Dreumes van anderhalf wil bijna niks meer eten , wat nu ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Miracle08, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hoi hoi ,

Mijn dochterje van anderhalf doet sinds anderhalve maand erg moeilijk met het avond eten.
    Ze wil niet meer eten , ze eet hooguit alleen haar vlees en de rest laat ze staan.
    Nu is het in het begin van de week goed gegaan want ze at alles op en wilde zelfs nog met ons mee eten. Maar gistere wilde ze weer niet eten behalve haar vlees...

Nu zeiden ze op de wijk dat dit een Fase is en het vanzelf weer goed komt. Zolang als ze maar der fruit en brood eet e.d hoeven we ons niet druk te maken.

Maar nu vraag ik me toch wel af hoelang z'n Fase duurt want ik vind het toch wel lang duren zo.
    Ze eet wel haar brood en fruit helemaal op en drinkt ook nog een klein flesje peutergroeimelk bij der boterham maar warm eten lijkt me toch ook belangrijk..

Heeft jullie kindje dit ook gehad ? En zo ja hoelang heeft het bij jou geduurd ?
    Misschien nog wat tips voor wat we kunnen proberen zodat misschien wel beter eet ?

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn middelste heeft het ook gehad heel erg. het schijnt ook volkomen normaal te zijn. mijn huisarts zei als hij een appel per dag eet is het genoeg. als hij honger krijgt gaat hij heus wel eten. gewoon zorgen dat er genoeg vocht binnen komt en verder er niet een al te grote strijdt van maken die verlies je namelijk altijd. negatieve aandacht is namelijk ook heel veel aandacht

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het kan wel een paar jaar duren als je pech hebt. de kunst is er geen al te grote strijdt van de maken.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hoi, dit is herkenbaar, zoonlief van 16 maanden doet dit al vanaf zijn 1e verjaardag , weigert gewoon te eten,helemaal niets, juist geen vlees. s avonds,soms een avond wel, het beste is je erbij neer te legen , want je wint het toch niet. Hij krijgt zijn bord met eten voor zich, duwt hij hem weg zet ik zijn bord gewoon weg. en probeer het een paar keer. Als wij klaar zijn krijgt hij yoghurt.(soms doe ik er dan een geprakte banaan door ofzo, voor de vitamientjes.
    Gisteravond at hij (na vele avonden niet) ineens spaggeti met saus, joehoe.
    Ik vind het voor mij zelf schelen dat hij mijn 2e kindje is. Want ook mijn dochter van 4 heeft het gehad, alleen niet zo erg. Die eet ook soms avonden niet ("ik lust het niet")maar ze zijn allebei nog levendig en vrolijk, dus ik maak me geen zorgen .(van binnen soms wel hoor;)
    Ik geef ze wel allebei vitamines van optimax, voor aanvulling.

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    In het begin maakte ik me er ook niet druk om en ( ondanks dat ik me nu soms wel druk maak ) ik maak er ook totaal geen gevecht van. Ben heel nuchter. "niet eten ? jammer dan " Haar bordje laat ik ook altijd staan totdat we klaar zijn met eten zodat ze iig de kans heeft om zich te bedenken.
    Ze is altijd een grote eter geweest en dan is het wel ff slikken als het van heel veel naar ineens heel weing tot bijna niks gaat ( alleen Qua avondeten dan ).

Ze krijgt elke dag een fruit en vitamines en brood eet ze dan wel goed.

Als we klaar zijn met eten laat ik haar ook gewoon van het toetje mee eten ( yoghurt ).

Ze wil ook niks ( wat ze niet herkent ) eten. Terwijl ze het allemaal al eens heeft gegeten en het allemaal lekker vind/vond.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn dochtertje eet de laatste week ook erg slecht. Maar hier komt het doordat ze zwaar verkouden is. Ook komt(komen) er een (aantal) kiesje(s) door. Ze wil ook geen brood. Alleen sap, melk en een beetje fruit.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb een dochter van 1,5... tis niet dat ze niet WIL eten, maar ze speelt er zoveel mee, voert het aan de hond of gooit het op de grond

Hoe pak ik dit aan?

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ohh.. Dat is eens wat anders...

Ik weet niet wat je daar mee zou kunnen doen.. Hier eet ze gewoon standaart niet of een beetje.
    Ze heeft een periode gehad dat ze het aan de katten ( hebben nog geen hond ) voerde maar dat was maar even.

Ik jaagde de katten dan gewoon weg.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Als ze bij mn moeder zit (zij heeft een hond) dan jagen we hem ook wel weg hoor, maar dan gooit ze t eten gewoon op de grond.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dretjuh@ voeren lijkt me. 2 lepels 1 voor die kleine 1 voor jou.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook een eigenwijs meisje wat niet wil eten. En eigenlijk al vanaf het begin af aan. Dus heb het ook een beetje opgegeven om me er druk om te maken. Ze groeit goed en ziet er gezond uit dus wat wil ik nog meer.

Stilletjes heb ik de hoop dat als ze 2 is normaal gaat eten, juist omdat je vaak hoort dat ze opeens niks meer lusten als ze 2 worden. Bij ons is het gewoon omgekeerd.;)

We geven wel elke dag nog een beker opvolgmelk, er vanuit gaande dat daar nog iets van vitaminen en zo in zit. Om extra vitaminen te geven zie ik nog niet zo zitten.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet avondeten is helemaal niet erg. Gewoon laten gebeuren. Geen strijd aangaan. Overdag lekker boterhammen en fruit e.d. eten. Ze kunnen een boel hebben.

Gooien en spelen met eten? Geef duidelijk de grens aan. Het mag 1 x (of 3 x wat jij kan hebben) en dan is het klaar. Dan zet je het eten dus ook weg. De eerste keer bijvoorbeeld voor een paar minuten maar als ze de tweede kans ook verprutsen: weg en weglaten. Dan maar niet eten.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft en wilde, althans tot nu toe, alleen nog maar een paar stukjes brood, 1 appel (welke ik vooraf heb gekookt), een paar rozijntjes, 2x 100cc melk en 150cc sap. Ik hoop echt dat ze vanavond wat van haar avondeten wil eten. Want dit is echt niks wat ze eet.

Normaal eet ze:

's ochtends 1 à 2 boterhammen + 100cc (volle) melk
    fruit + sap(thee lust ze absoluut niet)
    's middags 1 à 2 boterhammen + 100cc (volle) melk
    tussendoortje(½ liga of rijstwafeltje of rozijntjes oid) + sap
    's avonds warme maaltijd, 1e keer meer dan de andere keer
    100cc (volle) melk

Nu is ze wel zwaar verkouden en komen er 1 of meer kiesjes door.

Ik hoop echt dat ze wel weer wat meer gaat eten komende dagen, anders ben ik echt bang dat ze te weinig krijgt.

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon heeft dit ook 3 weken gehad, dan at hij op een dag:
    - een bord pap van 100ml opvolgmelk, ik maakte 200ml klaar maar hij liet dus de helft staan
    - geen fruit
    - 2 stukjes brood
    - geen avondeten en soms een paar hapjes
    - 100cc opvolgmelk voor het slapen gaan
    Hij dronk wel veel,800ml water/thee/roosvice op een dag.

Tot gisteren, toen wilde hij ineens wel weer eten, gisteren at hij:
    - een bord pap van 200ml opvolgmelk
    - 2 mandarijntjes
    - 1,5 boterham met boter en sandwichspread
    - 100ml melk uit een beker
    - s'middags nog een halve banaan
    - een bord macaroni en 100ml kwark
    - voor het slapen nog 100 ml sojamelk

Ben zo blij dat hij weer eet, heb 3 weken met de handen in mijn haar gezeten.

Wat ik toen heb gedaan is dat ik Knor Ve voor kidz heb gekocht waarvan hij elke dag 2 flesjes kreeg, zo kreeg hij toch zijn fruit en groente binnen al is het niet helemaal op de manier zoals het hoort.

Ik denk dus dat het inderdaad een fase is die je door moet hoe vervelend het ook is.

Veel succes
    Nataly

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Heel herkenbaa! Mijn zoon eet ook al bijna 3 weken bijna niks. Ik beperk de tussendoortjes overdag en maak er verder geen stampij om ;) Niet eten prima ik zet het weg en schenk er verder geen aandacht aan, hij krijgt vanzelf honger nl. Ik geloof dat bijna elk kind rond deze leeftijd deze fase krijgt. En mijn zoon drinkt goed en dat is belangerijker. :) een vriendin van mij zat vanochtend ook al met haar handen in het haar, haar zoon wil ook niet eten... Nu heb ik een moeilijke eter en ben heel wat gewend, en haar zoon eet makkelijk dus ja die is iets minder gewend ;) Maar ik heb haar gerust gesteld dat het echt wel weer goed komt. Mijn HA zei al een keer ik heb nog nooit een uitgehongerd kind op het spreekuur gehad, voordat het zover is eten ze al lang weer, en geef er geen aandacht aan en beperk de tussendoortjes zodat ze bij de hoofdmaaltijden meer eten dit helpt hier wel goed.

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ben al heel wat gerustgesteld :)

Net gegeten en er gingen spontaan ook wat hapjes aardappels en groente in !

Lekkernijtjes tussendoor beperken we nu ook wat meer maar het verandert niks Qua avondeten.
    Het is gewoon echt niet willen en ook niks nieuws willen proeven.

Gelukkig is het maar een fase

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Komt wel goed hoor ;) en pak het eten weg, schenk er geen aandacht aan en eet zelf door. Als je er op reageert is dit aandacht en kan het een spelletje worden.

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja we laten haar bordje meestal staan totdat wij klaar zijn , mocht ze dan toch ineens wel zin in een warme hap krijgen heeft ze daar de kans voor totdat wij klaar zijn.

Alleen als ze er meer gaat spelen haal ik het weg , eten is om te eten niet om mee te spelen.

Deel Deze Pagina