Ik vraag me af wanneer en hoe kindjes in culturen waar ze een pikante keuken hebben, pedis leren eten. Dus vanaf welke leeftijd en bouw je dat dan langzaam op? Volgens mijn Indische opa krijgen kindjes zodra ze vast voedsel krijgen daar gewoon pikant eten maar ik zet hier mijn vraagtekens bij. Ik houd zelf erg van pikant maar als kind vond ik het vreselijk.
Mijn neefje is met 11 maanden gaan mee eten met de pot en dus ook curry's, spicy foods etc. Hij vindt het heerlijk. Mijn zus en zwager overdrijven het niet bij het koken (en voegen later extra toe voor hen zelf) maar neefjelief eet dus vanaf dat hij een jaar is alles mee. Ik denk eigenlijk wel dat het eerder zou kunnen maar ik zou even kijken hoeveel zout er in zit. Ik geef mijn zoontje van 7 maanden wel kruiden en knoflook maar let op met zout
Mijn zoontje eet ook vanaf zijn 1e verjaardag af en toe flink gekruid. Chili concarne, of curry-achtig En hij eet het zo op, terwijl het dan echt wel pittig is (voor een hollander). Wel zijn we het op gaan bouwen. Tot een jaar amper kruiden, daarna eerst mild kruiden, maar toen bleek hij al snel gewoon het eten van ons bord ook te lusten. Dus met 13 maanden at hij gewoon echt met de pot mee..
Nou, ik doe het nog niet... vind het zelf nou ook niet zo lekker, maar mijn man houdt wel van heel pittig... Melissa heeft al diverse keren een hap meegehad van dat pittige spul en dat ging op zicht wel goed. Ze vond het ook lekker, wat ik helemaal niet had verwacht. Ze zeggen wel dat je er vroeg mee moet beginnen...
De vriendin van mijn pa is Thaise, ze zij dat de kindjes daar de eerste maanden dat ze vast voedsel krijgen nog geen pittige dingen krijgen, maar pas (in aangepaste hoeveelheid) als ze zelf nieuwsgierig er naar worden.