Dr Browns Fles // Gulzige drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Rens, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Beste,

Ik gebruik nu de Dr. Browns fles (maat 1 speen) in combi met gewone standaard voeding. Omdat hij zo gulzig is, spuugt hij na het flesje eigenlijk altijd (niet heel veel, maar toch wel 1 of 2 mondjes). Ik heb Nutriton geprobeerd, maar dit werkte bij ons mannetje niet naar wens. Het spugen weg, maar opeens heeeeeeeel veel last van de ontlasting. Dus in overleg met het CB maar weer mee gestopt.

Nu zou ik graag een speen op de Dr. Browns fles willen gebruiken, die voor gulzige baby's is. Dr. Browns heeft deze niet in hun assortiment. Misschien heeft u nog tips? De Dr. Browns fles gebruik ik overigens voor de krampjes...

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Ik weet niet of dit op de Dr. Brown fles past, maar je zou bij de drogist eens kunnen kijken naar een dental speentje. Hierbij moeten kindjes als het ware 'om een hoekje' drinken, wat iets meer moeite kost.

Heb je ook geprobeerd om de hoeveelheid johannesbroodpitmeel heel rustig op te bouwen en met heel weinig te beginnen?

Groetjes Linda

3. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hallo,

De dental speen was hier ook geen succes... 30 cc in 30 minuten. Maar heb wat gevonden waardoor hij 15/20 minuten over een flesje doet; prematuurspeentjes van dr. Browns.

Heb met de Nutriton al vanalles geprobeerd, maar de ontlasting blijft zo. En hij heeft er zelf heel veel last van, dus dat schiet ook niet op.

Hij slaapt de laatste dagen steeds meer door, moet hem steeds wakker maken voor een voeding. Krijgt nu 7 x 90 cc en dan voordat we de nacht ingaan 100 cc ipv 90 cc. Als ik naar 6 flessen ga/wil, kan ik dan het beste overdag gewoon elke 4 uur doen? Of 's nachts eens kijken wanneer hij zich meldt en dan eventueel daar de 6e fles weglaten? De laatste dagen meldt hij zich echt amper uit zichzelf. Moet hem zeker 3 of 4 keer van de 7 keer wakker maken.

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer je zoontje trouwens maar 1-2 mondjes terug geeft, dan is dat heel normaal hoor. Daar hoef je qua voeding niks aan te veranderen. Wanneer het spugen meer wordt (echt met golven) dan wordt dat anders.

Als je het idee hebt dat hij over kan naar 6 flessen, dan kan je gewoon eens proberen om hem niet wakker te maken en kijken wanneer hij uit zichzelf weer komt. Als je het meer wilt sturen, dan kan je kijken of je overdag iets meer tijd tussen de voedingen kunt laten, zodat je iets later uitkomt voor de laatste voeding.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina