baby 1 jaar ineens niet meer zelf slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chan80, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chan80

chan80 Lid

13 aug 2010
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

ik zit met het volgende dilemma.. mijn dochter ging altijd keurig om 8 uur naar bed volgens een ritueel en ze ging slapen, ik kon gewoon weggaan en hoorde niks meer. Tot vorige week ineens zij bedacht dit niet meer te doen en het op een krijsen zet als ik haar neerleg en de kamer verlaat.. wat gebeurde was dat ik haar dan op schoot nam en ze viel in 10 min in slaap... nachts wordt ze ook vaker wakker en als ik haar in ons bed leg is ze meteen stil en gaat slapen, beetje draaien maar dat is het. heb haar al een keer laten huilen, na 15 min sliep ze. vannacht 45 min naast haar bed gezeten maar slapen ho maar.... ff laten huilen maar werkte niet.. toch maar in ons bed (wilde ook slapen) en toen sliep ze. Mijn man vindt het zielig om haar te laten huilen en denkt dat het door tanden komt.. er komen 3 door. Ik denk dat ze aan het uitproberen is.. want zodra ik haar pak is ze stil..moet ik streng zijn en dan maar laten huilen en hoe doe ik dat midden in de nacht? Vindt het erg lastig. alvast dank.

gr,
    Chantal

2. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter is bijna 1 jaar maar heeft ook periodes dat ze slechter slaapt 's nachts. Nu ook alweer een aantal dagen. Wij nemen haar in de avond gewoon bij ons. Wel eerst een paar keer proberen te troosten en even huilen maar na 2x mag ze gewoon bij ons op de bank liggen.
    Meestal gaat ze wel slapen na ongeveer een half uur of uur.
    's nachts nemen we haar nooit bij ons. Eerst even laten huilen want meestal valt ze wel weer in slaap. Anders even troosten en weer slapen.
    Hier is het waarschijnlijk een sprongetje en/of tandjes. Soms denk ik ook dat ze aan het uitproberen is, maar het is waarschijnlijk gewoon de geur en warmte van mama die ze even nodig hebben.
    Je moet toch je eigen gevoel volgen.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Sorong! Gaat weer heel wat veranderen

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ook van die fases dat in slaap vallen lastig is. Rond de 12 maanden, 16 maanden en nu bij 20 maanden. Vaak als er tanden of kiezen doorkomen. Ik blijf bij haar zitten tot ze echt diep slaapt, en denk dan dat het met een paar weken weer over is. Als ze 's nachts wakker word ga ik op een matras naast haar ledikant liggen, dan slapen we allebei weer rustig verder. Bij ons in bed werkt nieg, dan wil ze spelen en tv kijken.

Deel Deze Pagina