Harde ontlasting baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna2, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    mijn zoontje is 6 maanden, en krijgt sinds een tijdje hapjes aangeboden. Sinds we bij het cb geweest zijn, mag hij een potje fruit en een potje groenten per dag hebben, meestal eet hij een half potje tot een heel potje van beide. Daarvoor kreeg hij van beide maximaal een half potje per dag en dat ging goed. Verder mag hij nog 4 flessen melk, die we nu over 5 flessen verdelen (dus 800 cc), omdat hij zijn flessen slecht leegdrinkt. Ik denk dat hij best naar 4 flessen kan, maar gezien zijn ontlasting durf ik dit nog niet. Qua opvolgmelk zijn we langzaam aan het opstarten, gister begonnen met 1 schepje ipv 1 schepje zuigelingenvoeding.
    Het probleem is nu dat zijn ontlasting sinds een aantal dagen erg hard is. Het lijken echt wel keuteltjes en het is erg weinig (logisch). Overdag lijkt hij er niet zo'n last van te hebben, maar 's nachts huilt hij soms wel anderhalf-twee uur met tussenpozen en laat zich moeilijk troosten. Uiteindelijk vind ik dan wat harde keuteltjes in zijn pamper. Ik vind het zo zielig. Ik weet dat het vaker voorkomt, maar wil heel graag weten hoe we hem kunnen helpen..
    Groetjes Anna

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Het komt zeer waarschijnlijk door de bijvoeding.
    Je zou in het laatste flesje wat olijfolie kunnen doen en 10/20 cc extra water. Misschien helpt dat. Success.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier werkte kindicol van vsm erg goed. Staat op de verpakking 3xdaasg 3 druppels, maar hier was 1x per dag meestal al goed.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Je kan hem na zijn fruit en groente ook wat lauw water/thee aanbieden zodat hij extra vocht krijgt.
    Extra water aan zijn flessen toevoegen zou ik in jou geval niet doen omdat hij zijn flessen slecht drinkt.
    Dan krijgt hij niet alle voedingsstoffen binnen.
    Als je denkt dat er echt ontlasting vast zit zou je ook een kleine klysma kunnen halen om de harde prop uit zijn darmen te halen.
    Je hebt trouwens van Olvarit een potje fruit met pruim erin, dat hielp hier trouwens ook heel goed!

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij hebben hier ook last van gehad, wat bij ons ook goed hielp was geen banaan meer geven. Succes!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Roosvicee laxo doet ook wonderen.

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Een beetje gewelde pruim geven? Vinden ze vaak ook wel lekker, en dat hielp hier heel goed.. of roosvice lacto idd. En wat minder banaan.

8. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Evt aan groentehapje wat zonnebloem olie toevoegen. Is bovendien ook bewezen dat dit goed is voor de ontwikkeling van de hersenen.

En inderdaad de banaan zo min mogelijk geven.

Succes.

9. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips! Het gaat iets beter gelukkig. Banaan hebben we even afgezworen, hij krijgt wat extra water en 2x per dag kindicol. Het gaat nog niet perfect, maar we gaan wel de goede kant weer op gelukkig! Mogen zulke kleintjes echt al zonnebloemolie en roosvicee hebben?? Op cb zeiden ze alleen melk en fruit- en groentehap?
    Groetjes Anna

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier (nog steeds) zelfde probleem. Geven haar vanaf 5 maanden sinasappelsap. T/m 8 maanden zelf geperst. Nu verdunde kant en klaar sap. (mag officieel niet volgens cb)
    En inderdaad letten op de hoeveelheid banaan.

Deel Deze Pagina