Huilmomenten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1001, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Mijn zoon is aankomende vrijdag 7 weken. Het is een heerlijk zoet mannetje, slaapt keurig in de nachten. Hij heeft twee keer op een dag zijn huilmomenten. Nu weet ik dat dit er gewoon bij hoort maar ik vraag me af of dit zo lang normaal is zoals hij het heeft. Standaard na de fles van 10 uur sochtends en de fles van 7 uur savonds start het. En hij houd niet meer op tot zijn volgende fles. Hij heeft dus twee keer een blok van 3 uur dat hij alleen maar huilt. Ik heb al van alles geprobeerd. In de box, in de wipper, in de draagdoek, ingebakerd (hij slaapt altijd ingebakerd) in bed. Zelfs gewoon op schoot brult hij alles bij elkaar. Het enige wat helpt is rondjes lopen. Maar ik raak daar echt uitgeput van. Ben bevallen met een totaal ruptuur en deze is nog steeds gevoelig bij lang staan en lopen. Als hij op de arm slaapt met wandelen en ik ga weer zitten start het krijsen weer opnieuw.

Ik heb echt het idee dat hij na een tijdje oververmoeid is maar ik krijg hem niet in slaap in zijn bed. Ook niet als hij al en uur aan het huilen is en in slaap valt in mijn armen tijdens het lopen.

Ik heb het idee dat hij ook last heeft van zijn darmpjes. In het begin start hij namelijk met hard gillen, benen schoppen, windjes laten enz. Hij poept ook erg slecht. Maar na een tijdje lijkt dat toch gezakt en huilt hij gewoon...om het huilen?

Iemand ideeën of tips? Ik weet het even niet meer!

Sjouwen we te veel met hem op die momenten... Moeten we hem laten huilen (ik kan het niet over m'n hart verkrijgen....)

Hij lijkt gewoon vreselijk boos en ik kan er m'n vinger niet opleggen wat het nu is...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben geen voorstander van laten huilen (tenzij het een inslaaphuiltje is, maaf zo klinkt dit niet).
    Babys huilen ook niet om het huilen, maar om een reden.

Je denkt dat hij last heeft van darmpjes en geeft aan dat zijn ontlasting moeizaam gaat.

Welke voeding gebruik je nu?
    Heb je al eens geprobeerd om extra water toe te voegen?

Duurt een voeding 15-20 minuten?

Schud je de fles of roer je deze met een vork?

3. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    #3 Anne1001, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Hij heeft dit nu al en week of drie, of misschien zelfs al langer... Het stipte qua tijd nu drie weken, maar krampjes eigenlijk al regelmatig vanaf zijn geboorte. Heb de eerste twee weken ook infacol gebruikt maar dit gaf geen verschil. Ik heb hem tot 6 weken borstvoeding gegeven. In die zesde week ben ik overgegaan van borst naar fles en heb ik het gecombineerd. Nu krijgt hij sinds een dag of 3 volledig flesvoeding.

In de kraamweek heeft hij nooit een goeie gele poepluier gehad, deze kreeg hij pas na twee weken. Daarvoor poepte hij nog altijd delen meconium en ook dagen niets. Hij heeft 1 keer met de borstvoeding zelfs 2 weken tussen de poepluiers gelaten, maar er word overal gezegd dat dit hoort bij borstvoeding.

Nu krijg ik te horen dat hij moet wennen aan de kunstvoeding, maar ik heb gewoon het idee dat hij hele luie darmpjes heeft.

Extra water in de fles helpt niet, dan plast hij gewoon extra.
    En ook omdat hij het met de borstvoeding al had denk ik niet dat het aan de fles ligt.
    Ik doe nu in elke fles zelfs al wat drupjes zonnebloemolie maar ook dit mag niet baten...

4. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik gebruikt trouwens nutrilon standaard.
    Avent flesje, hij doet er stipt 10 minuten over.
    Boert altijd goed.
    En ik schud het flesje om het te mengen.

5. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielpen de 5 s's als een trein op het hoogtepunt van het huilen: Happiest Baby on the Block, the 5 S
    En je kunt het flesje beter niet schudden, dat zorgt voor veel lucht. In plaats daarvan wil roeren met een vork wel goed.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ons mannetje heeft altijd tussen de 3de en 4de fles zijn huilmoment en is dan ook vrijwel ontroostbaar, alleen met hem wandelen of wiegen helpt.
    Na zijn 4de fles is het goed en gaat hij lekker in de box slapen.

Trouwens, 10 minuutjes over de fles doen is te kort, de zuigbehoefte is pas na 15 minuten voldaan, een baby moet 20-30 minuutjes over een flesje doen dus zou eens een andere fles of andere speen proberen.

7. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik ben al met de derde fles bezig maar hij klokt ze allemaal binnen 10 minuten op. Hij krijgt vaak nog een speentje na de fles voor de zuigbehoefte. Aan de borst dronk hij namelijk 2 x 20 minuten dus dat verschil is enorm...

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb je de Dr Brown's fles eens geprobeerd met speen 1? En als dat nog te snel gaat de prematurenspeen?

Die van ons is ook echt een hongerlapje, heb aardig wat flesjes en speentjes geprobeerd en allemaal binnen 5 tot 10 minuten leeg.
    Heb nu al weken de Dr Brown's fles met speen 1 en dat werkt echt goed! Hij doet 20-30 minuten over een fles en wordt er echt moe van, hij valt soms zelfs aan het einde van de fles in slaap :D

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke.

10 minuten over de fles is echt te kort.
    Na ongeveer 15 minuten geven de hersenen het signaal af dat het lichaam vol zit. Als je onder die 15 minuten blijft blijft er een hongergevoel en mogelijk zuigbehoefte. Daarnaast is er een grotere kans op over voeren en dit zorgt voor extra darmkrampen.
    Dus je moet naar minimaal 15, maar veel liever 20 minuten. Ik weet niet welke speen je gebruikt, maar ga indien mogelijk naar een kleinere speen. Kan dit niet? Dan een andere fles. Ik vind de dr browns fles fijn. De smalle fles heeft een prematuurspeen welke nog langzamer gaat. Mogelijk is de level 1 speen al langzaam genoeg, dus eerst dat proberen.
    De houding is ook heel belangerijk. De fles zo horizontaal mogelijk, maar geen lucht in de speen. Je kindje in een 'zit-houding'. Tussendoor laten boeren en van arm wisselen.

De fles mag je niet (!) schudden. Ik weet, het staat op de verpakking :(
    Pak voor de helft heet water, net van de kook af. Meng dit met het poeder door te roeren. Gebruik voor de andere helft koud water.
    Door gekookt water te pakken dood je de evt bacterien. Door te roeren verminder je de lucht. Lucht in de buik zorgt voor extra krampen.

Misschien zijn met deze tips nog niet specifiek het poepen aangepakt, maar wel de mogelijke krampen.
    Omdat je nu pas 1 week kv geeft en ik denk dat je te snel overgestapt bent zou ik wachten met andere voeding. Luie darmen heb je niet zo snel bij een baby.
    Voor een wijziging in voeding staat nu eenmaal 2 weken, dus wacht nog 11 dagen.

Rond de 6 tot 8 weken zijn de krampen op zijn heftigst en is het huilen het meest. Als je bovenstaande adviezen opvolgt kan je de krampen al verminderen.

Mocht er over 2 weken geen verschil zijn, probeer dan eens voeding voor moeizame ontlasting.

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik had de avent fles, Kruidvat eigen merk fles en difrax geprobeerd maar het werkt alle drie niet.
    Kruidvat zuigt hij helemaal vacuüm en als je het vacuüm weer verbreekt verslikt hij zich weer in de eerste paar slokken omdat het te hard gaat. Difrax loopt alles langs zijn mond want die speen is veel te hard. Avent klokt hij keihard, smakt veel en laat ook een beetje melk lopen langs zijn mond. Al met al dus nog steeds geen goeie fles gevonden.
    Als ik ga googlen kom ik ook veel uit op de dr. Brown fles waar jullie het dus ook over hebben! Morgen ga ik meteen op zoek in het dorp of ik deze ergens kan vinden! Dat geeft weer wat hoop! Ik was er al bang dat hij de flessen veel en veel te snel leeg had.
    We hebben zojuist de voeding netjes geroerd. Ik heb de voedingshouding aangehouden zoals Averlhach beschrijft. Hij wilde alleen niet boeren tussendoor en werd weer panisch, dus hup maar naar de andere arm en verder gedronken. Maar net was zijn fles in 5 minuten leeg :O Veel en veel te snel! Hij is zo gulzig en zo krachtig.

Ik hoop dat de dr.Brown fles verbetering gaat geven! Ook wil ik morgen even het cb bellen over zijn ontlasting want dat zit me ook niet lekker.
    Andere voeding was ik sowieso nog niet van plan want dat geeft meestal juist meer klachten dan dat het verbeterd als je nog maar net begonnen bent met een bepaalde voeding. De overgang van borst naar fles kon overigens niet langzamer wegens omstandigheden, dus daar kon ik niets aan veranderen.

Super bedankt voor jullie reacties!!! Daar ben ik al erg blij mee! Als je er zo middenin zit zie je het zelf soms even niet meer.
    Thnx!

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, geloof geen aanvullingen. Vind dat jij vaak zoveel weet Averlhach! 😊

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En.anders gewoon via internet bestellen, die dr brown. Ik ben er heel tevreden over. Met speen 1 dronk Dafne nog te snel, alles gutste ernaast. Ze heeft tot een week geleden de prematuurspeen gebruikt. Nu pas weer level 1.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat de Dr. Brown veel zal schelen. Ook kun je proberen of het uitmaakt als je de flessen met bronwater ipv kraanwater aanmaakt. En ik weet niet welke voeding je gebruikt? Wij mengen Hero Standaard met Hero Comfort. En dan als laatste: probiotica. Lees maar eens over Orthiflor Start van Orthica of ABC Dophilus van Solgar.

Succes!

14. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Averlhach heeft alles wel duidelijk gezegd!
    Hier zweer ik ook bij de DR Brown fles is bij de Etos, Prenatal en bol.com te koop.
    Had ook alle flessen geprobeerd maar dat ging zo snel leeg behalve met de DR Brown.
    Infacol enz werkte hier ook totaal niet.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

:) *bloos*

Uhmm dank je wel! :D

@TS
    De etos heeft de fles sowieso, een prenatal vaak ook.
    Kijk dus vooral even bij de drogisten, daar heb je de meeste kans.
    Onze oudste dronk alles in 5 minuten leeg en zoog het ook constant vacuum. Overgestapt naar de smalle dr browns level 1 speen (zit er standaard bij) en zowaar 15 minuten. Hij werd ook gigantisch boos als ik hem wou laten boeren met als gevolg meer lucht dus meer problemen. Soms helpt het om dan op 3/4 te laten boeren of bijv 2/3. Bij ons lukte het boeren echt niet dus liet ik het halverwege.
    Ik lette dan wel op dat ik bijv voeding 1, 3 en 5 op de linkerarm gaf en de andere voedingen op de rechterarm (2, 4 & 6).

16. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    We hebben hier een dio drogist, daar ga ik het eerst proberen. Dat is de wat luxere en uitgebreide drogist. Kruidvat wn trekpleister hebben we ook maar het zal me verbazen als ze hem daar hebben. En anders even naar het andere dorp voor de Etos.

Ik merk dat als ik nathan wil laten boeren tussendoor hij ook heel boos word. En daarna valt hij de fles weer compleet aan waardoor hij weer hard smakt en verslikt, dus echt werken doet het niet. Misschien straks met de andere fles wel! Daar doet hij tenslotte langer over hoooooop ik!
    En ik doe de voedingen om en om wisselen qua arm. Wist dat dit goed was om voorkeur te voorkomen volgens mij.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dio bij ons heeft de flessen volgens mij ook. Dus mogelijk bij jou ook?

Wisselen van arm is idd goed om de voorkeur tegen te gaan en ook omdat het vaak niet fijn is om constant in dezelfde houding te zitten.

18. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nou, de dio bleek al maanden dicht te zijn hier... Haha zo vaak kom ik er dus. De Etos opgezocht en gelukkig, ze hadden de fles!
    Hij drinkt er tien keer rustiger mee! Geen gesmak meer en er loopt niets meer in zijn nekje. Hij rust tussendoor uit en oogt relaxer met drinken. Hij is alsnog klaar binnen 12-15 minuten maar dat is al een verbetering van de 5 minuten van eerst. Want na nog eens beter op de klok letten schrokte hij met avent gewoon binnen 5 minuten alles naar binnen.

Hij heeft vanmorgen weer alles bij elkaar gekrijst van de buikpijn en er kwam eindelijk een moeizame, keiharde poepluier. Zo sneu. Ik ga zo ook nog het cb bellen hier over want het voelt niet goed. Hij ligt nu uitgeput bij me en is nog steeds af en toe hard aan het persen zonder resultaat. Echt vervelend!

Maar jullie heel erg bedankt voor de tips! Want de fles lijkt al een hele verbetering!

19. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Fijn dat de fles goed lijkt te bevallen. Hier ook super ervaringen met dr Brown.
    Succes met jullie ventje, hopelijk komt er snel een oplossing voor de ontlasting. Zo zielig als een klein mensje zo aan het persen is.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat fijn dat de Dr Brown's fles goed helpt! Ik ben er ook erg tevreden mee, voor mij nooit meer een andere fles ;)

Ik zou zeker eens contact met de huisarts opnemen zodat hij iets kan krijgen om de ontlasting zacht te maken, zo'n harde keutels en hard moeten persen is pijnlijk en erg vervelend :(

Deel Deze Pagina