Afgelopen vrijdag is onze dochter uit haar ledikant gevallen. Ik stond stond op een paar meter afstand, maar kon haar niet meer opvangen. Ze moest even erg hard huilen, maar een paar minuten later was er gelukkig niets meer aan de hand. We hoopten dat ze ervan "geleerd" zou hebben, en het niet meer zou doen. Gisteren is het goed gegaan (met 20 kussens om haar ledikant heen), maar vanavond probeerde ze er weer uit te klauteren. Dus ben ik bij haar blijven zitten totdat ze sliep. Maar nu vragen we ons erg af wat wijsheid is. Ik ben bang dat een "groot" bed nog geen oplossing is, omdat ze nooit rustig gaat liggen/zitten in haar ledikant. Pas na een paar minuten spelen gaat ze zelf liggen slapen. Daarnaast slaapt ze ook erg "wild" (ligt elk half uur in een andere hoek). We kunnen trouwens ook geen spijlen uit het bedje halen, of het hoofd- of voeteneind eruit halen...... Wie heeft er tips???
Zelfde probleem gehad, alleen dochterlief nog net van de rand kunnen halen meerdere keren en met slaapzak.. Oplossing: Ze ligt sinds vorige week in een peuterbedje! Ze blijft overigens gewoon in bed liggen, komt er zelf niet uit.. We hebben wel een uitvalbeveiliging erop gezet.. Ze slaapt weer als een roosje Campingbed was geen oplossing hier omdat ze daarin helemaal niet sliep..
Campingbedje is nog lager, dus daar kan ze gegarandeerd uit. En met/zonder slaapzak maakt niets uit, ze kan ook lopen in haar slaapzak.. Denk toch dat we deze week een groot bed kopen, ze kunnen makkelijk allebei op haar kamer staan. Dan gaan we het toch maar proberen.. Op hoop van zegen....
@Sandraske: met uitvalbeveiliging, bedoel je dan zo'n hekje van de Ikea? Passen die op alle eenpersoonsbedden? En is jullie kindje wel rustig, of ook een klein druktemakertje?
onze meid is ook een paar keer uit dr ledikantje geklommen (het ging altijd goed god dank) dus ook maar een peuterbedje gekocht, zo een van de ikea met lammetjes aan het hoofdeind. daar zit al een ladje aan de zijkant dat ze er niet uit kunnen rollen. vanaf dag 1 heeft ze er super in geslapen en ze klimt er ook niet uit. zelfs niet als ze wakker word smorgens of smiddags. terwijl ze er wel zelf in klimt dus ze weer wel hoe het moet. ik zou het gewoon proberen, kindjes wenner er zo snel aan
Tycho is 3weken geleden bij mn schoonouders uit zn bed gevallen, kukelde zo over het randje heen... Ze had nog het ledikantje uit de tijd van mijn vriend en zn broer. Wij hebben nu een ledikantje van Ikea daar ligt het matras lager van dan het ledikantje wat ze hadden. dus hier niet gekozen voor een eenpersoonsbed. Ze kunnen er wel een zijkant uithalen zodat het een "normaal" bedje wordt. Dus het is wel een bedje met doorgroeimogelijkheden zeg maar. Ukkie 2 komt zometeen weer bij hun in het oude ledikantje en tegen de tijd dat die uit het bed dreigt te vallen gaat die weer in dat nieuwe ledikant. En odnertussen zal Tycho wel zijn "gepromoveerd" tot het bedje met maar 3 zijkanten zodat hij dan als ukkie 2 in zijn nieuwe bedje komt in een groot bed kan. Whahah laaaaang verhaal
Ik zou toch voor een peuterbedje gaan. Min oudste deed het ook rond die leeftijd, ik vond een peuterbedje de enige oplossing. (En ja het heeft wat moeite gekost dat ze netjes ging slapen en niet elke x alle kasten leeg ging trekken )
vraagje: maar komt jullie kindje dan niet de kamer uit? die van mij zou linea recta aar de woonkamer lopen, of sluiten jullie de deur dan helemaal?
wij hebben de deurklink omgezet dus ze kan zo wie zo de slaapkamer niet uitkomen. maar ze blijft tot nu toe heel netjes in bed liggen. als ze smorgens wakker word dan roept ze me altijd en ga ik ff douchen of wassen en kom ik op haar kamer dan ligt ze in bed te spelen met dr knuffels.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we het inderdaad toch maar gaan proberen met een groot bedje. Gebruiken jullie dan nog wel gewoon een slaapzak of alleen een deken? Ze kan zelf nog geen deuren open maken, omdat ze er (nog) niet bij kan. @diddlmouses: daar ben ik ook bang voor dat dat een tijdje gaat duren haha. Ze vindt het nu helemaal geweldig om de commode helemaal leeg te halen.
Ja iddvan de ikea, volgens mij past dat wel op de meeste bedden.. Ons meisje lag ook nooit stil inde ledikant en zowaar in het grote bed slaapt ze wat rustiger. Ze kruipt wel vaak tegen het plankje aan of tegen de bovenkant..
Overdag is de deur dicht en die kan ze nietopen maken. S nachts staat de deur op een kier. Traphekje is zoiezo altijd dicht. Ze is er nu een keer uitgekomen tijdens middagslaapje, ik denk knuffel op de grond gevallen en lag ze op het matras op de grond te slapen..