Dreumes spuugt alles uit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isis26, Mar 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Sinds gister avond spuugt mijn oudste echt elke druppel vocht uit. Hij krijgt nu wat verhoging. We hebben nu een drastisch tekort aan slaapzakken, pyjama's, handdoeken en matrashoezen. Vannachtv6 Kerr eruit geweest en vanochtend had hij ook alles onder gespuugd. Hij drinkt alleen water wat er wel na 5 min weer uit komt. Moet ik de dokter bellen of niet?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Je moet goed zijn plasluiers in de gaten houden. Als hij elke druppel vocht weer uitspuugt, zal hij waarschijnlijk te weinig plassen. Dat kan een teken van uitdroging zijn, zeker als hij daarbij suf en slaperig wordt. Dan zou ik zeker even bellen.

Mijn zoontje heeft dit virus (althans, het lijkt erop) ook gehad en droogde ook bijna uit. We zijn toen op advies van het ziekenhuis met theelepeltjes vocht gaan toedienen. Dus één theelepeltje, dan een paar minuten wachten, dan weer één theelepeltje, weer een paar minuten wachten, etc.etc. Dat bleef er wel in. Alles wat groter was dan een slokje, kwam er uit.
    Heb je ORS in huis? Dan kun je hem dat geven met een theelepeltje. Anders bouillon, aangelengde AA, cola zonder prik, of gewone limonade, eigenlijk is alles goed, zolang het er maar in blijft, dus het is een beetje uitproberen. Het voordeel van AA en cola is dat er veel suikers en zouten (cola) in zitten, die heeft hij nodig...

Verder wens ik je veel sterkte en hou het in de gaten! Hier heeft het 5 dagen geduurd, als het je niet lekker zit, bellen!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschein kun je ook waterijs proberen? Of komkommer geven? Wat je misschien ook kunt proberen is hem op een nat washandje laten sabbelen.

xxx

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Er heerst gastro huppeldepuppel:D.. Eefje is net op de beterende hand. Het begint met een dag overgeven en vervolgens komt de diaree.. Echt heel beroerd. Wij zitten hier nu op dag vier en er zit weer wat pit in, maar eten en drinken doet ze nog niet veel. geef maar kleine beetjes.

Met koorts en overgeven wil de huisarts vaak wel even de kleine zien.

veel succes er mee, is ontzettend besmettelijk, ik heb het nu zelf ook en voel me behoorlijk beroerd, telkens buikkrampen.

x

5. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    pfff hier is het net over alhoewel ons meisje nog steeds wat pieperig is maar ze eet weer goed en heeft geen koorts meer. hier heeft het ongeveer 3 a 4 dagen geduurd.
    Ik zou met zo'n kleintjezeker even naar de dokter gaan want ze drogen zo snel uit,ik heb van de ha zetpillen gehad tegen de misselijkheid en die hielpen goed!
    sterkte in ieder geval

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hebben ors gehaald en dat ging er goed in en is er voorlopig ook nog niet uitgegaan. Neee hè geen diaree :( hopelijk krijg ik het niet. Heb al wel oppas geregeld voor de dagen dat hij naar het kdv gaat want denk ook niet dat hij binnen een paar dagen weer de oude is. Hopelijk krijgt de jongste het niet want die drinkt al slecht dus als die ziek wordt moet hij opgenomen worden.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Oja hij heeft redelijk wat vocht binnen gekregen gelukkig vanavond

Share This Page