Hai dames, Een vraag... mijn meisje is nu bijna 11 weken maar trappelt nogal. Heb nu een slaapzak gehaald bij de hema 12,00 dus geen winterzak.. Is namelijk 68-80.. Zonder mouwen Nu is mijn vraag wat doe ik haar dan aan?? En moet ze nog gewoon een dun dekentje over?? Ze draagt overdag vaak: Romper lange mouw Broekje of legging Sokjes En als we weg gaan een leuk shirtje hihi Alvast bedankt
Je hebt nu dus zo'n dunne slaapzak zonder mouwen?? Zou ik gewoon een romper lange mouw en pyjama onder doen.. Ligt ze normaal onder een dekentje? Weet niet hoe koud het op haar kamertje wordt 's nachts? Hier wil ze geen dekens op het moment en ligt dus in bed met romper lange mouw, pyjama en winterslaapzak mét mouwen! Daarmee gaat ze het hele bed door...
Hier draag de kleine een rompertje met korte mouwen, pyjama, winterslaapzak met mouwen en een lakentje met dekentje, maar het is maar een 13 graden op het kamertje. Vorige week is de kleine 1x wakker geworden omdat hij het koud had... Toen had hij nog geen pyjama aan. Dus met een dunner slaapzakje zou ik een dikker of dubbel dekentje doen, maar ligt wel aan de temperatuur op het kamertje zelf.
Ja klopt... Dus ook pyjama shirt?? Ze ligt normaal onder een lakentje en katoenen deken dubbel gevouwen. Normaal draagt ze wat ze overdag draagt.. Vind het ook zo lastig vanaf wanneer je haar moet laten wennen aan een avond ritueel... zoals pyjama aandoen enzo... Ik zou denken een romper lange mouw, pyjama broek, slaapzak en enkele deken??
Als er geen mouwen aan de slaapzak zitten zou ik er ook een pyjamashirtje over doen. En dan inderdaad misschien een enkele deken met lakentje..
Onze zoon ligt in een winterzak met romper lange mouwen, pyama shirt en pyama broek zonder dekens. De temperatuur is rond 18-19 graden maar ik vind het altijd koud aanvoelen op zn kamer! x
Dochter heeft romper lange mouw, pyama jasje en broek aan. Dan een slaapzak zonder mouw.. Wel winterslaapzak. En nog ern dekentje erover. Bij haar is het ongeveer 15-17 graden op de kamer. Ik zou jouw kindje zeker een pyamajasje aan doen.. Je hebt ook winterslaapzakjes voor de kleinste.. Ik heb een mast 50-62 gehad toen.. Heb hem evt nog liggen...
Ik zou een rompertjes met lange mouwen, pyama en dekentje doen (doen we hier nog steeds met deze kou).
onder een dunne slaapzak zonder mouwen......romper, pyama en sokjes en daaroverheen laken en deken wij hebben een winterslaapzak...pyamatruitje, blote beentjes, sokjes en laken en deken vanaf de 3 maanden ben ik een pyama aan gaan doen
hier doen we ; romper met korte mouw, pyama, in winterslaapzak zonder mouwen en dan deken/laken er over. geen sokjes. op zijn kamertje is het ongeveer 16/17 graden snachts
Met deze kou doe ik haar ook een mallot aan onder haar broek. Ze heeft steeds van die koude benen namelijk... Gewoon uitproberen zou ik zeggen...
mijn dochter is morgen 10 weken en slaapt nu zo: romper met korte mouw of mouwloos kleertjes broekje en truitje (kleed haar soms wel 3x per dag om i.v.m spugen/poep lekkage) dus dan niet nog eens s`avonds apart een pyjama. slaapzakje, zelfde van de hema 68-80 zomervariant. en nog 3 dekens ze voelt gewoon lekker zo qua temperatuur.
Moet zeggen dat ik niet precies weet of het een zomer of winter zak is *bloos* Heb hem zelf niet kunnen halen, lag in het ziekenhuis namelijk... Ben vandaag weer thuis gekomen.. Maar onze dochter lag vanaf woensdag boven niet meer onder haar dekentje.. Dus vandaar.. Mijn moeder heeft de zak gehaald bij de hema.. Heb het idee dat hij wel lekker warm is .. Ze draagt nu een romper korte mouw, pyjama (flanel), slaapzak, deken (dubbel) en lakentje Geen sokken,... Heb het idee dat haar deken wel enkel over kan, maar ben nog niet helemaal fit dus morgen een nieuwe dag...
@spriet Fijn te lezen, hoe jij het doet!! Vind het wel moeilijk, heb het zelf vaak eerst koud 's nachts en daarna veel te warm haha maar ik kan mezelf redden.. Maar ze meldt zich wel als ze het te warm of te koud heeft denk ik
lydia heeft een gewone romper aan, pyamaatje en slaapzak (dik zonder mouwen of dun met mouwen) en 1dekentje
Ja het is toch een beetje uitzoeken wat het fijnste voor ze is. En ik heb 3 dekens waarvan 1 wiegdeken dubbel, 1 ledikant deken dubbel en nog een dikkere deken lijkt best veel maar ze heeft het echt niet heet. en anders meld ze zich wel dacht ik zo. ze slaapt nu al 1,5 week de nachten door zo`n 10 uren achter elkaar. de zomer variant slaapzak is dun en die winterslaapzak is echt gevoerd zoals een winterjas zegmaar.
dan is het een zomer hihi roze met een printje!! Mylène heeft een ledikant dekentje van prenatal 100% katoen dubbel over... en een lakentje.. Volgens mij warm zat, misschien met katoenen pyjama te koud.. Maar heb alleen een flanel pyjama... Alles ging nogal raar afgelopen week... Maar bedankt allemaal voor de reacties!!!