Dreumes steeds vroeger wakker smorgens...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lottel, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    waar t voorheen om 7 uur of 6.30 was is het nu half vijf of vijf uur. Daardoor krijgt ze smorgens nog steeds geen brood maar nog een fles en leg ik ze daarna terug op bed en ze slaapt dan tot 8.00 gemiddeld. Smiddags gaat ze na de boterham even op bed en slaapt dan ongv 2 uurtjes.
    In principe is t niet erg nl dat ze wakker word en daar kan ik ook mee leven,maar de ellende is dat ik daarna niet meer in slaap kom en nu dus al weken als een zombie rondloop. Heeft er iemand tips om dit aan te pakken? Terug leggen zonder fles is een no go trouwens... Dan breekt wereld oorlog 3 uit zo ongeveer.. ;)

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook met fases sinds hij 1 geworden is, nu al maanden dat het soms weer even goed gaat en dan weer niet..! Nu erg wisselend heel vervelend! Ik deed hetzelfde als jij, moest wel een fles geven anders was het uiteindelijk drama! Gewoon in mee proberen te gaan denk ik, waarschijnlijk gaat het wel weer over! Wel heel vervelend dat je daarna niet meer kan slapen :-/ heb ik ook vaak last van hoor. Sterkte!

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Oooh ik herken het enorm
    Hier precies het zelfde. Al zeker 2 maanden. Maar hier t grote verschil dat een fles niet helpt. Fles betekent voor onze meid start van de dag..
    Zeker 5 x per week wordt ze wakker om 5 uur en soms half 5.
    En niet gezellig kletsend... nee huilend!!
    Ik ga even mee lezen met hopelijk bruikbare tips!

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier ook al een paar maanden. In eerte instantie ging hij na de fles weer slapen maar de laatste tijd niet meer.
    Nu heeft hij pech en mag hij er pas om 630 uit voor de fles. De eerste nachten was het drama, maar het gaat steeds beter.
    Kijk uit voor gewenning!
    Onze zoon is nu 1.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    En bij je nemen?
    Mijn zoontje heeft van die fases waarbij hij ook zo vroeg wakker wordt.
    Ik neem hem bij me in bed en hij slaapt dan verder.
    Als de fase voorbij is slaapt hij weer gewoon tot uur of 7

6. Veera

Veera Niet meer actief

Niet echt een tip. Hier ook een tijdje gehad dat ze vroeg wakker werd, het is vanzelf weer overgegaan. Nu is het weer rond 7 uur. Meestal slaapt ze nog wel ff na de fles maar helaas is mijn nachtrust dan voorbij, ik kan dan ook niet meer verder slapen. Dat herken ik wel
    Als ze niet meer verder slaapt ga ik er gewoon uit en probeer haar uurtje later weer op bed te leggen maar dat komt zelden voor

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ook gehad met de oudste. Het begon elke ochtend dat ze om 7 uur kwam en dat werd steeds eerder. Op een gegeven moment werd het 4 uur 's nachts.

Dat was eigenlijk het moment waarop ik dacht: dit gaat niet meer.
    Ik heb haar toen niet meer uit bed gehaald en ben elke keer naar haar toegegaan en heb haar weer neer gelegd. De eerste keer gezegd dat ze er niet uit mocht omdat het nog te vroeg was. Daarna denk ik nog wel 10x heen en weer gelopen. De laatste keer uit frustratie nognaals duidelijk gezegd dat ze er echt niet uit mocht. En opeens ging ze liggen en viel zo weer in slaap. Nooit meer problemen gehad.
    Tis ff doorzetten maar uiteindelijk lukt het wel

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Allemaal fases, je kan je eigen weg volgen en zeggen dat je kindje langer blijft liggen tot de tijd wat jij bepaald of mee gaan met je kindje en accepteren dat het fases zijn.
    Het is maar waar je zelf prettig bij voelt.

9. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Thanx meiden, idd dus gewoon een fase, bij me nemen in bed gaat niet,dan is het speeltijd Haha. Maar goed,dan gaan we zo dus gewoon door en dan hopen dat t maar niet vroeger word,want vroeger als dit ga ik ze de fles iig niet geven ;) "fijn" om te lezen dat het herkenbaar is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou ik dus ook doen. 5 uur oid heeft niks meer met vroeg wakker worden te maken maar met midden in de nacht wakker worden. Dan maar even wereld oorlog 3, maar ik zou doorzetten voordat het gewenning wordt.

11. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Lijkt alsof hier thuis het punt vsn gewenning wel bereikt is. Zeg jij dan dat je gewoon moet neerleggen ook al breekt ze tent af en trapt ze in t rond. Vind dat zo moeilijk..

12. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze fase hebben we hier ook een tijd gehad, onze jongste was nooit een fan van slapen en ineens nog minder.

Van het een op andere moment besloot ze tussen 4 en 5 uur wakker te worden, terwijl ze daarvoor tot 7 uur of half 8 sliep. Na een week of 2 elke ochtend zo vroeg eruit gegaan te zijn kon ik niet meer en besloot dat ik 6 uur acceptabel vond (voor nu) om de dag te beginnen.

Dus elke ochtend als ze voor 6 uur wakker werd er naartoe gegaan en tegen haar gezegd dat het nog geen tijd was om op te staan. Na een week sliep ze tot 6 uur en niet lang daarna was het als vanouds half 8 's ochtends. De laatste weken word ze wel weer om 5 uur even wakker, dan geef ik haar speen en slaapt ze weer verder. Inmiddels kan ik nu ook weer terug in bed stappen en in slaap vallen, dat heeft lang geduurd maar ik ben het blijven proberen omdat ik anders de dag niet doorkwam.

Een fles heeft hier overigens nooit geholpen om verder te slapen.

13. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vond ik ook heel moeilijk, zeker omdat we ook nog een peuter van 2,5 hebben die pas om 8 uur wakker word. Maar ik trok het gewoon niet om elke dag zo vroeg op te moeten staan, en ook bij haar merkte ik dat ze te weinig slaap kreeg. En ja, ze schreeuwde de eerste 3 dagen op de toppen van haar longen. En helaas had ook onze oudste dochter daar last van, maar ik heb haar nooit zomaar laten schreeuwen. Elke 5 minuten stond ik in haar kamer om haar te troosten. Die 3 dagen doorbijten was moeilijk maar ik had in mijn achterhoofd dat het voor iedereen wel beter was als we meer nachtrust kregen.

14. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Inmiddels ben ik nu zover dat ik ze terug kan leggen en dat ze om half vijf om vijf uur toch nog even verder slaapt. Er zit dus verbetering in gelukkig. Hopelijk blijft dat zo. ;)

15. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi. Consequent zijn. Vanaf dag 1 kleine tot 7 u in bed laten liggen. Nu bijna 1. Werkt prima. Ook als hij vroeg is (0530) laat ik hem liggen. Ik geef geen fles, dat is als de dag begint. Ook ik ga weleens heen om te vetellen dat hij veeel te vroeg is. Werkt goed... succes. ..

Deel Deze Pagina