dreumes te zwaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is dat zo? Volgens mij maakt dat helemaal niks uit, of je nou diksap, ranja of roosvicee geeft? Bevat allemaal ongeveer evenveel suikers...?

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Een aantal kindjes die ik ken zijn net zo zwaar. Bij een lengte van 80 cm valt het volgens mij allemaal wel mee.
    Luc is 78 cm en weegt 9005 gram en dat is echt wel laag.

Ik denk dat je het qua voeding al best goed doet. Een boterham in de ochtend is misschien wel beter.

Ik ben ook wel benieuwd waarom roosvicee beter zou zijn als diksap. Ik was er van overtuigd dat diksap beter was. Luc wil geen water drinken helaas

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Mijn dochtertje is 86, 5 cm en weegt 12.8 kg en wij moeten op haar gewicht letten.....
    Dus ik denk wel dat ze aan de zware kant is.
    Maar dit kan je toch zelf even opzoeken in het groeiboekje?

Ik zou de pap vervangen voor melk en een boterham als ontbijt
    Dan alleen fruit als tussendoortje
    Lunch, 2 boterhammen is wel veel voor een peuter is het al 1,5 boterham per dag
    Diksap dan verder verdunnen

Wat je kan proberen is vruchtenthee of speciale kinderthee van Hipp of van de Sprookjesboom (natuurvoedingswinkel)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Boterham in de kinderstoel geven en een fles melk erbij ondertussen?

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Goede tips! Ga morgen bij het boodschappen doen kijken voor andere tussendoortjes!
    Ze krijgt dus twee flesjes sap per dag, misschien 1 vervangen voor water, en de andere toch verdunde diksap? Het is wel zo, eerlijk is eerlijk, van water drinkt ze niet zoveel. Thee kan ik ook gaan proberen!

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ze krijgt idd halfvolle melk. Een boterham ga ik idd maar proberen dan, misschien afwisselen en bekijken per dag wat broertje doet.. ;)

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    10/11 kilo is idd wat een "gezond" gewicht is bij 14 maanden..

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Diksap zijn toch alleen natuurlijke suikers..?

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Water krijgt ze soms wel. Maar idd, ze heeft natuurlijk wel voorkeur Haha.. :) en ach, ik zie, als ze in haar blootje zit, dat ze wel een rolletje heeft en dat ze best stevig is, maar dik nee..
    Ik denk er altijd zo om, (op mijn manier;)), ik wil namelijk niet dat ze een dik kindje is/wordt.. Ben zelf ook altijd stevig geweest, en dat wil ik haar niet aan doen..

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    De boterhammen zijn wel zijn korsten, dus alleen het binnenste van het brood keer twee. Aan één zo,n flutje heeft ze niet genoeg voor één hele middag spelen en slapen enz... ;)

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoons wogen met 14 mnd 17 en 16 kilo.
    Ze waren ook zwaar maar ook erg lang dus ze kijken naar lengte/gewicht verhouding.
    Als dat in orde is, is ze niet te zwaar.

Mijn meisje woog met 14 mnd 10, 5 kilo bij 90 cm dus zij was te licht.
    Wel was ze flink oafgevallen omdat ze zo ziek was en werd ook geopereerd die dag na de meting.
    Neus/keel amandelen en oren.

Nu is ze nog te licht.
    Wel zijn we sinds 6 januari erachter dat haar schildklier veel te snel werkt.

Ze is 24, 5 mnd: 1m04 en ruim 12, 5 kilo.

Ze kunnen nu nog niets doen aan haar schildklier pas als ze ouder is.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Volgens mij zet granenpap niet persé meer aan dan een boterham met boter en beleg+beker melk??? Mits natuurlijk gewone 'pure' granenpap en niet die papjes met smaakjes en gekke namen...

Waarom laat je haar de korstjes niet opeten? Kan me voorstellen dat ze alleen aan het binnenste van een boterham niet genoeg heeft.

Volgens mij maakt het qua suikers/kcal niet zoveel uit of je nu diksap/roosvicée/oid gebruikt. Maar maak hem dan zo dun mogelijk aan en niet in een fles, maar gewoon rietjesbeker/tuitbeker/360gr oefenbeker. En water drinken is gewoon iets wat je ze aan leert. Hier dronk ze niet anders tot 1,5 jaar, omdat ze ook niet beter wist natuurlijk...

En ga inderdaad op zoek naar suikervrije tussendoortjes. Goodies heeft allerlei soorten tussendoortjes, niet alleen maar rijstwafeltjes... Al zou ze die toch echt al wel moeten kunnen eten op die leeftijd! Hier werden die bij 7-8mnd al verslonden met 2 tanden! Worden namelijk gewoon zacht in de mond...

Voor onderweg: bakje met geschild appeltje/peer oid en lekker in de stoel opeten!

Hier was ze 78cm en 9.8kg bij 14mnd, maar ook altijd (en nog) zo'n slanke den. En je moet het natuurlijk ook niet gaan vergelijken met andere kinderen... dat is niet te vergelijken!

13. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje was met 14 maanden 10 kilo en 81 cm. qua schema lengte bovengemiddeld net en gewicht op gemiddelde

14. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik denk dat zodra ze begint met lopen het er af vliegt dus zou me er niet te druk om maken. Het cb zeurt trouwens best snel hihi.
    Verder kan je als toetje kwark/yoghurt geven dan kan die laatste beker melk vervallen aangezien ze maar max 300 cc zuivel nodig hebben. Hier geef ik als tussendoortje soepstengel/rijstewafel/fruit/rozijntjes.

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

Ja in principe hoeft ze die laatste beker niet Haha, maar vindt ze zo lekker.. :) ga toch eens proberen zonder melk naar bed, misschien mist ze die niet eens..

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een kleintje.... met 1 jaar 74 cm en nog geen 9 kilo. Nu is ze 13 maanden oud.

Ze eet ongeveer wat jouw kleine eet. Maar qua drinken eigenlijk alleen water (af en toe wat anders proberen) en geen snoep of koek (met speciale gelegenheden mag ze best wat proeven). Ik heb eigenlijk weinig tijd voor tussendoortjes hier. Dat is dan 1 x fruit en na het warme eten krijgt ze haar tweede portie fruit.
    's ochtends is het hier een halve fles pap (spelt gemengd met haver) en 1 snee brood. 's Middags meestal ook 2 sneeën brood, soms 3. Ze krijgt wel van alle soorten beleg, avocado, jam zonder suiker, pindakaas, vlees half plakje, stroop enz.

Korstjes eet ze hier maar af en toe. Als ze nog honger heeft na haar brood. Ze heeft maar 2 tandjes, dus ze moet het met name wegsabbelen.

Ze loopt aan twee handen en kleine stukjes aan 1 hand.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm hier een zoontje van 78 cm die weegt 9,5 kilo..is niet veel maar ziet er toch uit als hollands welvaren...als ik daar dan 3 kilo bij moet denken;)

Ik zou de koek tussendoortjes voor een keertje doen en niet elke dag zoals jij beschrijft.

daar bij een rijstewafel of soepstengel moet echt lukken hoor wordt hier door beide kids al vanaf 6 maanden gegeten.

19. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

Zie je het voor je.. ;)
    Klopt moet wel kunnen, maar ik heb haar een keer zowat op de kop moeten houden omdat ze het laatste stuk stengel in één keer naar binnen duwde.. Was echt heel eng, daarna niet weer geprobeerd..:)

Vandaag één sinaasappeltje en mandarijntje gehad als tussendoortje, en vanmiddag alleen maar water. Ze heeft daar maar de helft van gedronken, haha maar ik heb niet toegegeven.. ;) Geen koekje vandaag..

20. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina