nachtmysterie: Baby last van stof in slaapkamer? Huisstofmijt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hoi dames,

Onze baby van 5 weken oud 'doet' het super goed. Hij is vrolijk en tevreden, huilt weinig en slaapt (vooral overdag) erg goed.
    Nu maakt hij sinds hij een week of 3 is veel geluidjes: keel schrapen, af en toe niezen en heel af en toe hoesten.

Overdag slaapt hij beneden in een rieten wiegje, ingebakerd en een beetje schuin. Vanaf de avondfles van half 11 slaapt hij boven bij ons op de slaapkamer in een ledikantje dat ook schuin staat. Dan wordt hij rond half 3 wakker en gaat het mis. Hij heeft dan dichtgeplakte oogjes (dit had al over moeten zijn) en zit erg 'vol', je hoort dat er dan slijm zit in zijn luchtwegen. Een zoutoplossing in zijn neus helpt een beetje.
    Na de voeding van half 3 is het tobben tot en met half 7 (de volgende fles) van half 3 tot half 7 slaapt hij erg licht, maakt veel schraapgeluiden en klinkt snotterig. Hij wil dan niet meer op zijn rug liggen maar alleen op zijn buik op mijn buik. Ik slaap dan alleen wat kleine hazenslaapjes.

Vanaf half 7 ongeveer gaan we naar beneden en dan is er de hele dag niets meer aan de hand, geen gesnotter, geen dichtgeplakte oogjes.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Is dit omdat het ledikantje te groot en 'open' is, niet beschut genoeg? Of misschien omdat op onze slaapkamer hoogpolige vloerbedekking ligt en we gordijnen hebben. Dus veel stof in een kleine ruimte?

Iemand een idee wat het kan zijn?

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb je de ramen open of dicht 's nachts?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat apart zeg! Probeer eens hoe het gaat als je hem na de laatste avondfles weer in zijn wiegje beneden te slapen legt, en jij zelf dan voor een keertje op de bank of zo. Als hij dan geen problemen heeft dan is het iets in je slaapkamer.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja zo gaat dat hier wel maar dan met m'n man. Dus hebben we al een jaar nadat we in ons huis ginggen wonen al ons tapijt eruit gesloopt en een ander bed (zonder stoffen hoofd einde ) gekocht en toen de kids ook gevoelig bleken, een andere bank zonder stof. Je kan kijken of het helpt om om de dag te stofzuigen boven? Ik doe het momenteel bijna elke dag (3 van de 4 stof gevoelig)

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Misschien niet helemaal in lijn van hoe je denkt.. maar griep en verkodheid heerst. Mijn kleine is ook verkouden met snotneus, kuchje, schor klinken enzv. Hij heeft echt 's avonds en 'snachts en 's ochtends ook het meest last van. Ik ook, wanneer ik ziek ben..

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Dicht, ook het rooster dicht. Dit op aanraden van de kraamverzorgster omdat hij toen al 'vieze' oogjes had, volgens haar was dat tocht. Overdag wordt er wel goed gelucht, elke dag.

Goed idee om m een keer beneden te laten slapen inderdaad! Vannacht laat ik hem op onze slaapkamer slapen en dan in dat rieten wiegje waarin hij overdag beneden slaapt, eens kijken of die beschutting hem helpt.

Morgen ga ik even langs bij de dokter, hij gaat even luisteren of zijn longen wel schoon zijn. Als het gewoon verkoudheid is dan heeft hij het nu langer dan 3 weken dus toch al een reden om naar de dokter te gaan.

Mocht daar niets uitkomen ga ik ns een nachtje op de bank beneden slapen om te kijken of ie dan geen last heeft, dank voor de tip!

We hopen dat we snel de oorzaak gevonden hebben!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou toch eens proberen om 's nachts ook te luchten. Zelf krijg ik altijd een droge keel van niet luchten en word ik snotterig. Wel opletten dat ie niet in de tocht ligt.

Ben je inmiddels al naar de dokter geweest?

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje is zo'n beetje de eerste 3 maanden vrijwel continu verkouden geweest, ook met prutoogjes. Ik hield hem verder goed in de gaten, ook een paar keer zijn longen laten luisteren. Er heerste toen ook van alles en mijn dochter nam het een en ander mee van de psz.
    Na die 3 maanden is hij vrijwel niet meer ziek geweest tot vorige week.

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Dank voor je reactie, ik hoop nog steeds dat het verkoudheid is en niet iets anders. Gisteren was ie ineens heel benauwd en stikte bijna in voeding die naarboven kwam. Vannacht en vandaag ging het juist weer beter. Ik blijf spoelen met zoutoplossing (opdracht van de dokter) en moet over een week weer naar het bureau, als het dan nog niet over is zal ik daar eens vragen of ze naar zn longetjes willen luisteren want dat deed de dokter niet eens. Ik kreeg n 2 ml spuitje mee en het advies om 5x per dag de neus te spoelen met zoutoplossing en dat was het. Ik heb niet het idee dat dat helpt maar we houden t maar even vol.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is ook vanaf dat hij 3 weken oud is verkouden. Zoutoplossing gebruiken we al een maand en het gaat met ups en downs. Wat wel goed werkt is de aspirator van otrivin waarmee ik om de zoveel dagen zijn neus uitzuig.

Zit er bij jouw zoontje ook snot in zijn neus? Wat ook goed helpt hier is met hem douchen en de badkamer helemaal dicht houden. Het werkt dan als een soort stoomcabine en ik merk dat hij na 3 kwartier in de badkamer beter kan ademhalen.

Deel Deze Pagina