baby pakt oortje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje1987, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hai meiden,

Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje van 5.5 maand pakt de laatste tijd vaak naar zijn oortje. Hij doet dat alleen tijdens het drinken en als hij moe is. Ik heb even gekeken, maar zie geen gekke dingen. Hij is verder ook niet ziek of iets dergelijks. Speelt, lacht en is zijn vrolijke zelf zoals altijd.

Als ik lees op internet zie ik vaak oorontsteking voorbij komen maar daar heb je toch veel last van? Toen ik oorontsteking had wilde ik het liefst met mijn hoofd tegen de muur bonken, man wat had ik een pijn!

Wat moet ik hiermee?

2. Username

Username Niet meer actief

Mijn dochter doet t ook. Al een tijd trouwens, volgens mij begon het zo rond de vijf, zes maanden.
    Ze doet het als ze moe is of een flesje drinkt. Lekker aan haar oortje trekken of rommelen.
    Als ze oorontsteking zou hebben zou ze andere klachten moeten hebben náást het aan haar oortje trekken. Dus ik ga er maar van uit dat dat niet aan de hand is :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Naar oortje grijpen is ook idd gewoon teken van vermoeidheid en kan ook 'gewoon een beetje prutsen' zijn. In jullie geval denk ik niet aan een oorontsteking: dan zou je op z'n minst nog koorts of onrust of huilen moeten zien...

4. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks denk ik....deed mijn zoontje ook en nog heel vaak, hij is nu 1jaar. Volgens CB arts gewoon ontdekken van lijfje. Zolang baby niet veel huilt, of koorts heeft zou ik het even laten.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    als je kleine nog lief en vrolijk is en fijn slaapt zal ie geen oorontsteking hebben. dan wil je echt niet plat liggen!
    hier doet mijn zoontje het ook als hij moe word, duim erin en andere hand door zn haar en aan zn oortje friemelen. zal wel lekker zijn ofzo;)

niets aan het handje denk ik, gewoon lekker genieten!
    maar goed dat je het hier voorlegt hoor!;)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Zolang hij gewoon vrolijk is lekker zo laten joh.
    Hier ook een die regelmatig aan z'n oor zit. Er is niks met z'n oren aan de hand verder, bij hem is het gewoon een teken dat hij moe is: duimpje in de mond en met zijn andere hand aan z'n oor frutselen :)

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ahh bedankt voor jullie snelle reacties! Lief!

Oke dan ga ik er van uit dat hij het gewoon lekker vindt inderdaad. Slapen doet ie namelijk prima!

8. chila

chila Niet meer actief

Doet mijn dochtertje ook.
    Net zoiets als aan de haren friemelen. Ik friemelde vroeger altijd aan mijn haren. M'n dochter grijpt altijd naar haar oor als ze moe is.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter doet het ook hoor en steeds hetzelfde oortje, soms denk ik dat ze hem eraf trekt haha.
    En inderdaad meestal als ze moe is.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn zoontje doet dat ook! Altijd als hij mijn rechterborst drinkt. Is nog niet eens in me opgekomen dat hij er last van zou kunnen hebben eigenlijk.. Hij frutselt gewoon een beetje..

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Oorotstekking zal je merken hoor ;)) kind krijst hele stad bij elkaar.
    Het kan zijn:
    - orenondekking (past bij leeftijd)
    - vergrotte amandelen die drukken vaak op oren.

Mijn dochter zit vaak in oortjes al maanden lang.
    HA zei dat kan of amandelen (opereren doen ze nog niet pas als ze echt met open mond loopt) of gewoon ontdekking en gewoote eraan te zitten.

Tip voor de voorkoming ooronsteking: als je haar badert doe het met open deur zo voorkoom je grote verschil bij het weggaan met haar uit badkamer naar andere ruimte. En na elke bad met wattenstijfje voor baby haar oortjes binnen goed drogen.

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kleine doet dat al vanaf in mijn buik. Ze kwam er dan ook uit met een gek oortje. Ze doet het nu nog steeds, heb het haar in het begin proberen af te leren ook in de hoop dat het oortje dan beter bij zou trekken, maar er zit nog steeds een platter stukje aan haha.
    Ze duimt met haar linkerduimpje en zit aan haar rechteroortje. Dan is het bed tijd bij ons ;)
    In bed doet ze het trouwens meestal niet, dan duimt ze en wrijft ze met de andere hand over haar hoofdje.
    Ik moet wel zorgen dat de nageltjes kort zijn, want anders heeft ze allemaal krassen langs het oortje.

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter doet het als ze moe is. Toen ze daarmee begon, rond 6 maanden ofzo ben ik wel even naar de huisarts geweest om het voor de zekerheid te laten checken, maar bleek niets aan de hand

Deel Deze Pagina