Als kleine baby liet A. haar altijd goed wassen en vond ze het leuk om in badje te gaan. Plots is dit helemaal omgekeerd. Ze is ook uit het babybadje gegroeid dus kan ik niet veel anders of de douche gebruiken. Heb haar eerst laten wennen aan de douche, zonder haar erin te wassen daar gespeeld met haar enzo. Ze deed dat wel, maar je zag dat ze niet op haar gemak was. Zo stilaan proberen de kraan aanzetten enzovoort.... Maar het wil maar niet lukken! Het is iedere keer enorme drama om haar te kunnen wassen. Ook als ik er een klein badje inzet met water wil ze niet, ze is enorm bang. Ze gaat dan hysterisch krijsen, wenen, rechtstaan,.... Het is niet leuk meer, ook voor haar niet. En ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. Ik was haar vaak op het verzorgingskussen met een washandje, maar ze heeft al veel en lang haar, dus om haar haren te wassen gaat dit niet natuurlijk. Wie o wie kan mij helpen en heeft tips?
De kraan misschien halfopen zetten? Zodat de straal niet op z'n hardst is? Wij hebben zelf ook een tijd lang een bibabad gebruikt dat is een opklapbaar badje waar ze in kunnen tot een jaar of zes. En die past in de meeste douchecabines. Inmiddels hebben we de luxe van een groot bad en gaan ze net zo makkelijk douchen maar hier was dat ook een drama.
Hier ook een groot drama geweest. Wij hebben geen bad thuis. Bij opa en oma gaat ze altijd in het grote bad zonder problemen maar douchen was een drama. Ze bleek het geluid van de douche heel eng te vinden. Zodra die uit gaat is het goed. Thuis hebben we helaas geen bad dus we hebben haar steeds als een van ons ging douchen bij ons genomen in de badkamer. In het begin gewoon rond laten lopen zonder luier en kleertjes en ze kwam steeds dichterbij de douche. Inmiddels gaat het redelijk goed, al is haren wassen nog steeds niet leuk. We doen het maar gewoon rustig aan, spelenderwijs.
bij het haren wassen was het hier wel drama.. ze was doodsbang voor water in haar gezicht en toen was een washandje de uitkomst. tijdens het natmaken wassen en uitspoelen een washandje op het gezicht zodat het water niet over het gezicht stroomde. misschien is de gootsteen een optie? die vol laten lopen en haar zo wassen? je kan dan eventueel ook de kraan steeds een tijdje laten lopen zodat ze aan het geluid en aan stromend water kan wennen. denk dat de overgang van babybadje naar douche/groot bad wel eng is voor veel kindjes
En als je samen met haar onder de douche gaat? En haar laten kijken wanneer jullie zelf aan het douchen zijn? Ik zou in het begin alleen afspoelen onder de douche en het wassen met een washandje doen. Heel veel succes.
Past ze echt niet meer in het babybadje? In het standaard formaat kunnen ze volgens mij tot wel 4 jaar zittend in. Mijn dochter past er in ieder geval nog goed in. Ik zet het babybadje op de grond (weet niet of je een douchebak hebt, dan heb je een bibabadje nodig denk ik). En ik sta ernaast en dan de douche aan boven mijn hoofd. Dochter wordt dan ook nat van de douche, niet vol onder de douchekop, maar wel genoeg spetters dat haar hele haar nat wordt om shampoo in te smeren.
Wij gaan vaak samen douchen, dan vindt ze de straal minder eng. Ook vul ik haar badje van tevoren en spoel haar haar uit met het badwater. Ze is hier namelijk ook geen fan van de douchekraan. Meestal doen we een kiekeboe spelletje met een washandje, zodat er geen shampoo in haar ogen komt.
Wij gaan altijd samen onder de douche, of met papa of met mama. Haren wassen is ook een drama. Dat doen we ook maar een keer per week. Gewoon nat maken van de haartjes s gek genoeg geen probleem, maar zodra er wat schuim bij zit....pffff, alle alarmbellen gaan dan af. En we gebruiken toch anti prik shampoo. Weet niet waar het aan ligt.
Wij hebben het oplà badje aangeschaft en dat is een groot succes. Kunnen ze zelfstandig in zitten (zit een soort zitje in) en kan in de douchecabine. Onder de douche is hier namelijk ook niet echt een succes, maar in bad vind ie heerlijk! Heb je zelf ook nog eens je handen vrij. Ik zou er niet zo'n strijd van maken en indien mogelijk kijken naar andere oplossingen. Bekijk bijlage 455343
Hier gebruiken we sinds ze niet meer in het baby bad passen en flexibele wasmand (paar euro vd action) en dit gaat super!
Mijn 4 jarige zit nog met gemak in het baby badje dus die kan je gewoon in de douche op de grond zetten en dan je kindje erin laten zitten.
In het badje kan ze idd nog zittend. Maar ook dat wil ze niet. Samen douchen lukt ook niet. En dat opla zitje heb ik ook, maar wil ze ook niet in. Ze is erg bang van water. Het zwembas is zelf ook geen succes...