Blauwe plekken baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brejam, 1 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brejam

Brejam Lid

14 dec 2018
    48
    54
    18
    Vrouw
    Ons zoontje wordt volgende maand 1. Sinds relatief kort is ie volop aan het tijgeren (kruipen lukt hem nog niet). Maar tot mijn schrik zit ie op zijn knieën en onderarmen soms helemaal onder kleinere en grotere blauwe plekken. o_O Ik zeg schrik want ik had niet gedacht dat ze door tijgeren/kruipen zo snel blauwe plekken zouden krijgen?

Volgende week moeten we naar het consultatiebureau en ik ben ergens bang dat ze denken dat we ons kind iets aandoen. :confused:

Kregen/krijgen jullie kindjes op deze manier ook zo snel blauwe plekken?

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja mijn zoontjes zitten helemaal onder de blauwe plekken. Dat heeft niets met het tijgeren te maken. Dat is genetisch, ik heb ook een hele dunne huid en 'dun' bloed. Dat hebben zij ook. Dus dat zal jouw zoontje ook hebben. De meeste kinderen hebben niet zo snel blauwe plekken.

Ik denk ook niet dat blauwe plekken op benen tot verdenking van mishandeling zouden leiden, wel als ze in de nek zitten of veel op de bovenarmen enz.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Is volledig normaal hoor. Wordt nog veel erger als ze kunnen lopen, vallen en je ze op het kdv moet afleveren met alweer een blauw oog. Dat vervolgens weken zichtbaar blijft.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha ik ben destijds twee keer op rij naar het cb in Vlaanderen geweest met een dochter met een kanjer van een blauw oog. Ze hebben er gelukkig niets van gezegd, maar ik had ook al stress:)

Hier ook voortdurend blauwe plekken bij beide kinderen.

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn oudste niet, mijn jongste wel. Hij is nu 7,5 en zit nog steeds onder :D

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De een heeft sneller blauwe plekken dan een ander, vaak kan je er weing aan doen.

Toen mijn oudste ging tijgeren wou hij maar niet snappen dat hij niet onder de tafel door kon zonder zijn hoofd in te trekken. Gevolg? Hele reeks blauwe plekken op zn voorhoofd....

Bij een vermoeden van mishandeling bij het cb zullen ze naar veel meer kijken dan een paar blauwe plekken. Kinderen vallen nu eenmaal, stoten zich etc. Als ze voor elke blauwe plek mogen denken dat het door mishandeling gebeurd zullen er maar weinig ouders zijn die geen kruisje achter de naam heeft staan als zijnde verdacht.
    Er zijn bepaalde factoren waar naar gekeken word en daarnaast naar blauwe plekken. Maar niet die op knieen of ellebogen. En dan ook hoe het er uit ziet.

7. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Mijn kinderen zijn onhandig en hardleers. Ze hebben elke week wel ergens een nieuwe plek. Ze vallen, stoeien, botsen, struikelen enz enz enz.
    Nog nooit heeft er iemand iets van gezegd. Ja, wel dat ze alweer iets hadden, maar altijd lachend en nooit achterdochtig. Als er iets met kinderen aan de hand is merken mensen dat aan meer dingen dan alleen blauwe plekken lijkt mij.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Niks aan de hand, het zijn de voorspelbare plekken voor die kleintjes. Dochter dr benen zitten ook onder, "kijken waar je loopt" leidt hier tot oostindische doofheid.

Misschien dat die vallen en stoten gel nog wel eens handig kan wezen. Niet vanwege t cb hoor maar mocht je je er echt aan storen, t helpt wel bij de genezing al valt er bijna niet tegenop te smeren je blijft t niet voor.

9. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb mijn dochtertje weleens flink hardhandig bij haar bovenarm gepakt toen ze bijna onder een fiets liep. Ze kon net lopen, en we moesten op cb controle (was rond een jaar ofzo?).

Stonden al mijn vingertoppen dus als blauwe plekken rond dat miniarmpje. Schaamde me dood. Na uitleg van mijn kant (ze kon iig zien dat ik er van geschrokken was, dat bijna ongeluk), zei ze dat ze wel vaker kinderen onder de blauwe plekken ziet, maar dat die blauwe plekken alleen absoluut geen aanleiding zijn tot verdenking van. Ze ‘willen’ dan ook bepaalde gedragingen bij kind en/of ouder zien bijvoorbeeld.

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn kinderen zitten er ook altijd onder, nog nooit vragen over gehad. En me er ook nog nooit druk om gemaakt eigenlijk.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

C zit altijd onder de blauwe plekken al vanaf kleins af aan.
    Er is zelfs een blauw plek dat er geloof al 2 jaar zit ofzo.. Ze stoot der been elke keer opnieuw op dezelfde plek :p

Deel Deze Pagina