Ze zijn nu 21mnd en niet meer zo slaapzak fan. En aangezien ik zo langzamerhand ook geen zin meer heb in het kopen van al die slaapzakken, wil ik over naar 'zonder slaapzak'. Ze liggen nog in ledikant. Dus gisteren twee dekens in hoes gedaan en daar hebben ze prima onder geslapen. Alleen: tis een enorm gepruts met die twee dekens in de hoes Dus ik dacht: dekbedje dan doen? Het zijn echter twee draaikonten in bed en liggen met hun hoofd boven of beneden, maakt ze niet uit. En ik lees dat dekbed pas vanaf 2jr wordt aangeraden. Aandurven met dekbed? Of prutsen met dekens? Waar lagen jullie kindjes rond 21mnd onder en in deze tijd van het jaar? (heeft dekbed uberhaupt zin als het nu toch warmer wordt...) THNX!
Volgens mij is dat advies vanaf 2 jaar er omdat de meeste kindjes dan wel zover zijn dat ze zelf onder het dekbed uit (kunnen) komen wanneer ze eronder komen. "Hè wat warm, oh ja ik lig eronder". Zoiets Mijn zoontje ligt in een juniorbed, eerst met winterslaapzak en leeg dekbedovertrek, en sinds kort in een zomerslaapzak met enkel dekbed. Gaat hier prima, maar hij ligt dan ook altijd met z'n hoofd tegen het hoofdeinde aan dus ben er niet zo bang voor. Pas geprobeerd zonder slaapzak maar net die nacht werd hij wakker dus toch maar weer aangedaan.
Eva ligt al een tijdje onder een dekbed eigenlijk. Gedaan omdat ze zo graag bij ons in bed onder het dekbed kroop. Ze kruipt zelf naar boven als ze het warm krijgt.
Mijn zoontje slaapt allang onder een dekbed je. We hebben een oud huis en winters is het snachts koud. Zo'n dekbed je is dan heerlijk warm. Gewoon goed instoppen. Gaat prima!
Hier houdt dochter niet van dekens/dekbedden. Ik vind haar ook eigenlijk nog net wat te jong, om het dekbed goed over zichzelf heen te leggen als het dekbed zou verschuiven (ze slaapt op haar buik). Dus hier de hele zomer nog een slaapzakje in ieder geval, misschien vlak voor komende winter dat ze overgaat naar een groot bed + dekbed. Maar zolang ze goed slaapt in ledikant ga ik niks veranderen.
De oudste lag met 1 jaar onder dekbed en de jongste met 1,5-2 jaar. Wel wol geen synthetisch. Ik vind er niets engs aan.
Ik heb al bijna een jaar een dekbed. Nooit problemen mee gehad werkt prima. het dekbed is niet strak ingestopt dus hij kan het makkelijk afschoppen. Een deken die strak ingestopt wordt vond ik gevaarlijker. Een keer heb ik mijn zoontje daar namelijk onderuit moeten redden toen hij zo gewoeld had in zijn bed dat hij met zijn hoofd aan het voeteneinde zat en er niet uit kwam. Toen ben ik over gegaan op een dekbed en ik zie niet in wat hier gevaarlijk aan zou moeten zijn.
Maf toch... want voor mijn gevoel kan het nl. prima en ik ben intussen echt niet meer zo'n mieperige moeder als in het allereerste begin Maar dan google je, en wil je toch ff weten hoe anderen het doen...
Sinds anderhalf slaapt ze onder een donsdeken. Dat ging gewoon veel beter dan een slaapzak. Ik zie niet in wat die paar maanden extra verschil zouden maken.
Toen onze zoon niet meer in zijn ledikant paste kreeg hij een 1persoons bed met dekbed. Hij zat ook steeds met zijn benen in de knoop met de dekens en lakens,hij was toen denk ik 2 jaar en 3 maanden ofzo?