Op buik slapen (8.5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adrianna, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Blijkbaar heb ik vanaf vandaag een buikslaper...
    De hele week was hij al driftig op zijn zij proberen te komen, maar omdat hij EN in een slaapzak slaapt EN is ingestopt met een lakentje en deken, ging dat moeilijk...ik snapte dus ook niet waar hij mee bezig was.
    Afgelopen twee dagen zag ik midden in de nacht (we hebben babyfoon met camera) dat hij op zijn buik gedraait was, maar stom dat ik ben, ben ik hem gelijk weer terug gaan draaien.
    Tot hij vanochtend weer op zijn buik lag en ik bedacht...ja, je bent 8.5 maand...sterk genoeg, dus ik kijk even aan wat je gaat doen.
    Hij ligt inmiddels dus al twee uur heerlijk op zijn buik te slapen.
    Nu het volgende.. we hebben altijd een dekentje en lakentje gebruikt omdat hij het heerlijk vindt (of vond) om ingestopt te worden, maar dat belemmert nu dus wel zijn draai...hij moet flink moeite doen om op zijn buik te kunnen komen.
    Zonder dekentje en lakentje heeft hij een feestje in bed en trappelt, brabbelt en lacht...
    Heeft iemand tips of ideeen wat we nu het beste kunnen doen?

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Helaas niet, ik lees even mee. Wij wachten altijd af tot het feest voorbij is en ze gaat slapen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Een slaapzak proberen?

4. Adrianna

Hij ligt in een slaapzak

5. Adrianna

Dus gewoon uit laten razen?
    Wordt ze dan niet helemaal hyper uiteindelijk of maakt ze haarzelf gewoon moe zo?

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Op de buik instoppen?

7. Adrianna

Dat kan ik straks tijdens zijn slaapje weleens proberen inderdaad.

8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou het zo laten, hij kan blijkbaar wel op zijn buik komen en als hij zichzelf daarbij extra moe maakt is dat alleen maar mooi meegenomen.
    Mijn dochter was op die leeftijd ook een buikslaper en zij had een slaapzak plus laken en deken. Ze woelde zich meestal bloot vanwege al dat gedraai, vandaar dus die slaapzak, maar verder werkte het prima.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon gelijk op z'n buik leggen en dan lekker instoppen met laken en/of deken?!
    En anders gewoon lekker z'n gang laten gaan als hij er verder geen last van heeft. Blijkbaar gaat hij uiteindelijk gewoon slapen en slaapt ook lekker door (niet dat hij na 30-45 min weer wakker wordt).

10. Adrianna

Heb hem nu inderdaad op zijn buik gelegd en hij begreep er het eerste kwartier de ballen van Hahaha.
    Toen hij zijn hoofdje neerlegde was hij gelijk vertrokken.
    Alleen sliep hij dus vol met zijn gezicht in het matras...hij ademde wel gewoon. Ben zijn hoofdje maar anders neer gaan leggen, maar ik neem aan dat hij zichzelf op deze leeftijd toch niet laat stikken? Ook niet in een diepe slaap?

11. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Is dat niet heel warm, een slaapzak en dan ook nog een laken + deken?

Hier ook een buikslaper en die ligt alleen in luier + pyjama + winterslaapzak. Een deken vind ik geen doen als zo'n kleine gup gaat draaien en zitten, etc. Hij rolde zich dan op in de deken of hij kwam onder de deken terecht. Veel te gevaarlijk in ons geval.

12. Adrianna

Het valt wel mee. Zijn kamertje kan behoorlijk koud worden en als hij het warm krijgt trapt hij de dekens weg of gaat ergens bovenin zijn bedje liggen.
    Ik vind het inderdaad ook eng dat er dekens in liggen, vooral nu hij tijgert en dus ook om zijn as draait.
    Hij heeft net goed geslapen...niet slechter of beter dan normaal en straks zal ik het eens zonder laken en dekentje proberen en een pyjama aan in zijn slaapzak.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor hij stikt echt niet zomaar

14. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ons dochtertje ook 8,5 maand slaapt ook op haar buik wij hebben wel van die speciale matrassen maar of dacht echt zo werkt?! Wel zie ik dat me dochtertje vanzelf de hoofd draait en het gaat al weken goed ik zit idd alleen ook met dat dekentje ze slaapt nu bij mij zonder dekentje maar wel in een slaapzak omdat ze vd week een keertje helemaal was omgedraaid en toen met haar hoofd op het dekentje lag te slapen had hier niet zo fijn gevoel bij zo werken die speciale matrassen helemaal niet Whahahaha . Misschien als ze al ligt te slapen op haar buik en dan een dekentje eroverheen proberenAls het straks echt koud word

Adrianna vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

Hier wordt ze moe na een tijdje. Overdag duurt dat max 20min en 's avonds meestal een half uur.
    Ik ga alleen naar haar toe dan wanneer ze huilt. Jammeren negeren we. Dan leg ik haar recht, geef de speen en doekje en zeg welterusten en ga weer weg.

En heb echt een stuiterbal hoor, ze wordt hyper als ze te moe is en toch werkt dit.

16. Blijdorp

Ze ligt hier trouwens in pyjama in dr slaapzak. Kruipt dr hele bedje rond dus een laken of deken zijn geen optie.

Adrianna vindt dit leuk.
  17. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier de jongste ook een buikslaper. Met vijf maanden begon hij er zelf mee. Hij heeft een pyjama aan en een slaapzak en we stoppen hem in onder een zomerdeken. Wij leggen hem direct op zijn buik en hij ligt ook altijd met zijn gezicht in het matras. Vindt hij fijn ofzo. Gewoon een matras van Ikea. Ze gaan echt niet zomaar dood hoor. Relax.

18. Adrianna

Ik ga het een keer proberen..hier ook een stuiterbal. Vooral in de avond is hij niet te stoppen omdat hij dan gewoon moe is,

19. Adrianna

Wij hebben inderdaad ook een zomerdeken en dan een dun lakentje.
    Ik vond het er zo eng uit zien....maar probeer er op te vertrouwen dat het goed gaat.

20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Hier ook eentje die vanaf een maand of 6 in slaapzak het hele bed doorging. Daarom uiteindelijk gewoon alleen in slaapzak laten slapen en soms max 30min keten maar valt altijd heerlijk in slaap zoals zij wil. Ik heb de meest gestoorde houdingen al voorbij zien komen;)

Dus probeer het anders gewoon is zonder deken?

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina