Leuke leerzame apps voor dreumes 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dochter is gek op de iPad, en om haar maar wat klakkeloos op dat ding te laten rammen zoek ik leuke leerzame apps voor haar zodat ze er ondertussen ook nog wat van leert :)
    Ik heb al in de app store gezocht op dreumes en woordjes maar, kom niets leuks tegen of zie door de bomen het bos niet meer.
    Hoop dat jullie leuke en leerzame suggeties hebben:)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    App voor Peuters
    Koekoek tv
    Funny farm
    Boerderij puzzel

Niet super leerzaam maar ja wat wil je met 13 mnd...

Mijn dochter doet nu memory met 4 plaatjes :)
    En ze vindt piano apps leuk (piano school en piano pals)

Ohja en de napratende dieren, talking tom (kat) of talking pierre (papegaai). Doen alle geluiden na en er zitten nog wat lollige dingetjes bij. De kat kan je bijv eten geven en naar de wc laten gaan.
    Ook niet echt educatief, maar wel leuk, stimuleert wel tot praten of geluiden maken.

Talking ben is er ook, dat is een hond, maar die vind ze eng;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond soundtouch (lite) een echte aanrader! Heel goed voor de woordenschat. En onze zoon vond het ook gewoon leuk.

Verder is de Dikkie Dip app ook leuk.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    ohhh serieus?? hier een van bijna 16 maanden en die mag (moet) met zn vingers van de laptop en telefoon enzo afblijven hahaha
    hij vind het ok heel aantrekkelijk en leuk maar wil er eigenlijk nog wel even mee wachten tot ie er echt iets mee kan ipv op rammen tot ie kapot is....
    maar misschien mist ons kindje juist ook wel heel veel belangrijke dingen... zal me er ook eens een x in gaan verdiepen haha

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind een iPad nu nog niet meteen speelgoed voor een peuter, eigenlijk. Laat mijn dochter eerst maar volop met boekjes en blokken gooien, ze heeft nog tijd genoeg om aan een scherm gekluisterd te zitten.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mag ik vragen waarom jij je dreumes van 13 op de iPad wil laten? er is zoooo veel leuker speelgoed voor de kleintjes!

7. Michiee

Michiee Niet meer actief

echt een ipad?
    wij hebben der juist geleerd dat ze absoluut niet aan de telefoons , afstandsbediening enz mag komen..
    ook niet die van andere mensen.

ze heeft heel veel en leuker speelgoed dan dat.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik wil hier verder geen discussie over wel of geen iPad, en jullie hebben denk ik het idee dat mijn dochter de hele dag op de iPad zit te tikken, ik zal jullie uit de nachtmerrie helpen dat is niet zo.
    Als ik eten sta te koken, kijkt ze weleens Teletubbies op de iPad, of Sesamstraat gewoon op tv of ze speelt ergens mee want speelgoed heeft ze ruim voldoende, of ze tikt wat op de iPad daar vinden wij niets mis mee. Zo heb ik paint erop kan ze 'tekenen' vind ze geweldig als zij scherm aanraakt en er verschijnt een kleurtje, of 'piano spelen' ook erg leuk.
    En ik vroeg me af of er meer leuke apps waren dat was alles, voor discussie wel of geen iPad ect is dit topic niet bedoeld.

9. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Juist! Gewoon antwoord op je vraag...
    Ik heb alleen die piano :)
    Kan je dus niet helpen!

10. Domburg

Domburg Lid

21 jul 2013
    29
    3
    3
    NULL
    NULL
    De apps van Fisher Price zijn echt super leuk!
    Er heet er eentje 'giggle gang' ( gaan er poppetjes dansen bij aanraking van de vingertjes op de ipad) maar als je zoekt in de appstore op fisherprice zie je er veel meer.
    Allemaal gratis. Sommige zijn bedoeld in combinatie met een fisherprice product, maar werken ook prima zonder.
    Leerzaam weet ik niet, maar wel hartstikke grappig.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Babyfinger, kunnen rammen wat ze willen er komt een figuurtje te voorschijn als je ramt en als je weer ramt verdwijnt die weer...

En hier 8 maanden en tot nu toe 3 keer mogen rammen.
    Voor siems eerste verjaardag krijgt ie de ontdek en leertafel fan vtech, daar kan een iPad in. Om via de app. Die nu ook al leuk is btw, dingen te leren en ontdekken...

Eden daarbij. De dreumesen en baby's van nu zullen alleen maar opgroeien met tablets, smartphones etc....
    Ligt er gewoon aan hoe je er al ouder mee omgaan.

Om het nog erger te maken, Siem heeft al een eigen iPad!

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Thnx Net ff paar gedownload

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb gisteren dierenliedjes gedownload maar was het vergeten dat ik het op de ipad had gezet dus geen idee of het iets is.
    Of knuffelzoo als je het scherm aanraakt beweegt dst raar.

Maar hier vind hij zp en facebook het leukste pffttt :p hij wil dan altijd effe door het scherm vegen

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die napratende dieren waar Ikkie97 het over heeft zijn hier veruit favoriet en wat ie ook leuk vindt is 'Baby's eerste spelletjes LT', een soort verstoppertje met beesten.

Zijn interesse daarin kwam overigens wel ff na de 13 maanden, toen keek ie alleen nog filmpjes maar nu weet ie precies hoe die werkt en voor z'n tweede verjaardag heeft ie de Storio2 gekregen...hij vindt het leuk en het is leerzaam, zolang ze er niet aan vastgeplakt zitten zie ik er geen kwaad in. Van de week zat ik aan tafel aan m'n laptop, man op de Ipad en zoon met z'n Storio, moest toen wel ff grinniken :D

15. meelezer

meelezer Niet meer actief

haha hier ook hoor! Ik heb wel een tablet waar ze bumba op mag kijken op schoot maar dan moet ze er wel afblijven. Zo af en toe aait ze bumba en dan staat ie op pauze (heeeel vaak dus :D) ze vindt het meer gaaf om naar te kijken dan dat ze er nog iets van leert denk ik (bijna 14 maanden).

16. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb de Zappelin app. Filmpjes, liedjes, muziek maken. Vind mijn zoontje ook erg leuk!

Mijn zoontje mag de ipad niet zelf pakken, maar zo af en toe een filmje kijken of puzzeltje maken vind ik niet zo schokkend. Er zijn ook mensen die hun kinderen de hele dag voor de tv zetten. Kunnen ze beter een puzzeltje maken op de ipad denk ik dan.

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Die vind mijn zoontje ook zo leuk , soundtouch lite . Maar ik ben nu al 2 keer 5 euro kwijt omdat hij zich ingeschreven heeft voor een dating/sekssite via de reclame boven in . Niet echt fijne reclame voor kinderen .

18. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Gewoon schandalig die reclames, vooral sexsites. App is gericht op kids!!!!

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    oh hier heb ik wat aan! goed topic! was ook op zoek naar leuke! vooral als we ergens wat eten of drinken is een leuk app voor mijn dochter wel ideaal;)

20. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    hier ook een dreumes van 13 maanden die de Ipad errug leuk vindt! (en ja, hij speelt ook met ander speelgoed, is enorm actief, maar dit mag hij ook af en toe ;-P)

De app die ik het allerleukste vindt voor hem (en hij zelf ook haha) is:
    -EliasFarms (wel betaald); een boerderij omgeving waar elk diertje een geluid maakt bij aanraking.

Verder vind ik de zappelin app leuk voor liedjes en filmpjes, is talking tom een hit en is het verhaal 'slaap lekker' erg mooi! Nog één tip: de app 'kinderliedjes #1' met een aantal bekende liedjes, maar bij aanraking gebeuren er ook dingen (bijvoorbeeld berend botje gaat echt varen bij aanraking).

Behalve Zappelin wel allemaal betaalde apps, maar daardoor geen last van die foute reclames idd!

Deel Deze Pagina