Nou hebben we vandaag zoiets raars gezien. Ons zoontje, anderhalf jaar, doet telkens zijn mondje een stukje open en dan zie je dat hij zijn onderkaak naar rechts verschuift (knappen van de kaken). Je hoort het niet echt heel goed maar je ziet het wel goed. Hij blijft aan de gang met dat knappen. Het lijkt mij heel erg slecht, en daarnaast: waar komt zoiets nou vandaan?! Heeft iemand een idee of misschien wel ervaring?
ik zelf heb dat ook al vanaf ik klein was.... heb zelf eigenlijk geen idee hoe het komt... de tandarts zegt dat het wel vaker voorkomt en dat de kaakbotten dan net niet recht op elkaar schuiven... vandaar dat knap geluid.... heb dat alleen als ik mijn mond heel ver open doe en weer dicht zeg maar.... je hebt er weinig aan denk ik maar bel anders eens je tandarts op die kan je er zo meer over vertellen!
mijn zoontje doet dat ook. Een soort van tic. Kan volgens mij geen kwaad hoor. Beetje eigen lichaam ontdekken denk ik...
ik kon dat vroeger ook. De dokter zei dat het niet erg was maar dat ik wel kans had als ik mijn mond te ver open deed dat het dan vast kon zitten. ( dan slaat je kaak op slot ofzo ) Is me gelukkig nog nooit overkomen. Dat knappen met de kaken heb ik tot een leeftijd van 25 jaar kunnen doen. Toen opeens deed ik het een hele tijd niet en toen kon ik het niet meer.