Navelbreukje door het persen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1984, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

Mijn zoontje van ruim 2 maanden perst de hele dag door. Het is nu zelfs zo erg dat hij waarschijnlijk een navelbreukje heeft opgelopen door het persen. Hij slaapt ook heel slecht, vooral net na de voeding is hij zeer onrustig. We bakeren hem al een paar weken in, maar vind niet dat dit echt heel erg werkt. We denken dat er miss wat m'n darmpjes is. Hij is prematuur, dus wie weet waren z'n darmpjes nog niet helemaal ontwikkeld. We hebben echt van alles geprobeerd om het persen te stoppen, van osteopathie tot fysiotherapie, maar niks helpt! Zou het miss koemelkallergie kunnen zijn? We zijn nu over op andere voeding (tegen kma) hoop dat dat uitkomst biedt. Iemand ervaring met persende baby's? Wat hebben jullie eraan gedaan en wanneer ging het over? Hoop dat iemand me advies kan geven, want ik begin me aardig machteloos te voelen!

Alvast bedankt! Liefs Miriam

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Navelbreukjes komen vaker voor bij prematuur en/of dysmatuur baby's is ons verteld. Ze zijn dan eigenlijk gewoon nog niet helemaal "af" Ons ventje had beide. Liesbreuk is hij aan geopereerd want hij had hier ook echt veel last van. Veel met de beentjes trekken, veel huilen enz...

Navelbreukje gaat doorgaans vanzelf weg in de eerste 1,5 jaar. Die van ons ventje is nu bijna weg en was echt heel groot!

Poept je kindje wel goed? Misschien iets tegen de buikkrampjes gebruiken?
    Ik zou eerst al het medische uitsluiten voordat je echt gaat inbakeren. Bij ons werkte het ook niet... kwam door de liesbreuk kwamen we met 6 weken achter.

Met kma heb ik geen ervaring.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh... wij kregen de eerste tijd Friso Prematuur voeding.
    Ben je onlangs misschien overgestapt met voeding? Dat het daar aan kan liggen?

4. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    We moesten van het zh tot 40 weken prematuur voeding gebruiken, maar hij kreeg daar juist erge krampjes van en hij had zelfs 2 dagen geen ontlasting. We zijn met 38 weken over gestapt op frysio h.a 1. Dit ging een stuk beter, maar zijn ontlasting stonk heel erg en was groen. Nu zijn we net over op nutrilon pepti op aanraden van het cb. Daimen heeft nu wel heel veel poep luiers (dun, geel) ongeveer na elke fles wel. Ik geef hem ook Infacol tegen de krampjes.

Een liesbreukje zeg je? Daimen wappert ook erg veel met z'n beentjes waardoor hij onrustig slaapt. We moeten volgende week weer op controle bij de ka, miss een idee om naar z'n liesjes te laten kijken.

Bedankt voor je reactie!

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Met buikkrampjes trekken ze natuurlijk ook erg met hun beentjes. Maar je kunt het natuurlijk altijd even navragen, laten voelen.

Veel gedragingen zijn hezelfde bij pijnklachten. Hier was dat (ontroostbaar)huilen, overstrekken en met beentjes trappelen/trekken en spugen door de onrust die de pijn gaf.
    Tot ik ineens een bult in zijn rechterlies zag tijdens het huilen. We hebben sinds de operatie echt een ander kind.

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook een navelbreukje gehad doordat hij veel perste wij zijn toen na de dokter gegaan en we konde er niet veel aan doen...

we zijn erachter gekomen dat hij vaak buikkrampjes had en daarom perste hij en toen hebben we CINABABY gehaald en binnen een maand was het over...

7. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee!!

Mijn zoontje(2 maanden) perst ook ontzettend en heeft ook een navelbreukje.
    Soms zit hij echt wel 2 uren te persen en dan komt er niks. De ontlasting is af en toe wat dikker, maar komt toch wel elke dag. Hij is ook onder behandeling bij de osteopaat en dat gaat wat beter, vlak na de behandeling maar het komt dan ook weer terug.
    Wij (iom. het cb) zitten er ook over te denken om friso pep1 te gaan proberen. Hij is ook erg onrustig, gespannen, huilt veel, slaapt moeilijk. En rochelt ook erg.

Volgens mij gebruik je het nu al een paar dagen, merk je al wat verbetering??

8. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Daimen zit soms ook wel eens 2uur achter elkaar te persen. Hij doet het ook in zijn slaap, jouw zoontje ook? Wij zijn ook bij een osteopaat geweest. Idd wat jij zegt helpt het wel voor even. We zijn nu ook over op andere voeding (nutrilon pepti 1). Het gaat wel iets beter, maar kan (nog) niet zeggen dat het echt heel veel minder is geworden. Is jou zoontje ook prematuur? Woensdag gaan we weer naar de ka om hem te laten onderzoeken. Ik voel dat er iets mis maar weet niet precies wat.

9. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd. hij doet het persen heel vaak in z'n slaap. Wij hebben het er wel eens over om het op camera op te nemen. Omdat we het zo abnormaal vinden, de geluiden die hij dan maakt. Wij hebben nu nog niet de pep voeding, maar volgens de verpleegkundige van het cb gaan we dat proberen als de osteopaat niet voldoende helpt. Morgen moeten we naar het cb voor de eerste prikjes!

Ben benieuwd wat de ka bij jullie zegt!

(Hij is trouwens niet prematuur, hij was zelfs 1 week overtijd)

10. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Wij hebben het wel opgenomen omdat we het ook niet normaal vonden. Ik hou je op de hoogte als ik bij de ka ben geweest!

11. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je inmiddels al bij de kinderarts geweest? Ben erg benieuwd...

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ja we zijn geweest... sorry ik had eigenlijk even eerder moeten reageren.
    Het zijn toch darm/buik-krampjes, maar omdat Daimen prematuur is heeft hij er veel meer last van. Het navelbreukje moet vanzelf wegtrekken binnen 5 jaar, anders operatief. We gaan binnenkort ook nog naar een diëtiste om te bekijken of D soms kma heeft.

Bedankt voor je interesse.

Hoe gaat het ondertussen met jouw zoontje? Nog steeds erg aan het persen?

13. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook wel 's zitten denken aan kma. Wij moeten de 31e weer naar de kinderarts(mijn zoontje heeft ook verborgen reflux) dus ik zal het daar ook 's vragen.

Inmiddels gaat het hier met het persen beter. De ostepaat heeft 'm weer behandeld 2 weken geleden en we hebben van het cb lactulose voorgeschreven gekregen. Ik weet niet welke van de 2 nou precies helpt maar het is veel minder! Nog steeds wel erge buikkrampjes....

14. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Wij zijn ook 2x met D naar de osteopaat geweest. Ik vond het persoonlijk niet helpen, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Succes bij de ka eind v.d maand. Laat je me nog even weten hoe het afgelopen is?

15. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja de osteopaat, meestal helpt het even en daarna val je weer terug.

Ik zal het laten weten als ik bij de ka ben geweest!

Deel Deze Pagina