Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen een hele rare gewoonte ontwikkeld..... Namelijk "iets" of zijn vinger in zijn keel steken totdat hij echt zit te kokken! Gisteren deed hij het bijvoorbeeld met de achterkant van zijn lepel. De eerste keer begon hij echt te kokken en van die rare geluiden te maken. Ik zei tegen hem dat hij dat niet moest doen omdat het gek is. Dacht ook, nou dat heeft hij wel geleerd na dat gekok. Hij moest er helemaal van hoesten en kreeg traanogen. Maar hij doet het daarna gewoon nog een keer en nog een keer! En net in de auto zit hij helemaal met zijn vingers achter in zijn keel ook weer, hoesten, kokken, rare geluiden....... Wat moet ik hier nou mee...???
Mijn dochter doet dat ook sinds kort en wat hier net beste helpt is negeren. Als zij wil kotsen....be my guest. Als ik er aandacht aan ga besteden gaat ze er alleen maar langer mee door.
Mijn zoontje doet t ook. Eerste keer schrok ik en zei nee niet doen, maar dat vond ie blijkbaar grappig, want ging alleen maar lachen en nog een keer doen met en grote lach erbij.... Daarna negeren en soms haal ik ze vingers uit zijn mond en zeg dat dat bah is, dan houd ie op. Laatste tijd doet ie t wel veel minder. Hij kan nu ook beter met een lepel omgaan, dus die gaat gelukkig niet meer zijn keel in. Als ie t doet doet ie t met zijn vingers, maar zoals ik al zei...t wordt gelukkig minder en zoveel mogelijk negeren.
Mijn dochter doet het ook en ik heb het idee dat het bij haar door haar doorkomende boventandjes komt. Dan ligt ze in haar bedje en hoor ik haar kokhalzen door de babyfoon. Wij halen ook haar handje uit haar mond. Proberen het af te leren voor zover dat lukt bij zo'n kleintje.. Komt er bij hem misschien ook niet een kiesje aan?
HIj kan hier eigenlijk al best goed met een lepel overweg. Hij steekt ook juist de achterkant in zijn keel. Maar goed, lepels of andere voorwerpen maar meteen afpakken als hij het weer doet. Ben veel te bang dat hij iets beschadigd. Die kans is denk ik toch iets kleiner met met vingers.
Mijn dochtertje doet dat ook sinds een week of 2...... we negeren t maar, hoop dat t snel overgaat. In het begin zeiden we er wat vanmaar dat vind ze alleen maar leuk
mijn dochtertje deed t al met 2 maanden... Maar in t ziekenhuis vertelden ze me dat heldere of intelligente kinderen dat wel eens doen. Volgens hen doen ze dat door de prikkel om iets graag in de mond te hebben...Tja dan liever op een andere manier maarja, je kunt het moeilijk afleren...
Onze dochter doet dit soms ook. Het lijkt wel of ze iets probeert te voelen achterin haar mondje. Ik kan echter geen doorkomende kiezen constateren.
Mijn zoon is nu bijna 21 maanden en ook hij vindt het nog steeds leuk om z`n vingers af en toe in z`n mond te stoppen tot kokken aan toe. Hij krijgt dan ook tranen in zijn ogen en begint ook nog eens te lachen. Hij vindt het blijkbaar wel grappig. Volgens mij hoort het erbij. Als we zeggen dat hij zijn vingers uit zijn mond moet halen doet hij dat meestal ook wel. Veel succes, het gaat vast vanzelf weer beter.