voor het eerst naar de creche...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pumba, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden,
    Vandaag is ons kereltje voor het eerst op de creche, en ik heb steeds heel stoer geroepen dat ik er geen moeite mee heb omdat het een goede creche is met leuke leidsters etc etc. Nou, ik heb me toch een potje zitten huilen gisteravond :(, en toen ik hem weg heb gebracht vanochtend weer. Best een raar gevoel..we hebben al wel vaker opa en oma laten oppassen maar daar had ik lang niet zoveel moeite mee.
    Pffff...wel fijn om het even van me af te schrijven. Wie heeft er ervaring mee hoe lang het duurt voordat het went dat je kleintje naar de creche gaat? Ons kereltje is eigenlijk een heel gemakkelijk kind en ik denk ook dat mama er meer aan moet wennen dan hijzelf....
    Liefs!

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja, moeilijk is dat he....ik had er ook heel veel moeite mee, mijn oudste dochter is 4 jaar bij een gastouder geweest en mijn zoontje 1 jaar, dus die ging pas vanaf 1 jaar naar het kdv, danique ging gelijk met 12 weken, ik moet zeggen, ze is nu 25 weken en ik vind het nog steeds moeilijk, ze heeft er geen problemen mee hoor, maar het is meer mn eigen gevoel.....zij slaapt,eet en speelt lekker daar, maar ik moest vooral even wennen aan het "lopende band" werk daar, tenminste zo'n gevoel heb ik er een beetje bij.
    maar ondanks ik het nog steeds moeilijk vind, wordt het wel steeds minder en iets gemakkelijker, het is ook niet niks om je kleintje achter te laten!!

succes ermee!

3. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Ik denk dat het voor elke moeder moeilijk is.
    Maar je moet maar denken dat ze daar in goeie handen zijn en onder de andere kindjes zitten. Ze leren er veel en genieten van de andere kindjes. Ik zie dat telkens als ik Jenno ga halen, dan kijkt hij heel tevreden hoor. Thuis is hij alles snel beu, maar daar is er veel afwisseling en hebben ze zo hun bezigheden. Vind hij heel leuk.

Sterkte, het went wel....

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vond het alleen de eerste keer (toen ie ging wennen) echt heeeeeeeeeel pittig! En dat was gelukkig maar een ochtendje, haha!
    De 2e keer ging al veel beter, omdat ik toen al wist dat hij het er prima naar z'n zin had; spelen, slapen, kindjes kijken, met de leidsters knuffelen - hij mist me geen seconde...! :D
    Nu werk ik alweer meer dan een maand, en de enige reden waarom het me soms zwaar valt hem weg te brengen is dat ik het niet naar mijn zin heb op m'n werk :) Dat is dus meer een kwestie van gewoon liever thuis willen zijn en als ik thuis ben heb ik toch het liefst mijn liefje bij me :)

5. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had het ook alleen de eerste keer daarna niet meer!
    Ik heb nog een week lang elke dag gebeld om te vragen hoe het ging maar alles gaat daar prima.

Daarbij hasd ik bedacht dat hij door dames wordt opgevangen die er zelfs voor geleerd hebben dus hij is in veilige handen.
    dean heeft het er onwijs naar zijn zin.
    Ik ben zelfs een paar keer eerder gegaan om hem op te halen en ben ik om het hoekje wezen kijken gewoon voor mijn eigen gevoel.
    Toen ik met eigen ogen zag hoe leuk hij het had en hoe lief ze voor hem zijn was ik helemaal om.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon gaat 1 dag per week naar het kdv, en het heeft heel lang geduurd voordat ik daar aan gewend was. Toch wel een paar maanden. Oké, die huilbuien die jij beschrijft had ik na een paar weken niet meer (ben de eerste keren wel huilend naar mijn werk gereden), maar zo'n knagend gevoel van gemis had ik wel nog heel lang. Misschien kwam het ook doordat hij maar 1 dag per week ging, ze zeggen dat dat eigenlijk te weinig is om snel te kunnen wennen (zowel voor mama als voor het kind).
    Nu is hij inmiddels 1 geworden en merk ik dat hij het echt leuk heeft daar. Ik laat hem daar lachend achter, en ik krijg hem lachend weer terug. Het moment van de 'overdracht' naar de juf en het afscheid nemen/weglopen blijf ik wel moeilijk vinden...altijd weer een knoop in mijn maag op dat moment. Maar het went. Echt waar.

7. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden, erg fijn jullie reacties te lezen!
    Zal nog even vertellen hoe het gegaan is: heb gister een heel erg moe kereltje opgehaald die lekker z'n flesjes heeft gedronken, veel heeft gelachen, en zo onder de indruk was van alles dat hij op de creche maar een half uurtje geslapen heeft. Heb hem daarom thuis maar meteen in zijn bedje gelegd en moest hem wakker maken voor zijn volgende fles! Vervolgens heeft hij na z'n laatste fles 's avonds tot vanochtend 08:30 geslapen :$.
    Wat ik heel leuk vond was dat toen de leidster die zich het meeste met hem bezig had gehouden in zijn blikveld kwam, hij meteen breeduit naar haar lachte. Dat zat helemaal goed dus!
    Vandaag ging het ook goed, alleen slapen lukte vandaag ook nog niet.
    Slapen jullie kindjes goed op de creche? En heeft dat ook een poosje geduurd voordat dat ging?
    Vond het zelf in ieder geval vandaag al weer iets gemakkelijker dan gisteren en heb maar 1 keer gebeld om te vragen hoe het ging :D
    groetjes!

Pumba

8. Maia

Maia Niet meer actief

2 weken geleden heeft Fleur voor het eerst een ochtend op vrijdag "gewend". Janken (ikke dan).. zij vond het allemaal erg interessant.
    Vorige week maandag weer een ochtendje. Janken (ikke weer ;))..
    afgelopen vrijdag voor het eerst een dag. Ik heb niet meer gehuild. Vandaag weer. Geen moeite meer.

Bij mij komt het vooral doordat ik weet dat ze het daar naar haar zin heeft. Ze komt moe maar wel vrolijk thuis en dat hoor ik ook van haar leidsters. Dat ze erg makkelijk en vrolijk is en een heerlijk kind. Super om te horen natuurlijk. Ze slaapt vanaf het begin daar al prima, ze drinkt er prima, ze vindt het allemaal best. Dus daardoor is het voor mij ook makkelijker gelukkig.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik ben ook bezig in de wenperiode. Ik vind het erg moeilijk ook al weet ik dat ze zich zal vermaken en iedereen heel lief voor haar is. Ze drinkt alleen iets slechter op de kdv, maar ze kan het hebben en het trekt vast wel bij. Slapen doet ze goed... ook de eerste keer na het wennen was ze bekaf. Moesten er wakker maken voor alle voedingen nog die dag. Na een paar keer wennen is dat ook voorbij. Ze is nu gewoon een vrolijk meisje als ze weer thuis is van de kdv.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Het was voor mij ook wennen, maar ik heb niet gehuild. Het scheelt bij mij wel dat het kdv 10 min van mijn werk is en ik daar 2x per dag heen ga om live bv te geven. Ik mis hem meer als hij thuis bij papa is.

Hij slaapt daar vanaf het begin onwijs goed, vaak zelfs langer dan thuis. Vorige week sliep hij 3,5 uur achter elkaar! (1,5 is normaal voor hem)
    Hij is dus ook helemaal niet moe na een dag kdv. Voor mij wel lekker, want daardoor is hij 's avonds nog iets langer wakker. Ik ben pas half 7 met hem thuis en hij gaat tussen 7 en 8 naar bed. Na kdv is het altijd wel 8 uur.

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier een meise van 3 maanden die deze week 2 volle dagen is geweest. Ik houd mezelf heel stoer, maar ik vertrouw het toch nog niet helemaal...:(

Ik heb een rottige wenperiode gehad (zie ander bericht) en nu is ze flink ziek! Ze is al een paar dagen aan het kwakkelen, maar nu moet ze ontzettend overgeven. Zo zielig....er blijft geen druppel vocht binnen :$

Vanmiddag even naar de dokter. Ook voor haar linker oogje dat beide dagen helemaal opgezet en rood was (denk van het huilen) (is al 3 maanden ontstoken, wordt nu dus erger)

pfff...heb er wel moeite mee zo :(

12. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey,

Met dat overgeven moet je wel opletten hoor, voor uitdroging hé.
    Goed dat je vanmiddag naar de dok gaat.
    Jenno heeft dat ook al gehad. 2x zelfs. Met Motilium tabjes is het telkens snel verholpen geweest. Misschien een goeie tip en een vraagje waard aan de dok.
    Gisteren zat zijn oogje ook ontstoken en heb een zalfje bij de apo gaan halen. Gisterenavond in het oogje gedaan en vanmorgen was het al stukken beter. Misschien ook eens proberen?

Succes en liefs
    Nanske

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja inderdaad, ik probeer haar zo weer wat te laten drinken, maar ze slaapt nog lekker. Zo sneu, zo'n kleintje. Ik zal het aan de dokter vragen van die tabletjes. En die zalf, hoe heet die?

14. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Het zalfje noemt Terramycine.
    Is redelijk vettig, maar het helpt echt goed.
    Jenno had zelfs wat etter in zijn oogje en vanmorgen was dat al
    verdwenen.
    Het is inderdaad zielig om die kleintjes zo te zien hé.
    Die motilium zijn tabjes om op te steken, geen tabletjes.
    Bij Jenno hielpen die ook direkt. smorgens eentje steken en zijn volgende fles bleef er al meteen in. Ik maakte ze wel lichter, om zijn
    maagje wat te sparen. Dus telkens een schepje poeder minder dan normaal.

groetjes
    Nanske

15. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    @ Maia: wat fijn dat Fleur het er zo goed doet, dan breng je haar met een gerust hart he!
    @ Mejosje, lastig he zo'n kleintje wegbrengen, maar goed te lezen dat ze er goed slaapt en niet meer zo bekaf is. Ik hoop dat ik dat ook over ons zoontje kan zeggen over een paar dagen.
    @ Fenneke, wel super dat het kdv dicht bij je werk is en je live kan voeden ipv afkolven, dan houd je toch lekker contact met je kleintje op werkdagen. Vind je het niet zwaar de combi bv en werken?
    @ Juenco, heb je topic gelezen over het wennen. Wat vervelend allemaal! Goed van je dat je het gesprek aan bent gegaan. Kan me heel goed voorstellen dat je hierdoor twijfelt over de creche.. En laat je nog even weten wat de ha zei vanmiddag? Wel even tobben zo he met je meisje..sterkte!!

Onze kleine man is ook vandaag weer erg moe merk ik, hij zal vast wat in moeten halen van gisteren..hoop echt dat hij ook snel op de creche lekker kan slapen :(

Deel Deze Pagina