wat te doen met laatste fles. Wakker maken, of niet? tips!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanTroy, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Even jullie advies.
    Ons mannetje is bijna 8 maanden.
    Het is een vrolijk lief en levendig kereltje. Hij heeft 6 weken flink gekwakkeld en een longontsteking gehad. In deze periode at hij slecht dus ieder beetje melk was meegenomen. Daarna mega diarree van de antibiotica maar goed, het gaat nu wat beter.

Volgende punt is het geval.
    Wij hebben de laatste fles afgebouwd. Dus van 23 u steeds wat vroeger gegeven. Voor de ziek periode was de fles 20u, was hooguit 15 min wakker, kreeg een kleine fles en schone luier. Hij ging daarvoor slapen rond 18 u. Na de 20 u fles ging hij diep slapen, heel soms werd hij nog wel eens wakker. In de ziek periode werd hij dus rond 21 u wakker gemaakt en ook in de nachten gaven we een flesje als hij huilde.

Nu gaat het dus weer goed en gebruiken we geen medicatie meer. Zijn dagritme is al helemaal op de schop en hij gaat dus ook wat later naar bedje nu. (1845) .
    Wij dachten dus, oke, nu maken we hem niet meer wakker. Nou, dat dacht meneer dus niet. Als wij hem niet wakker maken wordt hij rond 22 u wakker en gaat hij alsnog huilen. Wij hebben hem toen maar een schone luier gegeven en een klein flesje, alleen komt hij dan dus niet meer in een diepe slaap. Als resultaat hebben we dan dat hij om de 3 uur wakker wordt. Dit hebben wij nu 2 x geprobeerd. Wat zouden jullie doen.

Tevens, hij is ook aan het wisselen met zijn dagritme. Wanneer en hoe haalden jullie de 1430 fles eraf??

Dank voor het meedenken.

2. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ziet de rest van de dag zijn schema eruit? Qua eten en slapen? Je kan ook proberen als hij om 22.00 uur wakker wordt een droog broodje tegeven is t echt honger dan pakt ie t broodje.. Ik heb qua slapen verder niet echt advies onze dochter was vanaf 6 maanden tot 11 maanden erg onrustig qua slapen s'nachts..

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou denk ik mee gaan in het chaos ritme, met een paar weken zal er dan wel weer een wat normaler ritme in komen, dan kun je verder gaan sleutelen. Nu heeft dat niet zoveel zin denk ik. Wel balen van die nachtvoeding :(

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.298
    23.430
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, wel mee eens. Ik heb zo lopen rommelen, dat was dan bij 9 maanden, met die laatste fles. Wanneer, hoe laat, hoeveel, wakker maken?? Ik maakte er me helemaal druk om en was erg rommelig. Achteraf denk ik: ik had mee moeten gaan in wat zij wilde, had me een hoop gestress gescheeld. En na een paar weken liep het ook weer vanzelf goed.

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik zou ook meegaan in het ritme van je kindje.
    Hier hebben wij de laatste fles steeds vervroegd en vanzelf gaan ze doorslapen.
    Wel zorgen dat ze overdag genoeg krijgen.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het verschilt echt per kindje. Onze oudste was heel makkelijk te 'sturen': flesje om 23.00 ging prima, deze fles vervroegen ook en met een maand of 4 laten vallen was ook geen probleem.

Onze jongste bepaalde zelf hoe hij het hebben wilde. Een fles om 23.00: prima, maar dan kom ik om 02.00 nog een keer. We zijn gewoon meegegaan in zijn ritme en meestal kwam hij 1x per nacht tot hij 9 maanden was, vanaf toen sliep hij door.

7. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Het rare is. De afgelopen dagen sliep hij echt zo vast om 20 u dat hij amper wakker te krijgen is. Misschien morgen toch maar weer niet wakker maken en kijken of hij dan weer slaapt of om 22 u weer wkkr wordt. .. pfff.. ik snap er echt niks meer van... zo ook qua overdag slaapjes...soms 15 min en de laatste dagen ineens langer. Ik krijg ook van iedereen te horen dat 5 flesjes echt te veel is. Maar hoe krijg is er een af dan?accepteert hij echt niet hoor.... pffff

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze jongste dronk met 8 maanden ook nog 5 flesjes en ook wel eens 6. Hij dronk nooit zulke grote hoeveelheden tegelijk en kwam dus niet over de maximale hoeveelheid per dag heen.

Niet ieder kind eet (slaapt, ontwikkelt zich etc.) volgens het boekje. Een ander kan wat mij betreft dus niet bepalen dat 5 flesjes teveel voor jouw kind is. Als je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en niet teveel flesvoeding krijgt, zou ik me niet te druk maken over het aantal flesjes.

9. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet druk maken om het aantal flesjes! Zoals hierboven ieder kind is anders.. En ze laten zelf op een gegeven moment een fles achter wegen.. Onze dochter had ook haar eigen ritme/schema erin.. zolang ie maar niet over de max heen gaat :)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Kan je hem niet gewoon nog een flesje geven voordat hij gaat slapen?
    Hier was het met 8 maanden de warme maaltijd en dan evt. in bad of onder de douche. Een uurtje later nog een fles en dan naar bed toe.
    Ik zou hem persoonlijk niet wakker meer maken met 8 maanden.

Deel Deze Pagina