album maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ben gisteren eindelijk begonnen met het maken van een fotoalbum vanaf posi test tot aan 1e verjaardag van mijn dochter.
    Ik ben net klaar met het selecteren van duizenden foto´s en heb er nu dik 500 over.
    te veel voor zelfs het dikste fotoalbum. (digitaal)
    Moet dus nog meer foto's laten skippen voor een fatsoenlijk album, wil nl ook tekst gaan gebruiken.
    Wat lastig!!!!
    Hoe hebben jullie je album gemaakt??

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mmmm moet ik ook nog doen...zijn geboorte album en wil een zwangerschaps album. En dan steeds voor een heel jaar ja... Maar schuif de onmogelijke klus nog even voor me uit...😉

3. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hmm lastig...
    Maar maak je echt zelf het boek of laat je het programma de foto's erin zetten?
    Ik maak de boeken altijd zelf, 30x30 en dan doe ik een pagina met veel foto's en dan weer een pagina met maar één of twee foto's.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee ik ga het boek zelf maken. Had eventjes gekeken of het allemaal pastte als het programma het voor mij deed, maar dat zag er niet uit, halve foto's etc.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Weet je wat je moet doen, dat heb ik dus niet gedaan: Iedere maand een selectie maken van de foto's die je wil laten afdrukken, dat scheelt (in mijn geval haha) 8 uur extra werk.:)
    En echt doen, want anders blijf je uitstellen hahahaha.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar goed, nu zit ik nog met dik 500 foto's die nog gereduceerd moeten worden, maar vind het zo moeilijk kiezen!!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik maak foto albums zoals jij zegt van posi test tot eerste verjaardag en daarna tot de 2e verjaardag en 3e etc etc

Niet alle foto's passen ( ik doe het wel digitaal) van de overige maak ik een filmpje met muziek foto's en filmpjes van hun en zet deze op een USB stick )

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    1e jaat boek dan 2e jaar boek etc.
    Ik doe 21x21 zelf indeling altijd grote fotos met wissel kleine 4 stuks op pagina. En ik snap wel dat er veel fotos zijn maarik maak strenge selectie en ik vind beter dan 100 paginas met alleen grote fotos uitkomt dan 500 fotos klein

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zara, gewoon die 500 foto's afdrukken en de kamer mee behangen ;) ga ik ook doen. ( album met 'oh look he's crowning!!!' Foto's hou ik veilig op de pc)

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben zo'n ouderwetse muts die nog een echt foto album bijhoudt. Ik laat foto's dus afdrukken en plak ze dan zelf in zijn album. Ik maak uiteraard een selectie.. laat ze niet allemaal afdrukken, maar wel veel (al zeg ik het zelf). Ik heb toevallig vandaag weer een bestelling geplaatst voor 100 foto's (die eerder deze maand zijn genomen - jaja, ik ben nagenoeg bij :D).
    Ik heb inmiddels 3 albums vol en de 4e is halfvol. Hopelijk passen de foto's tot aan zijn 1e verjaardag daar nog bij.. dat zou ik heel mooi vinden; precies 4 volle albums van geboorte tot aan zijn 1e verjaardag ;)
    Denk dat ik alle foto's vanaf zijn 1e verjaardag overigens in een digitaal album bij elkaar ga zetten.. toch wel heel veel uurtjes werk dat uitzoeken en plakken etc hihi.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb ook van jaar tot jaar boeken gemaakt. Ik maak het via bol.com en pak een staand a4 formaat album met 36pagina's en doe er 2x4 pagina's bij. En ik doe dan ongeveer 10 foto's per maand. En de ene maand is het wat meer maar de andere is weer wat minder. Ik hou er met selecteren wel een rekening mee en probeer ook te voorkomen dat ik elke maand dezelfde foto's teug laat komen (neem bijvoorbeeld elke keer uitgebreide lach sessies of elke keer foto's van ergens eten enzovoort)

ik gebruik de voorkant en achterkant van het boek vaak voor bijvoorbeeld een "filmpje" van close-up fotootjes van hoe ze eruit zagen per maand. Dat scheelt alweer een hele pagina ;)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Van de oudste heb ik ivm de hoeveekheid foto's een fotoboek maand 1 t/m 6 en een fotoboek van maand 7 t/m 12. Daarna ben ik overgegaan op een fotoboek per jaar, van verjaardag t/m verjaardag.

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik maak ook van ieder jaar een album.
    Ik hou ook een blog bij en zet mn leukste foto's weleens op facebook.. dan heb ik eigenlijk al een voorselectie gemaakt. De allermooiste foto's vul ik dan aan met foto's die een verhaal vertellen... het kan best zijn dat er met sinterklaas geen prachtige foto's gemaakt zijn, maar het hoort er toch bij!
    Meestal doe ik eerst een deel op volgorde van het jaar.. winter, voorjaar, zomer, zomervakantie en dan met tekstjes erbij (de tekstjes kopieer ik van mn blog). Vervolgens maak ik dan nog pagina's met een thema.. bijvoorbeeld nu bij mn baby "vriendjes in de box" en dan heb ik een hele pagina met kiekjes van mijn baby die met een bevriende babies in de box ligt op verschillende momenten het afgelopen jaar.. dat is dan juist heel grappig om op 1 pagina allemaal bijelkaar te zien.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb de eerste 2 maanden in een gewoon ouderwets foto-album. de dan een boek tot een jaar digitaal en vervolgens elk jaar een digitaal afgedrukt boek.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan ook op 1 pagina 10-12 kleine fotootjes doen.
    Zo heb ik 1 pagina van Sinterklaas vorig jaar met kleine fotootjes.
    Bij Kruidvat gemaakt.

16. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik maak naast een gewoon fotoalbum/plakboek met alle belangrijke momenten, ook digitale boeken. Ik ben nu met de tweede bezig. Bij het uitzoeken van de foto's doe ik de foto's eerst groeperen naar gebeurtenis of maand en dan ga ik selecteren. Als je per maand of gebeurtenis kijkt, kun je makkelijker de soortgelijke fotos met elkaar vergelijken en dan de mooiste of leukste kiezen. Als ik echt niet kan kiezen of als er meerdere foto's bij moeten, dan doe ik gewoon 1 grotere foto omringt door een heleboel kleintjes. Ik bekijk ook per gebeurtenis hoeveel foto's per pagina ik doe, maar meestal 4-8 per pagina. En ik vind A4 formaat prettiger als een vierkant model heb ik gemerkt (heb beiden staan)

17. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 boek af van R zijn 1e maand
    onderverdeeld in geboorte, alle 1e keren (badje/wandelen enz) kraamcadeau's, kraamvisite, de 1e/2e/3e/4e/5e week, selfies (van mij of mijn man met R) ik verdeel nu al alle foto's per maand en dan maak ik met 1 jaar een boek van maand 2 tm verjaardag.
    heb het digitaal gedaan bij de Hema trouwens

18. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh, al die foto's uitzoeken, wat een gedoe inderdaad! Ik heb alle foto's nu laten afdrukken en ga ze in een Project Life fotoalbum doen. Misschien is dat een leuk alternatief voor een digitaal boek? Dan kun je prima je 500 foto's kwijt en het zonder veel extra moeite toch een persoonlijk tintje geven. Als je googelt op project life kun je een beetje kijken wat het is. Je koopt een album, insteekhoezen en kaartjes, en die kaartjes steek je dan met de foto's in de hoezen. Is wel duurder dan een digitaal album en kost ook weer tijd, maar goed, tijd kost het toch wel.
    Bij mij is het ook nog steeds niet af, ik zou willen dat ik het elke maand netjes had bijgehouden :(

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Eerste boek is af, van geboorte tot 1 jaar. Ook hier veel foto's. Ook paar keer doorheen gegaan. Echt kritisch geweest welke echt mooi zijn. Of van zelfde ssituatie niet tig foto's.
    Wij maken fotoalbum ook altijd digitaal.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Herkenbaar probleem. Ik maak ieder jaar een jaarboek van mijn oudste en moet altijd uit duizenden foto's een selectie maken. En ik zie altijd in iedere foto wel iets leuks.:)
    Is het een idee, eventueel 2 boeken te maken (deel 1 en 2)?
    Ik heb het nu ook dit jaar, nu mijn tweede zoontje is geboren. Die periode van buikfoto's, de bevalling en de eerste maanden zijn zo bijzonder, dat ik ook veel te veel foto's heb (en maar niet kan kiezen). Wordt dit jaar dus een duur geintje. ;)

Deel Deze Pagina