Dreumes snachts wakker voor drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spriet, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Onze dochter word snachts weleens wakker voor drinken, geef haar altijd water en vaak heeft ze gewoon heel erg dorst en klokt ze het zo weg.
    Overdag bied ik het haar al extra aan maar heel vaak dan hoeft ze het gewoon niet.
    Soms gaat het een paar dagen goed maar vannacht was het ook raak, en ze gaat niet eerder weer slapen tot ze drinken heeft gehad en dan pit ze ook weer verder.

Meer die dit hebben? hoe gaan jullie daarmee om?

2. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier ligt altijd een tuitbeker met water in het bed van de kinderen. Ik wil zelf 's nachts ook altijd wat water drinken, maar heb geen zin om daar voor de oudste twee uit bed te komen.

3. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    wij hebben het geprobeerd om een flesje water bij ledikant zo te zetten dat hij erbij kon maar het hielp niet..wij moesten het hem blijkbaar aangeven want daarna ging hij weer slapen. We zijn ermee gestopt...flesje staat er, hij kan het pakken maar wij komen ons bed er niet meer voor uit. Denk dat meneer het aanvaard heeft want hij slaapt nu de nachten door (nou de meeste dan, hij heeft nog weleens verrassings"aanvallen")
    wij denken dat ons mannetje snel gewend raakt aan de "extra's"in de avonden/nachten...na een ziek zijn periode is het voor alle 3 afkicken hierzo :)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa wordt zo goed als elke nacht een paar keer wakker, of het nou echt om te drinken is weet ik niet, maar na een beker water gaat ze meestal wel meteen weer slapen. Wij gaan gewoon naar haar toe om haar te troosten en water te laten drinken. Niet dat we veel keus hebben, want ze drinkt niet uit een tuitbeker, kan wel uit een rietje drinken, maar we hebben geen rietjesbeker ;). Maar ik vind het eigenlijk ook wel even gezellig om 's nachts even met Lisa te knuffelen :)

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook - vaak op vaste tijdenn ook om 23 uur en 4 of half 6 haha jek unt je wekker erop gelijk zetten. maar geen water dan gaat ie nog harder gillen moet ranja zijn. doe dan echt wle heel dun maken dus echt water met kleurtje maar anders word het dus nog erger haha. zijn zus had het ook tot ze dire was met appelsap. nu heeftze een beker water op dr nachtkasjte staan werkt perfect.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier ook weleens. Hij krijgt dan een flesje met wat roosvice en gaat weer slapen. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ben zelf ook een dorstig persoon.

Daannx vindt dit leuk.
  7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou alleen water geven, al het andere is mega slecht voor de tanden. Ties slaapt ook met een flesje water en sindsdien slaapt ie veel beter.

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    O en ik maar denken dat ze overdag tekort komt, fijn om te lezen dat meer snachts daar behoefte aan hebben.
    Flesje mee in bed zie ik niet zo zitten ben bang dat ze er dan mee gaat spelen en het hele matras nat is, ze knijpt hem dan leeg.

Ik neem vanaf nu elke avond een leeg flesje mee naar boven die ik dan makkelijk ff kan vullen zodat ze dan even wat kan drinken.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Oja roosvicee en andere zoet drinken dat geef ik haar sowieso niet al teveel en snachts al helemaal niet, dan is het tanden poets strijd ook voor niks geweest.

9. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Tijn maakt me snachts ook wakker om iets te drinken maar dat gaat bij mij gelukkig op de automatische piloot....
    Als ik de beker van te voren al in het ledikantje zet gooit hij hem er meteen uit...handig....

Deel Deze Pagina