Baby om 20u na halfuurtje opnieuw wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cyntje20, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    We zitten sinds een week met een probleem 's avonds.
    Na het avondritueel gaat onze meid van 4 maanden om 20u slapen (ongeveer). Ze is dan echt moe en slaapt na 5min rondwandelen, zodat ik ze in haar bedje kan leggen. Helaas is ze plots na een halfuurtje wakker en begint ze te huilen. Kalmeren, toespreken, tutje geven, niets helpt dan. Het enige wat helpt is ze bij ons nemen, troosten, terug wat wandelen en tegen 21u30 gaat ze precies definitief slapen en wordt ze enkel wakker voor haar tutje.
    Mijn man zegt dat ik ze te vroeg naar bed doe. Maar ze is echt moe om 20u en valt onmiddellijk in slaap. Ze wakker houden zou ze vervelender maken.
    Aan wat kan dit liggen? Misschien is het nog niet donker genoeg buiten en maakt ze de link niet donker=nacht en langer slapen?

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Kan het geen honger zijn misschien? Bij mijn zoontje gebeurt het ook regelmatig dat hij na 20 min, half uurtje weer (huilend) wakker wordt. Dan krijgt hij nog een klein flesje 30 of 60 cc, en slaapt dan weer verder zonder nog wakker te worden. Heb het idee dat hij dan beetje wakker wordt en beseft eigenlijk nog niet vol genoeg te zitten om lekker lang te kunnen slapen.

3. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Ze krijgt ongeveer om 19u30 een flesje van 210ml, en om 23u-23u30 de laatste fles, opnieuw 210ml met wat rijstvlokken.
    Overdag drinkt ze om 5u - 9u30 - 17u - 19u30 - 23u een flesje van telkens 210ml. 'S middags eet ze 150gr groentepap.
    Best wel veel vinden we voor een baby'tje van 4 maanden. Ze krijgt nog steeds 5 flessen, omdat ze nog niet meer dan 6u aaneensluitend slaapt 's nachts. Benieuwd wanneer dat gaat komen.
    Ik maak ze ook niet wakker om te eten.

4. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Kan het soms zijn dat ze gewoon 's avonds nog bij ons wil zijn en bij ons wat slapen, vooraleer ze begint met haar nacht om 22u-23u?
    Ik heb gewoon schrik dat ze er een gewoonte van gaat maken om pas om 22u te willen gaan slapen...

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het niet zijn dat ze wakker wordt en jou mist? Omdat ze in jouw armen in slaap is gevallen. Werkt het niet om haar in bedje te leggen als ze moe is, maar nog net niet in slaap is gevallen (dus na even rondlopen, maar niet rondlopen totdat ze in slaap is gevallen)? En dan ff bij haar blijven totdat ze echt slaapt, maar dat ze dus wel in haar bedje in slaap valt.

6. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Nee, hebben we al geprobeerd, zonder resultaat.
    Maar 's nachts of na haar laatste voeding van 23u kan dit dus wel, ze wakker terugleggen en slaapt ze zelf in. We snappen er niets van :(

Deel Deze Pagina