Mijn zoontje is een onwijs lief en tevreden kindje van bijna 4 maanden oud. Vanaf het begin was hij veel wakker in de avond en nacht em op de dag sliep hij veel. Inmiddels gaan de nachten bijna allemaal goed en slaapt hij vanaf 23.00 uur tot 8.00 en soms tot wat later. Overdags gaat ook nog steeds super en hij slaapt al bijna als hij zijn bedje ziet. Heeft geen speen en duimt ook niet. Soms kan hij een beetje zeuren (maar dat doe ik ook dus dat mag) en dan zet ik de babyphone aan (liedje) en dan slaapt hij snel in. Na de fles van 16.00 is hij snel slaperig en slaapt hij tot 18.30 en dan begint het buiten donker te worden en dat vind hij dus niet zo grappig. Meestal zetten we dan de lamp aan en dan ligt hij nog even tevreden in zijn bedje. Maar nu komt het.. Na de fles van 20.00 krijg ik hem met geen mogelijkheid in bed? Hij slaapt totaal niet diep en tegenwoordig valt hij niet meer in slaap van de fles dus helpen we hem door te wiegen en met de speen vast te houden. Soms kunnen we hem weg leggen en dan slaapt hij door maar helaas zijn die avonden nog op 1 hand te tellen.. Het gekke is dat hij na de fles van 23.00 uur ook wel eens wakker is maar dan zonder problemen in slaap valt. Op de dag gaat hij altijd wakker in bed. Laten huilen in bed is geen optie. 1 omdat de oudste ook moet slapen en 2 ik vind hem nog te jong om zolang te laten huilen. Inbakeren geprobeerd maar dat was drama. Beneden houden en op schoot is opzich prima als hij diep slaapt maar hij wordt van ieder geluidje wakker. En om nou nog maanden zwijgend op de bank te zitten? wie heeft een tip? Pff wil zoo graag mijn avonden weer terug want kom zo nergens meer aan toe. Sorry voor mijn lange verhaal en alvast bedankt voor het lezen Zoals net. Hij sliep eindelijk op schoot. Vriend is boven ik zit al een uur op de bank door te wiegen en net als hij diep slaapt gaat de telefoon, pff kind wakker en vriend boos omdat hij vind dat hij gewoon in bed moet liggen:x daarna heeft hij een gesprek van 20 minuten en Robin sliep gelukkig nog door tot hij ophing en daarna was hij klaarwakker. Speen wil hij dan absoluut niet en wiegen werkt ook niet. Dus de fles maar die had hij 2,5 uur geleden pas gehad. Pff hopelijk klinkt het voor iemand herkenbaar en heb je de gouden tip voor mij waar ik misschien zelf nog niet aan gedacht heb? Dank!
heb je al een warm badje geprobeerd met bv goedennacht van Zwitsal? of misschien even masseren voordat je hem in bed ligt waardoor hij al soezerig wordt?
Misschien kan je proberen elke dag tien minuutjes eerder in bed te leggen. Kost wel veel tijd en moeite. Bij mij was het wel gelukt. Al slaapt ze nooit door, maar dat is een ander verhaal haha.
Is je zoontje wel moe om 20u als hij dan nog maar anderhalf uur wakker is? Misschien om 4u wel slapen maar om half 6 weer wakker maken?
Ik zou hem om 4 uur ook niet lang laten slapen. Hier slaapt J om 4 uur vaak zelf maar 3 kwartier en gaat daarna om 7 uur op bed. Ik denk ook dat hij veel te wakker is om op bed te gaan om 8 uur.
Het zou idd kunnen dat hij niet moe genoeg is maar hij geeft duidelijk aan dat hij rond 16/17 uur wel heel moe is. Wakker maken gaat zo tegen mijn gevoel in maar het is zeker het proberen waard. Vanochtend mocht hij voor de eerste keer wennen en toen zag ik toch een ideale oplossing. Zo'n schommelstoel die blijft schommelen. Binnen 5 minuten sliep hij alleen vind mijn vriend dat dan weer een dure oplossing weet je als ik daardoor mijn handen vij heb in de avond en hij misschien ook dieper gaat slapen dan komt het in bed slapen vanzelf wel een keer.. Ga er serieus over nadenken maar ga idd eerst proberen om hem tussen 4 en 8 minder lang te laten slapen en dan kijken of ik hem steeds wat eerder in bed kan gaan leggen. Bedankt voor jullie tips en meer is altijd welkom
Tuttie, Robin gaat om de avond in bad en dit doen we dan rond 19.15. Daarna smeer ik hem vaak in met lotion maar dat maakt geen verschil. Meteen nadat hij dan aangekleed is krijgt hij zijn fles die we sinds eergisteren opgehoogd hebben naar 210+7. Hij is trouwens wel tevredener na die hogere fles en slaapt iets makkelijker en sneller in maar helaas nog steeds niet diep genoeg om weg te kunnen leggen.
Ik denk dat je beebje helemaal niet moe is om 20 uur hij is nu op een leeftijd dat hij gaat ontdekken. Laat hem wakker speel met hem. Half 10 badje en flesje en laat hem dan slapen. Als ik de hele dag in mijn bed zou liggen zou ik er ook niet meer willen zijn hoor. Vind dat hij nogal veel slaapt. Jolisa was trouwens nooit boven altijd beneden en als ze sliep gewoon in de box. Maar idd s'avonds wilde ze actie. En dat is nu nog. Om half 5 krijgt ze avond eten. En dan begint ze juist actief te zijn, tot kwart over 7 is ze volop aan het kruipen klimmen schreeuwen lachen spelen, en om half 8 krijgt ze fles en 8 uur zit ik weer beneden, dan slaapt ze al tot de volgende dag. Dus ik zeg speel met hem zo vervalt die laatste fles ook,hij heeft zelf al aan dat hij er aan toe is xxxxx
Babyhope, mijn oudste sliep nog meer toen hij eenmaal had ontdekt dat je daar veel vrolijker van wordt hoe meer hij op de dag sliep hoe beter en makkelijker hij in de nacht sliep dus dat is mijn vergelijkingmateriaal natuurlijk. Zeuren betekend slaap dus als ik hem dan in bed leg slaapt hij direct. En rond 17 geeft hij ook echt aan moe te zijn en ik laat hem tot nu altijd zelf wakker worden. Vanavond gaan we wel proberen om hem korter te laten slapen en lekker te tutten. Ben benieuwd of dit de oplossing is
Haha het is een wonder.. Vandaag hebben we hem eerder wakker gemaakt en lekker bij ons aan tafel in de wipper gezet. Na de fles was hij meteen in diepe slaap en rond 21.00 heb ik hem in bed kunnen leggen en tot nu toe is het stil werd wel tussendoor wakker van zijn grote broer die besloot niet te willen slapen dus hij was nog niet in hele diepe slaap maar het is gelukt. Nu elke dag zo proberen en elke keer 5 min eerder in bed leggen! Bedankt voor jullie adviezen! Had eerder een topic moeten openen