Mama fiets ervaringen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jumphola, Apr 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hoi dames :D

Ik ben op zoek naar een mamafiets om lekker te gaan fietsen met mijn kleine man.
    Echter geen idee welke goed is??
    Het word denk ik wel een tweedehands aangezien die krengen zo heerlijk duur zijn.
    Ik ben zelf 1.76 lang

Wie oh wie kan mij er een aanraden?

Mijn dank is groot :D

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Waar je op moet letten is of een fiets genoeg versnellingen heeft (minstens 4 maar denk dat 7 nog fijner is), of het een breed stuur heeft, of het een standaard in het midden heeft, zeg maar zo'n scooter standaard en of er een beveiliging tegen het omklappen van het stuur op zit. Ik heb mijn fiets gewoon via marktplaats en hij is al best wat ouder maar echt prima!

3. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

Oct 17, 2011
    143
    0
    0
    Ik heb er sinds kort ook 1. Bij de 1e gewoon op mn eigen fiets gedaan nu met 2 moest er toch 1 komen.
    Ben gegaan voor de gazelle bloom, stuurslot erop en dubbele standaard genoeg ruimte, en 7 versnellingen. Fietst met 2 kinderen heerlijk. Vind ik dan. (via marktplaats gekocht)
    succes

4. duplo

duplo Lid

Dec 17, 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de Gazelle Bloom. Super fiets! Nog maar 1 kindje, maar lijkt me met gemak geschikt voor 2 kinderen. Heb stoeltjes van Yepp voor de voorkant en op de achterkant.

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik ga is even googlen naar deze fietsen! Welke kinderzitjes raden jullie aan?

6. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Ik heb ook een gazelle bloom met yepp zitje voor. De yepp zitjes vind ik echt een aanrader.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier toevallig ook de gazelle bloom.bevalt ook heel fijn.
    We hebben een bobike fietsstoeltje(classic) en er komt binnenkort ook een van bobike voorop voor de jongste op.fietshelm erbij en dan kan de jongste ook mee gaan fietsen.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb een Cortina Roots Transport. Dat is een incognito mamafiets haha. Dus niet zo'n lage instap (vond ik niet nodig) maar wel stuurslot, ruimte voor rekjes, breed stuur, voldoende ruimte, standaard....En een polisport fietsstoeltje.

9. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hier niet speciaal een mamafiets, maar een Cortina Transport U4. Inclusief Yepp fietszitje 600 euro.

Breed stuur, midden standaard, stuurslot etc.

Moet wel zeggen dat ik het zitje achter op de fiets heb, daarom genoeg ruimte vooraan. Ik weet niet hoe dat zit als je een zitje voor doet.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb ook een Cortina Roots fiets. Ben er erg blij mee en idd niet een opvallende moederfiets. Daar houd ik zelf niet zo van. Ik heb een nieuw model Bobike fietsstoeltje erop.

11. Michelle123

Michelle123 Actief lid

May 31, 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar weken geleden een mooie Sparta amazone gekocht via Marktplaats. Ga het morgen voor het eerst proberen!

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Misschien het verkeerde antwoord, maar ik zou met 1 kindje je eigen fiets proberen (als je een fijne fiets hebt), of dat goed gaat. Fietst je eigen fiets fijn? Moederfiets kopen kan dan altijd nog, het zijn wel echt zware logge dingen (als ik mijn vriendinnen hoor klagen dan) als je zonder kinderen fietst.

Ik heb een stuurslot, dubbele standaard, breed stuur, mamafiets etc allemaal niet gemist. Gewone normale fiets. Dochter zit prima in een tweedehands Bobike zitje (marktplaats staat er vol mee, ongeveer 10 euro) en ik pas er nog prima tussen. Windscherm heb ik ook niet, ook niet gemist.

Met 2 kindjes (+ evt buggy en boodschappen) lijkt me een ander verhaal, dan zou ik ook aan een moederfiets (of fietskar) denken.

13. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Ik heb zelf een roze opoe fiets zonder versnellingen. Fietst voor geen meter helaas.

14. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Ik hoor idd goede dingen over die fiets !

15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Ik heb een Puch Excellence, hele fijne fiets, niet zo zwaar als sommige andere moederfietsen en ook niet zo log. Verder wel alle voordelen van een moederfiets. Ik heb Yepp zitjes voor en achter.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik heb afgelopen vrijdag de Gazelle Bloom gekocht, nog niet binnen, zit levertijd van 2 weken op, maar wel een proefrond gefietst en hij fietst echt heerlijk!
    Nu was mijn fiets ook echt aan vervanging toe, dus vandaar ook gelijk de keuze voor een moederfiets.
    Maar ik denk dat de meeste merk moederfietsen wel goed zijn, het is denk ik een kwestie van smaak en wat je zelf lekker vind fietsen, is heel persoonlijk.
    Hier een kinderzitje van Bobike erbij, Yepp vind ik echt niet mooi! :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben een Batavus Espresso moederfiets, niet zo'n logge zware moederfiets, ook geen stuurslot, maar wel fijn vind ik. Zo'n brommer standaard vind ik juist helemaal niets, heeft ie dus ook niet. Hier niet meer in gebruik, we wachten nog op een buggy die nog terug moet komen van mijn schoonouders en willen 'm dan gaan verkopen inclusief zitjes, buggy en buggydrager ;)

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Deze heb ik ook: super! Niet zo'n standaard mamafiets idd, haha! Met een Yepp-stoeltje voor.

19. uil85

uil85 Actief lid

Feb 19, 2013
    320
    12
    18
    Ik heb ook de Gazelle Bloom met Yepp stoeltje. Heb er al veel plezier van gehad. Fietst heerlijk en ik vind hem ook mooi..:D

Share This Page