Dreumes trap af leren gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samarinde, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Zoonlief (17 mnd) heeft vorige week besloten dat hij de trap op kan. ;) Dat gaat erg goed, hij doet het netjes en geconcentreerd, en vooral razendsnel.

Maar hij wil er ook áf. Dat vind ik zelf nog een beetje spannend, ik draag hem liever, maar manlief vindt het toch wel fijn als hij iig weet hoe het moet.
    Zoonlief heeft het ook al eens geprobeerd (ik stond er bij, hoor) , en deed het keurig zoals ik hem geleerd heb van de bank en het bed af te gaan; op zijn buik liggen en zijn billen eerst. Maar dat is op de trap natuurlijk hartstikke eng. Onze trap is ook niet recht, die loopt in een bocht en heeft dus een breed gedeelte op de treden, en een smal gedeelte.
    Nu leek het ons het veiligst als we zoonlief leren om op zijn billen te gaan zitten op het brede gedeelte van de tree, en dan zittend naar beneden te gaan, tree voor tree. (Klinkt dit heel wazig? :() Maar zoonlief houdt zich stug vast aan wat mama hem in andere situaties geleerd heeft; op de buik met de billen eerst. Zucht.

Hoe leer je een dreumes veilig de trap af te gaan? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

En nogmaals even de open deur; hij gaat niet zonder toezicht de trap op en af, we hebben traphekjes zowel boven als beneden en zijn (en blijven) er altijd bij als er trapactie is.

2. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik kan natuurlijk niet zien hoe de trap precies is, maar ik zou toch op de buik billen eerst aanhouden en dan heel duidelijk leren dat het aan de brede kant van de trap alleen mag...

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier op dezelfde manier als de bank af. Dus eerst omdraaien en dan tree voor tree, op haar knieën. Op de billen vooruit de trap af vind ik juist een beetje eng...

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit op de billen zou ik niet doen

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Achteruit deden ze hier eerst ook hoor, lijkt me beter dan op hun billen. En inderdaad altijd aan de brede kant van de trap, die regel hebben we hier ook. Zeker omdat de trap hier aan de smalle kant "verdwijnt".

6. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Waarom vinden jullie het zittend de trap af geen goed idee?
    Mij leek het juist een voordeel omdat hij dan kan zien wat hij doet, eerst netjes zijn voeten op het brede gedeelte neer kan zetten voor hij met zijn billen de tree afgaat. Als hij op zijn buik hangt is hij veel minder stabiel en moet hij met zijn voeten zoeken naar de volgende tree, waarbij hij ook nog eens niet kan zien hoe en waar hij zijn voeten neerzet. Een glijer is dan zo gemaakt, gok ik zo. Dat vind ik best griezelig.

7. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Hier gaat hij achteruit de trap af. Dus net als hoe hij van de bank klimt.
    Vooruitkijkend op zijn billen zittend lukt niet goed. Zijn beentjes zijn te kort om de tree te raken en dan "valt" hij zeg maar op de volgende tree.
    Beetje lastig uit te leggen.

8. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt. ;)

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook op de buik, billen eerst. Hoe ik het hem heb geleerd, geen idee:( Hij kan al lang zelf de trap op en ineens wilde hij er zelf af en deed hij dat netjes achteruit, zoals met alles waar hij af klimt.

10. adi

adi Niet meer actief

inderdaad, lijkt me ook veel enger met de kans dat het kind uitglijdt en op zijn kin en de buik naar beneden glijdt van de trap.

Hier vrij kleine kindjes, maar ze gingen altijd erg veilig op de billen naar beneden, en vrij snel lopend en zich vasthoudend aan de muur aan de brede kant van de trap. Dit alleen als ik de andere hand vasthield (tot ong 2,5 jaar)

Deel Deze Pagina