Dreumes tandenpoetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doe je als je dreumes alleen zelf wil poetsen

1. Eerst zelf lekker laten knoeien en dan verplicht mamma nog een tijdje, dus dwang

2. Gewoon alleen zelf een tijdje z'n gang laten gaan, fluoride doet het werk dan wel verder

3. Dreumes mag alleen zelf even poetsen als moeder eerst goed mag poetsen, dus ook dwang

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is het toch ook vaak in de houtgreep als ze niet wil (de oudste he, die is 2 haha jongste heeft nog geen tandjes ;))

maar vaak probeer ik er een leuk spelletje van te maken van ohh ik zie dat jij vandaag een boterham met appelstroop op heb, ow die moeten we even weg poetsen dit of dat

2 minuten aanhouden lukt hier vaak niet hoor dan word het echt een gevecht

wel mag ze altijd zelf nog poetsen, en kan dit eigenlijk al best goed

en de ene x word hier beter gepoetst dan de andere x hoor :)

maar ik snap wel dat het met doorkomende tandjes erg vervelend en pijnlijk is

suc6!

owja, trouwens als tante het hier doet gaat het zonder enig probleem hahahaha;)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb anders gestemd.
    Onze beide kinderen doen nooit moeilijk met poetsen.
    De volgorde hangt dus gewoon af van de situatie.
    Ik heb er twee en maar twee handen dus 1 voor 1. Ze willen dan beide al, dus de ene keer mag de een vast beginnen, de andere keer de ander.
    Wij poetsen ook altijd!
    Nog nooit gedoe gehad, gelukkig.

3. happymama

happymama Niet meer actief

Hier poets ik eerst zelf en daarna mag ze t zelf nog ff doen ik noem t geen dwang want e is gireer echt geen strijd ze doet t harstikke goed

4. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het is weer gelukt, super tip, die van die 2 tandenborstels.......... dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!! Eten doen we ook geregeld met 2 lepels namelijk. En.......... zonder dwang, gewoon beetje dom doen en het ging best goed. Maar eh............ 2 minuten?? Dat houdt toch niemand echt vol lijkt me??

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Heb jij er een klok naast staan dan? :p
    Ik poets net zolang tot ik van al zijn tanden en kiezen de voor-, achter-, boven- en zijkanten gehad heb. Hoe lang dat is? Ik geloof nooit dat ik daar twee minuten over doe.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee joh, maar heb wel es meegekeken en dan is 2 minuten heeeeeel erg lang........

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Haha! Kan het me voorstellen ja.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Derde optie. Eerst poets ik en dan mag hij zelf nog even. Maar ik maak er een spelletje van dus hij vindt het (tegenwoordig) leuk om gepoetst te worden. Zitten we beneden:
    - Kom, het is tijd voor bed.
    - Neeeee! .... Poetsen?
    - Ja, dan gaan we eerst tanden poetsen.
    - *rent naar trap* :D

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier is het iedere avond hetzelfde ritueeltje:
    Ik ga zijn tandenborstel pakken, en hij rent al naar de commode.
    Daar zet ik hem op het aankleedkussen, daar moet ie dus gaan zitten.
    Dan zegt ie altijd: "Dendji poetsen" en wil mij de tandenborstel uit mijn hand trekken. Dan zeg ik "Nee eerst mama poetsen, daarna mag jij."
    Nou, dan begint de strijd.. Ik mag zijn tanden wel poetsen, maar hij blíjft met zijn hoofd bewegen. ;)
    En hij doet zijn mond halfdicht, dus moet ik weer zeggen dat ie zijn mond open moet doen. Hij moppert áltijd tijdens het poetsen, zwaar vermoeiend.. Ik vlieg er dus altijd maar snel doorheen met mijn tandenborstel, maar ben eigenlijk wel bang dat ik het nu niet goed doe..

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heb misschien een goede tip als je kindje niet graag wil poetsen!!
    Ga zelf samen met hem poetsen, dus jij ook.
    Ik mag bij mijn zoon poetsen en hij poets mijn tanden ook. Zo leert hij overigens ook wat goed poetsen is!!
    Plus dat hij het hardstikke leuk, en wat voelt hij zich groot!!!
    Ik wil gewoon hebben dat zijn tandjes goed gepoets zijn, zijn vader heeft een heel slecht gebit en aangezien dat de sterkte van de tanden erfelijk bepaalt is neem ik het zekere voor het onzekere.
    Ik heb zelf weer hele sterkte tanden, ben 33 jaar en heb nog totaal niets aan mijn gebit. Dit hoop ik ook voor mijn zoon.

11. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik poets zelf eerst. Daarna mag ze aanmodderen. Soms doet ze dat 2 minuten en heel soms maar 2 seconden. Prima.. Ze is 2,5 dus dat hoeft voor mij nog niet zo. Maar dan zijn haar tandjes natuurlijk al gepoetst door mij. Ze vind het overigens gewoon leuk. Soms is ze wat te druk ervoor.. Ach, dan laat ik het bij het poetsen wat ik gedaan heb.

Deel Deze Pagina