Ik doelde op dit stukje. Een trotse moeder heeft toch genoeg om over op te scheppen? Dan misschien niet over het lopen en praten. Maar elk kind heeft goede eigenschappen die je als moeder uitvergroot. De 1 is heel lief en meegaand, de ander slaapt heerlijk door snachts, de ander is weer heel erg sociaal enz. Maar ja ik snap de vergelijkingsdrang zelf ook niet echt, dus misschien ligt het daaraan. Ze hebben een leven lang voor zich liggen waarin er prestaties verlangt worden. Zolang er geen zorgen hoeven te zijn over een ontwikkelingsprobleem, is het tempo verder prima.
Nou meid je bent niet de enige hoor!! Mijn dochter van net 17 maanden zegt al wel best veel woordjes en haar fijne motoriek is heel goed. Maar daarentegen loopt ze ook nog niet los, terwijl ze het gewoon kan! Met 14 maanden zette ze haar eerste losse stapjes, alleen daar blijft het bij! Het cb raadde ons de kinderfysio aan, maar de kinderfysio wist echt niet waarom wij waren doorgestuurd toen ze ons dochtertje zag en zei gewoon dat ze het eng vindt en die knop om moet, maar ze het gewoon kan. Ik heb me er ook een tijdje druk om gemaakt maar heb het nu los gelaten! Het komt vanzelf en ben toch wel trots op dr! En alle andere die opscheppen over hun kind, lekker laten doen en niks van aantrekken! Elk kind heeft wel iets waar die meer moeite mee heeft of later mee is en dat is heel normaal!
Zeker herkenbaar, mijn oudste is ook met 34 weken geboren en liep pas met 20 maanden en praten ook erg laat, hij begint het nu beetje in te halen. Verder een heerlijk kind
Mijn zoontje van 15 maanden loopt al wel maar praten ook nog niet. Vooral die, da, app ( appel ) soms mama of papa. Ik vermoed dat hij gewoon een heleboel opslaat en het er zo allemaal ineens uit komt rollen. Maar ik snap je gevoel wel.