnaast het je nog een 1 cm ruimte over nodig, dan heb je de juiste maat. Bij voorkeur zou ik kiezen voor een flexibele zool. Bijvoorbeels van Shoesme heb je de babyproof en de extreme fles zool. Die zijn geschikt voor deze fase. Binnen kun je echter beter op sokjes of blote voetjes laten lopen voor de ontwikkeling. Succes bij het uitzoeken van de nieuwe stappers!

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    De schoentjes die ik op het oog heb hebben een flexibele zool hoor:) Ik heb juist schoentjes met harde zool (heb ik gekregen) maar wil juist iets wat goed is en ook voor het leren lopen:)

Dit soort schoentjes zijn het. Alleen dan niet een ferrari model:p hahaa:
    Kids Ferrari DriftCat III Cribs Trainers

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Bedankt! Ik ga zondag met haar wel even langs de winkel. Is wat makkelijker dan zonder haar:)

7. fafje

fafje Niet meer actief

oh ik had ook zulke, aar mn zoontje kon daar niet op lopen, gleed uit...stapte niet fijn..op 1 of ader emanier, zijn wel leuk en stoer!

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Oww echt?! Hmm misschien laat ik haar even wat stapjes zetten in deze (passen precies) en kijken wat ze doet;)

9. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd!

vooral buiten even kijken of ze ehct stevig zijn...weet niet of deze wel stevig bij de enkel zijn??

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    weet niet.. ze komen denk ik tot haar enkel.. zijn lage schoentjes..
    Maare als ik buiten laat lopen dan weet ik zeker dat ik ze niet terug kan brengen:p ;)

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zijn fijne schoentjes h''e ! dochterlief heeft ze ook ! ( het merk bedoel ik dan hé ;))

dat 1 maat groter is mij hier niet verteld, ik laat ze elke maand opmeten vanwege opeens groeispurt kan komen :p

maar hier meten ze de voet op, en de binnenkant van de schoen daaruit word berekend hoeveel cm er dan overblijft, er moet 1 cm tussen zitten.

12. fafje

fafje Niet meer actief

ja er is mij namelijk verteld dat als je kindje met het voetje in de schoen zit je dan niet ehct kan voelen, wnat vaak krullen ze de teentjes nog wat op...dus moet ehct gemeten worden...

ik meet zn voetje vaak met een meetlint om het ff in de gaten te houden :D:D

@mejojo, ja ehct fijne schoentjes!)

13. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Mijn zoontje loopt net een week goed los.
    Ik afgelopen weekend naar de schoenenwinkel; blij dat ik eindelijk schoenen kon kopen voor hem:D, werd ik weggestuurd.
    Ze moeten eerst 5 a 6 weken los lopen voor ze echt schoentjes nodig hebben. (bedoel dan ook de 1e schoentjes, met zo'n flexzooltje)
    De voetjes wikkelen het beste af als ze blote voetjes hebben of sokken. Ook zeiden ze dat de voetjes nog doorzakken waardoor je de maat niet echt kan bepalen.
    Die van mij draagt nu boomies (al een jaar of wat) Buiten lopen is er nu niet echt bij...of dan op zijn Boomies...
    Dus nog ff maandje wachten...komt vanzelf;)

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Wat zijn boemies dan? Is dat niet met een flex zool?
    In huis is het hier zo koud met alleen sokjes:(

Share This Page