Ik denk dat het gewoon hieraan ligt. Ik ken een aantal kindjes die ook heel vroeg zijn gaan lopen ( rond 11 maanden), en die vallen gewoon vaak. Want op deze leeftijd hebben ze te weinig controle over hun lichaam, en hebben al helemaal geen besef van obstakels. Ze weten hoe ze zich rechtop kunnen houden en voeten voor elkaar kunnen zetten, en dat is het. Voor een goede balans en goed besef van de ruimte moet je kindje gewoon wat ouder worden. bij CB zeggen ze ook dat kindjes die iets later gaan lopen over het algemeen steviger lopen en veel korter dat wankele loopje hebben.
Ik denk dat het een beetje een kwestie van controle is. Ik heb een ontzettende enthousiaste wildebras die met zijn 16 maanden niet normaal zachtjes wil lopen en het is meer rennen Hij ziet wil en doet alles, van links naar rechts en niks of niemand verliest hij uit het oog, hierdoor verliest hij dus wel controle! Als hij rechts wat ziet maar loopt bij wijze van links dan is hij in gedachte al bij rechts maar ja die voeten he die staan nog links En hier dus ook een vroege loper.
Ik zou toch zijn ogen laten nakijken om te beoordelen of hij wel goed diepte kan zien. Onze oudste viel ook veel maar was laat met lopen.Heel vaak tanden door zijn lip,bulten,schrammen,zelfs zijn voortand eruit.Ik durfde hem soms amper naar de crèche te laten gaan want ze zouden er nog wat van gaan denken.Ondertussen is hij 9 jaar en motorisch erg sterk en zijn ogen zijn goed.Kan dus ook gewoon onhandigheid zijn.
Hier ook een wildebras van anderhalf die met 11 maanden al liep en erg druk is en het liefst heel de dag rent! Dokter heeft hem nagekeken en die vond dat hij erg goed loopt en vond ook dat daar niets mee aan de hand is ook niet omdat hij vrij vroeg zelfstandig liep.Heeft ook gekeken of er iets met zijn evenwicht aan de hand was maar ook dat is erg goed.Ook met zijn ogen is er niets aan de hand.Dus conclusie is gewoon een druk mannetje die nog geen angst kent en erg enthousiast is. Ik was dat als kind ook. Succes! Ik was erg gerust toen hij nagekeken was dus kan nooit kwaad!
Ogen en schoenen moet ik aan denken. Misschien is een oogcontrole niet verkeerd. En als schoenen te groot maar ook te klein zijn, dan kunnen ze ook meer vallen.